Seimas pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos iniciatyvai, kuria mažinama administracinė našta ir sudaromos geresnės konkurencinės sąlygos alkoholiu įvairiuose renginiuose prekiaujančiam verslui.
„Mažindami biurokratiją ir leisdami kiek laisviau veikti įmonėms, inicijavome nežymius Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus. Jais suvienodintos sąlygos verslui, prekiaujančiam įvairiais alkoholiniais gėrimais mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose. Šie pakeitimai užtikrins sąžiningesnę konkurenciją“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Įstatymo pataisos įsigalios nuo š. m. birželio mėn. 1 d. – verslininkai galės mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose prekiauti iki 15 laipsnių siekiančiais alkoholiniais gėrimais, tokiais kaip vynas, putojantis vynas, silpni alkoholiniai kokteiliai ir midus. Iki šiol galima prekiauti tik alumi ir sidru, kurių stiprumas siekia iki 7,5 laipsnio.
Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimais taip pat patikslinama, kas nelaikoma alkoholio reklama, t. y. interneto platformose, tokiose kaip „Bolt Food“, bus leista skelbti su alkoholiu susijusią informaciją. Be to, alkoholio reklama bus nelaikoma ir informacija apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, alkoholinių gėrimų gamybos technologijas ar tradicijas.
„Įstatymo pakeitimai sumažins verslui tenkančią administracinę ir reguliavimo naštą. Tai sudarys galimybę įvairiais alkoholiniais gėrimais prekiaujančiam verslui didinti žinomumą, o vartotojams daugiau sužinoti apie šių gėrimų gamybos procesą, istoriją ir galimybę rinktis gėrimus iš platesnio asortimento“, – sako ekonomikos ir inovacijų viceministrė Ieva Valeškaitė.
Alkoholinių gėrimų ir toliau bus negalima dovanoti vartotojams kaip skatinamosios priemonės.
Įsigaliojus įstatymui, bus leidžiama organizuoti degustacijas alkoholinių gėrimų gamybos patalpose. Šiuo metu degustacijos leidžiamos tik mugėse ir parodose.