Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

Paulius Liškauskas
2025-11-24
Įdomu, Laisvalaikis
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Įdomu
Dalintis FacebookDalintis X

Skaitmeniniame amžiuje, kai socialiniai tinklai formuoja mūsų įpročius, nuomones ir net emocinę savijautą, prekių ženklams ar turinio kūrėjams sukurti „virusinį“ (angl. viral) vaizdo klipą, gali atrodyti kaip smagus ir organiškas būdas paskleisti norimą žinutę. Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį – nors virusinis turinys gali kelti įkvėpimą ar džiaugsmą, pernelyg intensyvus jo vartojimas gali paveikti mūsų emocinę pusiausvyrą.

 

Emocijos – pagrindinis dalijimosi variklis

Kiti straipsniai

„Baltic Balkan“ surengė vakarėlį: pristatytas vinilas ir artėjanti „valstybinė šventė“

„Baltic Balkan“ surengė vakarėlį: pristatytas vinilas ir artėjanti „valstybinė šventė“

2025-11-14
Koldaras pristato dainą „Pražydo” ir atskleidžią savo jautriąją pusę

Koldaras pristato dainą „Pražydo” ir atskleidžią savo jautriąją pusę

2025-11-13

 

Anot „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovės Justinos Antropik, virusiniai vaizdo įrašai išsiskiria tuo, kad pasiekia didelę auditoriją, yra ekonomiški ir įtraukia žiūrovus.

 

„Virusiniai (angl. viral) vaizdo įrašai pasiekia labai daug žmonių. Jie gali plisti internetu tarsi liepsna ir per trumpą laiką sulaukti milijonų žiūrovų dėmesio. Sėkmės atveju tai gali būti itin pigus būdas reklamuotis. Sukuri vieną vaizdo įrašą, o žiūrovai jį patys platina – tarsi turėtum didelę rinkodaros komandą be jokių papildomų išlaidų. Virusiniai įrašai įtraukia – jie gali būti juokingi, netikėti arba jaudinantys, todėl žmonės ne tik žiūri, bet ir dalijasi, o prekės ženklas jiems ilgiau įsimena“, – sako J. Antropik.

 

Medicinos psichologė, NVO „Jaunimo linija“ savanorė Gabrielė Lubauskaitė atkreipia dėmesį, kad emocinis intensyvumas – viena pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės tiek daug laiko praleidžia internete.

 

„Mūsų dėmesį natūraliai labiau patraukia turinys, kuris sukelia stiprias emocijas. Įspūdinga ar skaudi istorija sužadina smalsumą, sujudina vidų, gali sugraudinti ar priversti nusišypsoti. Tokios svetimos istorijos įtraukia todėl, kad jose atpažįstame savo jausmus – praradimą, ilgesį, džiaugsmą ar viltį. Net jei ta patirtis ne mūsų, emocija yra universali – mes ją „išgyvename kartu“, – aiškina G. Lubauskaitė.

 

Kartų skirtumai ir emocinis krūvis

 

Pasak psichologės, nors emocinės reakcijos į turinį yra universalios, jų intensyvumą gali lemti amžius ir socialinė patirtis.

 

„Jaunesni žmonės, augę kartu su socialiniais tinklais, į juos žvelgia kaip į natūralų bendravimo kanalą. Vyresni dažniau vertina turinį racionaliau, tačiau ir jiems jis gali turėti stiprų emocinį poveikį. Svarbu suprasti, kad kiekviena karta į socialinius tinklus atsineša savo jautrumo ribas“, – sako G. Lubauskaitė.

Gabrielė Lubauskaitė

Ji pabrėžia, kad per didelis jautraus ar liūdno turinio vartojimas gali turėti neigiamą poveikį emocinei sveikatai.

 

„Išgyventi svetimus sunkumus kartu su nepažįstamais žmonėmis internete reiškia prisiimti ir jų emocinį krūvį. Ilgainiui galime pradėti gyventi kitų istorijomis labiau nei savąja, lyginti savo gyvenimą su ekrane matomu. Tai gali kelti nemalonius jausmus“, – teigia psichologė.

 

Technologijos padeda – bet neatstoja žmogiško ryšio

 

Abi ekspertės sutaria, kad technologijos ir dirbtinis intelektas šiandien gali daug – nuo personalizuotų rekomendacijų iki emocinio turinio analizės. Vis dėlto, jos turi ribas.

 

„Technologijos atpažįsta mūsų emocijas ir gali net pasiūlyti poilsį ar patarimą, bet jos negali suteikti tikro supratimo jausmo. Pokalbis su žmogumi yra kitoks – jis leidžia patirti, kad esi girdimas, kad kažkam rūpi“, – sako G. Lubauskaitė.

 

„Kaip rūpinamės fizine sveikata, taip turėtume rūpintis ir emocine – įskaitant tai, kokį turinį vartojame. Sąmoningas požiūris į socialinius tinklus padeda išvengti perdegimo, nerimo ar palyginimo su kitais spąstų“, – papildo J. Antropik.

 

Skaitmeninė higiena – būtina šiuolaikinėje visuomenėje

 

Pasak J. Antropik, atsakingas turinio kūrimas ir vartojimas tampa naujuoju emocinės sveikatos kriterijumi.

 

„Įmonės, kurios kuria turinį atsakingai – skatindamos teigiamas emocijas, bendruomeniškumą ir vertės kūrimą – ne tik pasiekia geresnių rezultatų, bet ir stiprina pasitikėjimą prekės ženklu. Vertindami „Tele2” kuriamą turinį socialiniuose tinkluose, pastebime, kad geriausių rezultatų pasiekia turinys, kuris linksmina, praturtina ar įkvepia“, – teigia ji.

 

 

Žymos: Psichologija

Kiti straipsniai

„Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią senjoro kiemą
Gyvenimas

„Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią senjoro kiemą

2025-11-13
Miuziklas „Riešutėliai Pelenei“ atsisveikina su žiūrovais
Kultūra

Miuziklas „Riešutėliai Pelenei“ atsisveikina su žiūrovais

2025-11-10
Mokslininkai apie horoskopus: neturi nieko bendro su realybe
Horoskopai

Mokslininkai apie horoskopus: neturi nieko bendro su realybe

2025-11-10
Raganiaus sezonas su Liamu Hemsworthu | Netflix
Kinas

„Raganiaus“ 4 sezonas prarado daugiau nei 50% žiūrovų po to, kai Henris Cavillas buvo pakeistas Liamu Hemsworthu

2025-11-08
Skalbinių psichologija: ką švaros įpročiai sako apie kiekvieną?
Gyvenimas

Skalbinių psichologija: ką švaros įpročiai sako apie kiekvieną?

2025-11-07
Nuo Ganos būgnų iki indiškų rangoli: pajuskite pasaulį Vilniuje du lapkričio savaitgalius
Kultūra

Nuo Ganos būgnų iki indiškų rangoli: pajuskite pasaulį Vilniuje du lapkričio savaitgalius

2025-11-06
Kim Kardashian naujame amplua: kelia ažiotažą Holivude
Kinas

Kim Kardashian naujame amplua: kelia ažiotažą Holivude

2025-11-04
Paskutinės minutės idėjos Helovinui: sukurkite šiurpią atmosferą ir pasilepinkite skanėstais
Laisvalaikis

Paskutinės minutės idėjos Helovinui: sukurkite šiurpią atmosferą ir pasilepinkite skanėstais

2025-10-31
Agnė Kuzmickaitė sukūrė aprangą besirūpinantiems senjorais: orumo ir pokyčio ženklas
Grožis

Agnė Kuzmickaitė sukūrė aprangą besirūpinantiems senjorais: orumo ir pokyčio ženklas

2025-10-28

Rekomenduojame

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29
K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Honor Magic 7 Pro

„Honor Magic 8 Pro“ pasirodys su „Snapdragon 8 Elite 2 SoC“ ir triguba galine kamera

2025-04-30
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

2025-11-24
Didžiausias kačių augintojų galvos skausmas: kaip kraiko dėžė tampa konfliktų priežastimi?

Didžiausias kačių augintojų galvos skausmas: kaip kraiko dėžė tampa konfliktų priežastimi?

2025-11-22
„Juodasis penktadienis“ artėja: pusė šalies gyventojų ketina apsipirkti internetu – kaip neišlaidauti ir išvengti sukčių

„Juodasis penktadienis“ artėja: pusė šalies gyventojų ketina apsipirkti internetu – kaip neišlaidauti ir išvengti sukčių

2025-11-21

Grynųjų laikas baigėsi? 90 proc. lietuvių atsiskaityto kortele

2025-11-20
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome
Įdomu

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

2025-11-24

Lankoma

Raganiaus sezonas su Liamu Hemsworthu | Netflix
Kinas

„Raganiaus“ 4 sezonas prarado daugiau nei 50% žiūrovų po to, kai Henris Cavillas buvo pakeistas Liamu Hemsworthu

2025-11-08

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti