Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais ir ką tai reiškia pirkėjams?

Paulius Liškauskas Paulius Liškauskas
2025-01-16
Apžvalgos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Apžvalgos
Dalintis FacebookDalintis X

Automobilių rinką veikia įvairūs veiksniai: globalūs ekonomikos iššūkiai, besikeičianti politinė situacija ar griežtėjantys taršos reikalavimai. Net jei vienais metais pirkėjai aktyviai perka automobilius, kitais metais jie gali būti priversti kardinaliai keisti savo planus. Kai kurios tendencijos leidžia prognozuoti ateitį jau dabar. Kokie pokyčiai laukia automobilių rinkos 2025-aisiais, ir ką būtina žinoti tiems, kurie planuoja įsigyti naudotą transporto priemonę?

Rinkoje ims trūkti 3–4 metų automobilių

Nors gali atrodyti, kad pasaulinė puslaidininkių krizė jau praeityje, jos sukelti padariniai automobilių rinkoje vis dar jaučiami. Dėl sutrikimų tiekimo grandinėje 2021–2022 m., visame pasaulyje buvo pagaminta gerokai mažiau naujų automobilių.

„Naujų transporto priemonių rinkos svyravimai tiesiogiai turi įtakos ir naudotų automobilių rinkai. Šiuo metu čia jaučiamas 2021–2022 m. pagamintų transporto priemonių trūkumas. 3–4 metų senumo automobilių kategorijoje šiemet paprasčiausiai nebus iš ko rinktis“, – sako automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertas Matas Buzelis.

Kiti straipsniai

Baltijos šalių gyventojų finansiniai lūkesčiai: optimizmą dėl augsiančių atlyginimų skandina infliacijos banga

Juodieji išpardavimai: dauguma sakė nieko nepirks, bet išleido trečdaliu daugiau nei pernai

2025-12-13
Ar dar pajusime „Formulės-1“ inovacijas tradiciniuose automobiliuose?

Ar dar pajusime „Formulės-1“ inovacijas tradiciniuose automobiliuose?

2025-12-11

Susidariusi situacija taip pat turės įtakos ir dedesnei 3–4 metų senumo automobilių kainai, o nesąžiningi pardavėjai gali tuo dar labiau pasinaudoti klastodami transporto priemonių ridą, nuslėpdami automobilio patirtą žalą ar kitus trūkumus ir taip dirbtinai dar labiau padidinti apynaujų automobilių kainą antrinėje rinkoje. Atsižvelgdami į tai, pirkėjai turėtų kritiškai įvertinti automobilio būklę, patikrinti jo istoriją ir įsitikinti, kad pardavėjo pateikiama informacija apie transporto priemonę yra teisinga.

Žemesnės palūkanų normos skatins automobilių prekybą

Tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinką smarkiai paveikė infliacija ir išaugusios palūkanos. Dalį vairuotojų tai privertė rinktis pigesnius automobilius arba atidėti jų pirkimą geresniems laikams.

Visgi 2024-aisiais palūkanų normos stabilizavosi, todėl ir 2025-aisiais automobilių rinkoje galima tikėtis suaktyvėjimo. Mažėjant palūkanoms automobiliai tampa vis labiau įperkami, o tai reikšmingos įtakos turi ir vairuotojų pasirinkimams. Pastaraisiais metais diržus susiveržti privalėję automobilių pirkėjai, šiemet, tikėtina, kad pravers pinigines plačiau.

Elektromobilių rinka augs, bet ganėtinai lėtai

Nepakankamai išvystyta elektromobilių viešojo įkrovimo infrastruktūra ir didelė tokių transporto priemonių kaina lemia lėtą šio segmento augimą. Dalis vairuotojų gal ir norėtų įsigyti elektromobilį, tačiau juos atbaido, jog jie vis dar gerokai brangesni už atitinkamos klasės dyzelinius ar benzininius automobilius. Daugumoje šalių trūksta įkrovimo stotelių, todėl elektromobilius ir toliau rinksis asmenys galintys juos įkrauti namuose.

„Naudotų elektromobilių paklausą gali stipriai paveikti Europoje vis labiau populiarėjantys pigūs kiniški automobiliai. Tiesa, neaišku, ar vairuotojai bus linkę investuoti į kiniškus elektromobilius, kai nėra jokios informacijos apie jų patikimumą ir aptarnavimą po įsigijimo. Tikėtina, kad dalis vairuotojų visgi liks ištikimi laiko patikrintoms automobilių markėms“, – aiškina M. Buzelis.

Dyzelinių automobilių kainos Rytų Europoje nemažės

Dyzeliniai automobiliai daugybę metų karaliavo Vakarų Europos rinkoje, tačiau tam po truputį ateina galas. Pirkėjai vis labiau dairosi į hibridinius ir benzininius automobilius, o griežtėjantys taršos reikalavimai stumia dyzelinu varomas transporto priemones iš rinkos. Kadangi naujų dyzelinių automobilių Vakarų Europoje kasmet nuperkama ir pagaminama vis mažiau, tai tiesiogiai atsiliepia jų pasiūlai ir Rytų Europos naudotų automobilių rinkoje.

Tikėtina, jog dėl ribotos pasiūlos 1–5 metų naudoti dyzeliniai automobiliai Rytų Europos šalyse bus itin paklausūs, o tai lems daug lėtesnį šių transporto priemonių nuvertėjimą. Automobilių pirkėjai turės susitaikyti, jog dyzelinių modelių kainos nemažės ir gali netgi dar paaugti.

Europos automobilių gamintojams – sunkūs laikai

2025 m. Europos Sąjungoje mažinamas leistinas automobilių išmetamo CO2 kiekis: nuo 116 gramų vienam kilometrui iki 94 gramų. Jei šios naujos normos nebus laikomasi, automobilių gamintojai bus priversti mokėti milžiniškas baudas nuo kiekvieno parduoto automobilio.

„Europos Sąjungai vis labiau griežtinant automobilių taršos reikalavimus, didieji gamintojai suka galvas, kaip išgyventi. Transporto priemonių pirkėjai į elektromobilius persėda nenoriai, tokių vairuotojų dalis gana maža, o grėsmę kelia ir Kinijos automobilių markių populiarumo augimas“, – įžvalgomis dalijasi M. Buzelis.

Prastas elektromobilių pardavimas ir mažas pirkėjų susidomėjimas kelia grėsmę visai rinkai. Austrija, Bulgarija, Lenkija, Rumunija, Slovakia, Čekija ir Italija jau išreiškė susirūpinimą dėl griežtėjančių taršos reikalavimų ir paprašė ES juos atidėti, motyvuodamos tuo, jog baudos pakenks ne tik gamintojams, bet ir šalių ekonomikai.

„Europos automobilių gamintojai priversti pardavinėti automobilius, kurių paklausa itin žema. Kadangi nauji automobiliai vis brangsta, tai natūraliai lemia prastus pardavimo rezultatus ir kelia grėsmę gamintojų pelningumui. Panašu, kad automobilių gamintojai turės suktis kaip išmanydami, bandydami išvengti artėjančios krizės. Europa turi kuo greičiau spręsti šią problemą arba beliks stebėti, kaip kinų elektromobiliai perima vis didesnę dalį Europos automobilių rinkos“, – aiškina naudotų automobilių rinkos ekspertas M. Buzelis.

Žymos: AutomobiliaiElektromobiliai
Paulius Liškauskas

Paulius Liškauskas

Kaip PAMATYTI.LT portalo redaktorius, siekiu operatyviai dalytis aktualiomis ir įdomiomis naujienomis su skaitytojais, pasitelkdamas naujausių žiniasklaidos technologijų galimybes.

Kiti straipsniai

Tyrimas: nesulaukus eilės pas gydytoją 4 iš 10 gyventojų yra pablogėjusi sveikata
Apžvalgos

Tyrimas: nesulaukus eilės pas gydytoją 4 iš 10 gyventojų yra pablogėjusi sveikata

2025-12-11
Dovanojimo psichologija: kaip nesugadinti malonumo dovanoti
Aktualijos

Artėja kuklesnės šventės: trečdalis lietuvių Kalėdoms planuoja išleisti mažiau nei pernai

2025-11-26
Didžiausias kačių augintojų galvos skausmas: kaip kraiko dėžė tampa konfliktų priežastimi?
Apžvalgos

Didžiausias kačių augintojų galvos skausmas: kaip kraiko dėžė tampa konfliktų priežastimi?

2025-11-22
Atskleistos 2025 m. kalėdų dekoro tendencijos: madoje išlieka kaspinai, dekoruokite ir veidrodžiais
Apžvalgos

Atskleistos 2025 m. kalėdų dekoro tendencijos: madoje išlieka kaspinai, dekoruokite ir veidrodžiais

2025-11-20
Apžvalgos

Grynųjų laikas baigėsi? 90 proc. lietuvių atsiskaityto kortele

2025-11-20
Naujiena Lietuvos parduotuvėse: pirkėjų amžių tikrins dirbtinis intelektas
Aktualijos

Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

2025-11-19
Statistika neramina: rudenį dėl didelio greičio daugėja avarijų ir sužalojimų
Apžvalgos

Statistika neramina: rudenį dėl didelio greičio daugėja avarijų ir sužalojimų

2025-11-18
Kelionių kainos: ko tikėtis Lietuvos keliautojams 2026 m.?
Apžvalgos

Kelionių kainos: ko tikėtis Lietuvos keliautojams 2026 m.?

2025-11-18
Sveikatos specialistai: daugelio lietuvių mitybos įpročiai verčia sunerimti – kur klystama dažniausiai
Apžvalgos

Sveikatos specialistai: daugelio lietuvių mitybos įpročiai verčia sunerimti – kur klystama dažniausiai

2025-11-11

Rekomenduojame

Raganiaus sezonas su Liamu Hemsworthu | Netflix

„Raganiaus“ 4 sezonas prarado daugiau nei 50% žiūrovų po to, kai Henris Cavillas buvo pakeistas Liamu Hemsworthu

2025-11-08
Kaip elektroniniu būdu nutraukti narystę partijoje?

Kaip elektroniniu būdu nutraukti narystę partijoje?

2021-09-30 - Atnaujinta 2024-04-06
RAM

RAM ir SSD kainos vis dar kyla – į ką verta atkreipti dėmesį

2025-12-19 - Atnaujinta 2025-12-21
Honor Magic 7 Pro

„Honor Magic 8 Pro“ pasirodys su „Snapdragon 8 Elite 2 SoC“ ir triguba galine kamera

2025-04-30
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Ar dovanojame per daug? Kaip sustabdyti Kalėdinį perteklių

Ar dovanojame per daug? Kaip sustabdyti Kalėdinį perteklių

2025-12-25
Pasitikrinkite, ką žinote apie lietuviškas Kalėdų tradicijas

Pasitikrinkite, ką žinote apie lietuviškas Kalėdų tradicijas

2025-12-25
Nerealus tinginys jūsų Kalėdoms

Nerealus tinginys jūsų Kalėdoms

2025-12-23
Xiaomi 17 Ultra

„Xiaomi 17 Ultra“ išleidimas jau ne už kalnų – ko tikėtis iš naujojo flagmano

2025-12-22
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Ar dovanojame per daug? Kaip sustabdyti Kalėdinį perteklių
Aktualijos

Ar dovanojame per daug? Kaip sustabdyti Kalėdinį perteklių

2025-12-25

Lankoma

RAM
Aktualijos

RAM ir SSD kainos vis dar kyla – į ką verta atkreipti dėmesį

2025-12-19 - Atnaujinta 2025-12-21

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti