„Defender“ užbaigė pirmąjį ralio-reido prototipo testą ir pasirašė sutartį su Dakaro ralio legenda bei lietuviu Roku Baciuška
- Prasidėjo naujai pavadinto „Defender Dakar D7X-R“ – oficialaus gamyklinio ralio-reido bolido – prototipo bandymai prieš 2026 metų Dakaro ralį ir Pasaulio ralio-reido čempionatą (W2RC)
- „Defender Rally“ komanda pristatė pirmuosius du savo pilotus: 14 kartų Dakarą laimėjusį prancūzą Stéphane’ą Peterhanselį ir talentingą lietuvį Roką Baciušką
- Sacharos dykumoje testuojamas „Defender Dakar D7X-R“ prototipas, kuris varžysis „Stock“ kategorijoje, kol kas dengiamas išskirtine maskuojamąja danga, o pilnas komandos pristatymas numatytas vėliau šiais metais
- Pirmieji testai Maroke – svarbus etapas pasiruošime 2026 metų Dakaro raliui, kadangi ekstremalios dykumų sąlygos atitinka tas, su kuriomis komanda susidurs 2026-ųjų sausį Dakare
Originalusis britų nuotykių prekės ženklas „Defender“ paspartino pasiruošimą dalyvavimui Pasaulio ralio-reido čempionate (W2RC), sėkmingai užbaigęs prototipo „Defender Dakar D7X-R“ testus Maroke ir papildęs komandą dviem išskirtiniais pilotais.
Keturiolika kartų Dakaro ralį laimėjęs Stéphane’as Peterhanselis prisijungia prie „Defender Rally“ komandos šiam legendiniam nuotykiui kartu su kylančiu talentu Roku Baciuška. Prancūzų pilotas Peterhanselis jau išbandė pirmąjį „Defender Dakar D7X-R“ prototipą Maroke ir sėkmingai įveikė pirminius bandymus, pradėdamas pasiruošimą Dakaro raliui, kuris įvyks 2026 metų sausį – šis renginys laikomas sudėtingiausiomis pasaulyje bekelės lenktynėmis.
„Defender“ – ikoniškas ir nesustabdomas visureigis, sukurtas ir suprojektuotas maksimaliam pravažumui ir patvarumui, debiutuos gamyklinėmis spalvomis Dakaro ralyje, kur trys „Defender Dakar D7X-R“ bolidai varžysis serijinių automobilių „Stock“ kategorijoje. Likusiuose 2026 metų FIA Pasaulio ralio-reido čempionato (W2RC) etapuose startuos du automobiliai.
Jamesas Barclay’us, „JLR Motorsport“ generalinis direktorius, sakė: „Užbaigti pirmuosius oficialius „Defender Dakar D7X-R“ prototipo bandymus yra itin svarbus etapas, kuris pradeda intensyvų bandymų kalendorių mūsų kelionėje į Dakarą. Komanda dirba fenomenalų darbą ruošiantis sudėtingiausioms pasaulyje bekelės lenktynėms, kurios laukia jau po aštuonių mėnesių.“
„Taip pat esu labai didžiuotis ir džiaugiuosi pristatydamas pirmuosius du pasaulinio lygio pilotus. Visame pasaulyje pripažintas Stéphane’as Peterhanselis atneša komandai įspūdingą praktinės patirties bagažą, nes yra sėkmingiausias Dakaro ralio pilotas istorijoje. Jo žinios bus didžiulis mūsų programos privalumas.“
„Rokas Baciuška yra vienas įdomiausių ir perspektyviausių jaunų ralio talentų, demonstruojantis įspūdingus rezultatus nuo pat savo debiuto Dakaro ralyje 2022 metais – tais pačiais metais jis tapo FIA pasaulio ralio-reido čempionu T4 klasėje.“
„Su Stéphane’u ir Roku komandoje bei vis labiau intensyvėjant „Defender Dakar D7X-R“ prototipo testams, mums visiems dabar nepaprastai įdomus metas, koncentruojantis į laukiančius darbus.“
„Defender Dakar D7X-R“
„Defender Dakar D7X-R“ – specialiai sukurtas komandos bolidas, paremtas serijiniu modeliu – naudos tą pačią tvirtą aliuminio „D7x“ kėbulo architektūrą, transmisiją ir važiuoklės išdėstymą kaip ir serijiniai „Defender“ automobiliai, taip pabrėžiant išskirtinį patvarumą ir tvirtumą. „Defender Dakar D7X-R“ varomas 4,4 litro darbinio tūrio dviejų turbinų V8 varikliu, o jo prototipas kol kas dengiamas išskirtiniu maskuojamuoju dizainu. Bandymų metu automobilis buvo intensyviai išbandomas reikliose Sacharos dykumos smėlio kopose, siekiant patvirtinti bazinius patikimumo, patvarumo ir pravažumo rodiklius.
Kaip ir pats „Defender“ automobilis, siekiantis įveikti neįmanomą, taip ir jo vairuotojams sėkmei užtikrinti būtina įspūdinga fizinė ir psichologinė stiprybė. Vairuotojai bus ekstremaliai išbandomi atšiauriausiomis sąlygomis, tad tik tie, kurie pasižymi stipria valia, tvirta drąsa ir aistra nuotykiams, turi reikiamų savybių. Visi „Defender Rally“ komandos pilotai lenktynių karštyje demonstruos bekompromisį greitį, precizišką vairavimo meistriškumą ir nepalenkiamą ištvermę.
„Defender“ generalinis direktorius Markas Cameronas sakė: „Tai fantastiškas jausmas – pirmą kartą su pasauliu pasidalinti „Defender Dakar D7X-R“ prototipo nuotraukomis. Komanda pradeda įgauti aiškią formą ruošiantis varžyboms „Stock“ kategorijoje, o tai reiškia, kad lenktyninis D7X-R bus labai artimas serijiniam „Defender“. Tai taip pat ypatingas momentas pristatyti mūsų du pilotus W2RC čempionatui – Stéphane’ą ir Roką, kurie abu komandai suteikia kažką unikalaus, o žmogaus ištvermė yra vienas svarbiausių veiksnių ralio-reido varžybų sėkmei.“
„Dalyvavimas Dakaro ralyje ir W2RC čempionate taps geriausiu būdu įrodyti „Defender“ modelių pravažumą, patvarumą ir pajėgumą. Netrukus mūsų lenktyninis „Defender D7X-R“ automobilis bus intensyviai išbandomas pasaulinėje arenoje.“
Stéphane’as Peterhanselis
Stéphane’as Peterhanselis, pripažintas sėkmingiausiu visų laikų Dakaro ralio lenktynininku, jau dalyvavo „Defender“ bandymuose Sacharos dykumoje ir puikiai pažįsta atšiaurias bekelės sąlygas. 59-erių metų prancūzas Dakaro ralyje startavo net 35 kartus tiek motociklu, tiek automobiliu ir šį didžiausią bekelės iššūkį laimėjo 14 kartų. 2026 metais Stéphane’as dalyvaus visose W2RC čempionato lenktynėse kartu su „Defender“ komanda, atnešdamas gausybę patirties ir žinių, padėsiančių komandai užtikrinti stiprią ateitį šiame sporte bei siekdamas papildyti savo įspūdingų pergalių sąrašą.
Stéphane’as Peterhanselis sakė: „Labai džiaugiuosi pradėdamas naują karjeros etapą su „Defender“. Pasaulio ralio-reido čempionatas yra aukščiausias ralio ir bekelės lenktynių lygmuo, o „Defender“ – ikoniškas ir ypatingai pajėgus visureigis, tad man tai idealus derinys. Komanda turi aiškų tikslą laimėti ir jaučia didžiulę aistrą čempionatui. Nekantrauju imtis šio naujo iššūkio, ir tikiuosi, kad kartu galėsime užkelti „Defender“ ant aukščiausios podiumo pakopos.“
„Nors anksčiau jau daug kartų dalyvavau Dakaro ralyje tiek motociklu, tiek automobiliu, man labai įdomu pirmą kartą startuoti „Stock“ kategorijoje. Nekantrauju priimti šį iššūkį kartu su komanda. Nuostabu pirmąkart vairuoti „Defender D7X-R“ prototipą Maroke. Nors kol kas dar tik ankstyvas etapas, mūsų bandymai juda teigiama kryptimi ruošiantis debiutui Dakaro ralyje 2026 metais.“
Rokas Baciuška
Kartu su Peterhanseliu prie naujai suburtos komandos jungiasi 25-erių metų Rokas Baciuška – vienas talentingiausių jaunųjų ralio pasaulio lenktynininkų ir pirmasis pilotas FIA istorijoje, tapęs pasaulio čempionu dviejose skirtingose kategorijose. 2022 metais Rokas debiutavo Dakaro ralyje kaip jauniausias kada nors šiose lenktynėse dalyvavęs lietuvis ir finišavo trečias T4 kategorijoje. Tais pačiais metais jis sėkmingai užbaigė W2RC sezoną su keturiomis podiumo pozicijomis, įskaitant pergalę 2022-ųjų Maroko ralyje („Rallye du Maroc“), kuri užtikrino jam W2RC čempiono titulą T4 kategorijoje. 2023 metų Dakaro ralyje Rokas užėmė antrąją vietą T4 kategorijoje, o 2024 metų Dakaro ralyje – trečiąją vietą T3 kategorijoje. Rokas jau demonstruoja įspūdingus rezultatus W2RC čempionate ir su „Defender“ komanda sieks pratęsti savo sėkmę 2026-ųjų sezone.
Rokas Baciuška sakė: „Esu nepaprastai laimingas debiutuodamas Dakaro ralio „Stock“ kategorijoje, ypač dėl to, kad atstovausiu „Defender“ komandai. Legendinio „Defender“ prisijungimas prie FIA pasaulio ralio-reido čempionato ir Dakaro ralio yra istorinis įvykis tiek automobilių sportui, tiek ir pačiam prekės ženklui, ir labai laukiu galimybės būti svarbia šios istorijos dalimi.“
„Defender“ yra neįtikėtinas prekės ženklas, kurio sinonimas – įveikti neįmanoma ir būti nesustabdomam, todėl ypatingai didžiuojuosi tapdamas šios programos dalimi. Nekantrauju pradėti savo kelionę su komanda ir pirmą kartą išbandyti „Defender D7X-R“ prototipą ruošiantis 2026-ųjų Dakaro raliui.“
Trečiasis komandos pilotas Dakaro ralio kampanijai, taip pat ir visų pilotų šturmanai, bus paskelbti vėliau.
Pasaulio ralio-reido čempionato „Stock“ kategorija
2026 metų W2RC čempionate įsigalios nauji reglamentai, kuriais siekiama žymiai padidinti „Stock“ kategorijos konkurencingumą. FIA ir Dakaro ralio organizatoriai reaguoja į didėjantį aukštos klasės visureigių bei SUV tipo automobilių populiarumą ir pajėgumą. Naujosios taisyklės leis gerokai padidinti automobilių našumą, suteikdamos „Defender“ galimybę pademonstruoti savo ypatingą patvarumą ir pravažumą sunkiausiomis bekelės sąlygomis.
Oficialių „Defender“ lenktyninių automobilių gamyba jau prasidėjo – jų kėbulai gaminami „JLR“ gamykloje Nitroje. Iki šių metų pabaigos numatyta intensyvi bandymų programa, prieš pilną komandos pristatymą ruošiantis 2026 metų Dakaro raliui ir FIA pasaulio ralio-reido čempionatui.