Gegužės 31-ą dieną Širvintose startuos jau 29-asis tarptautinis „Press ralis“. Šokti į varžybas nepasiruošus – neišmintinga, tad pagrindinė renginio partnerė „Toyota“ suteikė galimybę dalyviams pasitreniruoti slalomo trasoje, o dangus sustiprino intrigą palaistydamas trasą.
Treniruotė į vieną vietą subūrė žurnalistus
Į Vilniaus sportinio vairavimo centro surengtą treniruotę „Press ralio“ dalyviams susirinko net 25 ekipažai: jie užpildė nemažą stovėjimo aikštelę šalia Trakų. Pasitreniruoti prieš laukiamiausias metų varžybas čia atskubėjo didžioji dalis jau tris dešimtmečius dėl pergalės absoliučioje įskaitoje kovojančių žurnalistų: Dainius Leonavičius, Kristijonas Kaikaris, Renaldas Gabartas, Mindaugas Grinius, taip pat fotografas Gediminas Žilinskas, prisiminti vairavimo įgūdžių po kelerių metų pertraukos atvažiavo gyvenimo būdo žurnalistė Gitana Bukauskienė, susipažinti su sportinio vairavimo specifika atvyko ir ralio naujokas, kriminalų žurnalistas Vytenis Miškinis. Žinoma, palavinti įgūdžių sugužėjo ir tuzinas sportinės klasės dalyvių.
„Su tuo automobiliu nevažiavau visus metus, tad naudingos bet kokios treniruotės, o ypač tos, kuriose yra laikmatis, nes gali su varžovu pasilyginti, ką darai gerai, ką – blogai, ir adaptuoti savo veiksmus prie vairo“, – sakė Dainius Leonavičus, šiemet į „Toyota GR Yaris“ automobilį sėsiantis po trejų metų pertraukos.
Klastinga trasa
Sportinio vairavimo instruktorius Andrejus Savčenka sudėliojo šiek tiek painią, susuktą, bet kartu greitą trasą aikštelėje. Tokią, kuri tinka tiek greitiems, tiek lėtiems automobiliams ir kuri iš vairuotojų reikalauja susikaupimo, mokėjimo planuoti veiksmus į priekį, tikslaus stabdymo ir trajektorijų išmanymo. Papildomo azarto suteikė treniruotės pradžioje prapliupęs lietus. Trasa sušlapo, tačiau šiltas pavasariškas oras ją greitai džiovino, tad su kiekvienu važiavimu keitėsi sukibimas.
Tarp žurnalistų greičiausią laiką štampavo visais ratais varomais, raliui skirtais „Toyota GR Yaris“ karštaisiais hečbekais važiavę Kristijonas Kaikaris ir Dainius Leonavičius. Jų treniruotė eksperimentuojant su vairavimo stiliumi, bandant perprasti įvairius automobilių niuansus tapo gera kova dėl sekundės dalių. Ji susilaukė ypatingo žiūrovų dėmesio.
Kokia slalomo nauda?
„Slalomas ypatingas tuo, kad jį turi įveikti taisyklingai, jis reikalauja tikslumo, netgi – preciziškumo. Čia gali greitai priprasti prie automobilio ir pajausti rimtą“, – komentavo Kirstijonas Kaikaris.
Nors pastaruoju metu „Press ralio“ trasos pasižymi didesniu greičiu, dalyviai noriai renkasi į slalomą, nes tai – bene geriausia treniruotė vairavimo įgūdžiams saugiai sutvirtinti.
„Tame važinėjime aplink kuoliukus iš tiesų vyksta labai daug preciziško veiksmo. Čia per minutę tenka priimti daugiau sprendimų nei, pavyzdžiui, tikrame ralyje, reikia pakeisti trajektoriją daugiau kartų nei žiedinėse lenktynėse, o tai itin padeda susigrąžinti įgūdžius. Juk didžioji dalis „Press ralyje“ lenktyniaujančių žurnalistų išvažiuoja į trasą būtent vieną kartą per metus, tad sukalibruoti smegenis, atgaivinti raumenų atmintį yra būtina“, – dėstė Egidijus Babelis.
„Toyota C-HR“ iššūkis
Visi žurnalistai turėjo progą ne tik prisitrinti prie savo automobilių, bet ir pasilyginti atsisėdę prie to paties modelio vairo. Kiekvienas dalyvis galėjo išbandyti naujos kartos „Toyota C-HR“ krosoverį. Nors tai nėra sportui skirtas automobilis, galinga 225 AG pasiekianti įkraunamojo hibrido pavara stebino gyvybingumu.
Greičiausią laiką su C-HR demonstravo patyrę mohikanai: Dainius Leonavičius, Kristijonas Kaikaris, Renaldas Gabartas, Vytas Bilinskas.