Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Lietuva pagal pagal naudotų automobilių duomenų klastojimą Europos sąrašo gale

Paulius Liškauskas
2025-11-07
Apžvalgos, Lietuva, Lietuvos naujienos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Apžvalgos
Dalintis FacebookDalintis X

Automobiliai su suklastota rida ir paslėptais apgadinimais – neatsiejama Lietuvos naudotų transporto priemonių rinkos realybė. Deja, nepanašu, kad situacija greitu metu pasikeis. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ kiekvienais metais atlieka Europos transporto priemonių rinkos skaidrumo analizę, siekdama išsiaiškinti rizikingiausias šalis įsigyti naudotą automobilį.

Per metus Lietuvos pozicija skaidrumo reitinge nepakito – kaip ir praėjusiais metais šalies automobilių rinka rikiuojasi 23-ioje vietoje iš 25 šalių. Latvija tyrime atsidūrė 24-oje vietoje, Estija – 21-oje, o Lenkija – 17-oje.

Tendencijos Lietuvoje nesikeičia – dalis automobilių su suklastota rida ir apgadinimais

„carVertical“ tyrimas parodė, jog Lietuvoje vis dar nemažai automobilių parduodama su suklastota rida. Šiemet tokių modelių dalis siekė 7 proc., pernai – 7,7 proc. Vidutiniškai automobilių rida Lietuvoje buvo koreguojama 102 tūkst. kilometrų. Tai antras blogiausias rezultatas iš visų tyrime dalyvavusių šalių, šiek tiek nusileidžiantis tik Latvijos ridos klastojimo apimčiai – 102,4 tūkst. kilometrų.

Kiti straipsniai

Per Vėlinės nepamirškime pagerbti ir Lietuvos Laisvės kovotojų

Per Vėlinės nepamirškime pagerbti ir Lietuvos Laisvės kovotojų

2025-10-31
Būkite kantrūs – Vėlinių savaitgalį kelyje bus ir ypač retai vairuojantys

Būkite kantrūs – Vėlinių savaitgalį kelyje bus ir ypač retai vairuojantys

2025-10-30

 

„Vairuotojai neretai turi tam tikrų lūkesčių perkamo automobilio ridai. Vieni siekia įsigyti modelį, kurio rida neviršija 100 tūkst. kilometrų, kitiems ta riba gali būti ir 200 tūkst. Automobiliai su didele rida mažiau paklausūs, todėl nesąžiningi pardavėjai ją koreguoja, siekdami lengviau parduoti automobilį ir daugiau uždirbti“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

 

Situacijos Lietuvos automobilių rinkoje nepagerina ir didelė priklausomybė nuo importo. 76,7 proc. „carVertical“ tikrintų transporto priemonių į Lietuvą buvo įvežtos iš užsienio šalių. Deja, tokių automobilių rida itin dažnai būna suklastota, o apgadinimai – paslėpti.

 

Tai akcentuoja ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), kuri vien per šiuos metus sulaukė daugiau nei 150 vairuotojų skundų, dėl įsigytų naudotų automobilių būklės, kokybės, koreguotos ridos ir kitų trūkumų.

 

„Kiekvienas nesąžiningas pardavėjo veiksmas silpnina visos rinkos patikimumą. Vartotojų pasitikėjimas – tai kapitalas, kurio negalima nusipirkti patraukliais pasiūlymais, jis kuriamas per skaidrumą, atsakomybę ir pagarbą pirkėjui. Automobilių pardavėjai pirmiausia turėtų investuoti į skaidrias pardavimų procedūras – tai geriausia prevencija nuo ginčų ir ilgalaikio vartotojų pasitikėjimo garantas“, – pabrėžia VVTAT vadovė Goda Aleksaitė.

 

Rinkos skaidrumo tyrimo duomenys rodo, jog 56,5 proc. Lietuvoje tikrintų transporto priemonių praeityje buvo apgadintos, o vidutinė žalos vertė siekė 3 763 eurus.

 

Vidutinis lietuvių tikrintų automobilių amžius – 10,5 metų. Praėjusiais metais šis skaičius siekė 12,1 metų, o tai rodo, jog šalies vairuotojai dairosi į naujesnius modelius.

Šalys pagal jų naudotų automobilių rinkų skaidrumo lygį

Skaidriausia automobilių rinka – Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Vokietijoje

 

Naudotų automobilių rinkos skaidrumo indekse lyderio pozicijos jau ne pirmus metus neužleidžia Jungtinė Karalystė. Transporto priemonių su suklastota rida šalyje buvo 2,3 proc., o apgadinimų dalis siekė 17 proc. Dėl eismo kaire kelio puse, vos 2,3 proc. automobilių Jungtinėje Karalystėje buvo importuoti, o tai lemia mažesnę riziką vietos vairuotojams įsigyti netvarkingą transporto priemonę.

 

Skaidriausių Europos automobilių rinkų penketuke taip pat galima rasti Italiją, Vokietiją, Šveicariją ir Prancūziją. Praėjusiais metais 5-oje indekso vietoje besirikiavusi Švedija šiemet reikšmingai prarado pozicijas ir liko 10-oje vietoje. Tai lėmė ženkliai išaugęs importuotų automobilius skaičius šalyje, padidėjusi transporto priemonių su žalų įrašais dalis ir išaugęs bendras suklastotų kilometrų kiekis.

 

„Skaidriausios – Vakarų ir Skandinavijos šalys. Tai lemia ne tik mažesnė priklausomybė nuo importuotų transporto priemonių, bet ir aukštesnis pragyvenimo lygis. Kuo į šalį importuojama daugiau automobilių, kuo sudėtingesnė jos ekonominė situacija, tuo dažniau klastojama rida ir slepiami apgadinimai“, – dalijasi įžvalgomis M. Buzelis.

Rytų Europos automobilių pirkėjams gerų žinių nėra

 

Neskaidriausių šalių penketukas per metus nepakito. Paskutinė sąraše rikiuojasi Ukraina, vienu laipteliu aukščiau Latvija, Lietuva, Rumunija ir Estija. Šias šalis vienija didelė importuojamų automobilių dalis, senas automobilių parkas, plačiai paplitęs ridos klastojimas ir aukštas apgadintų automobilių procentas.

 

„Nemažai automobilių į Rytų Europą atvyksta jau gerokai nudėvėti, todėl nenuostabu, kad lengvo pelno siekiantys asmenys prieš parduodami koreguoja jų ridą, užmaskuoja apgadinimus bei slepia automobilio istoriją. Tokios transporto priemonės dažnai genda, todėl norėdami sutaupyti vairuotojai, galiausiai, išleidžia gerokai daugiau nei planavo“, – aiškina M. Buzelis.

 

Pasak automobilių rinkos eksperto, Europos Sąjungoje nėra praktikos šalims keistis transporto priemonių duomenimis, todėl daugybė ridos ir žalų įrašų niekada nesuskaitmeninami. Trūksta vieningos sistemos, kuri leistų sekti automobilių judėjimą tarp šalių, todėl situacija jau daugybę metų negerėja.

 

Ukrainoje automobilių su suklastota rida dalis siekė 9,5 proc., Latvijoje – 10,8 proc., Lietuvoje – 7 proc., Rumunijoje – 7,5 proc., o Estijoje – 5,9 proc. Importuojamų automobilių dalis svyravo nuo 60,7 proc. Rumunijoje iki 78,4 proc. Ukrainoje.

Kaip apskaičiuojamas Rinkos skaidrumo indeksas?

 

„carVertical“ tyrime išanalizuotos įmonės vartotojų įsigytos transporto priemonių istorijos ataskaitos nuo 2024 m. rugsėjo iki 2025 m. rugpjūčio. Rinkos skaidrumo indeksas išvestas naudojant 6 rodiklius:

 

  • Odometrų, kurių rodmenys suklastoti, procentinė dalis
  • Suklastotų odometrų vidurkis kilometrais
  • Apgadintų automobilių procentinė dalis
  • Santykinė žalos suma
  • Importuotų naudotų automobilių procentinė dalis
  • Vidutinis patikrintų automobilių amžius

 

Kadangi rinkos skaidrumui šie kriterijai nėra vienodai svarbūs, jiems priskirtas skirtingas svoris. Pavyzdžiui, tai, kiek kilometrų sumažinti odometro duomenys yra svarbiau nei vidutinis „carVertical“ patikrintų automobilių amžius tam tikroje šalyje.

 

Su išsamiu tyrimu galite susipažinti čia: https://www.carvertical.com/lt/transparency-index.

 

„carVertical“ vykdo veiklą 35-iose šalyse. Automobilių istorijos ataskaitose naudojami duomenys iš daugiau nei 900 tarptautinių duomenų bazių, priklausančių teisėsaugos institucijoms, valstybiniams registrams, draudimo bendrovėms ir skelbimų portalams. Kasmet apdorodama milijonus transporto priemonių ataskaitų, įmonė gali įžvelgti naudotų automobilių rinkos tendencijas bei pateikti prognozes ir įžvalgas.

Žymos: Automobiliai

Kiti straipsniai

Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo
Aktualijos

Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo

2025-10-20
7 finansiniai asmenybės tipai: ar žinote, kuris esate jūs?
Apžvalgos

Lietuviai atsakė, ką darytų netikėtai gavę 1000 eurų

2025-10-17
Maistas
Gyvenimas

Lietuviai netaupo ir išmeta tonas maisto: ką galime padaryti?

2025-10-17
Vaikui depresija ar tik bloga nuotaika: kaip atpažinti ir padėti?
Aktualijos

Jaunimas darbo rinkoje: nepasirengę dirbti, o pradėję – nepasirengę likti

2025-10-14
Gydytojas
Lietuvos naujienos

Kuo pavojinga pneumokokinė infekcija ir kaip su ja kovoti?

2025-10-09
Elektros kaina
Aktualijos

Rugsėjį elektra kainavo 2,7 proc. daugiau nei ankstesnį mėnesį

2025-10-09
Lietuviai senatvėje tikisi pragyventi iš nekilnojamojo turto: ar tai pasiteisins?
Apžvalgos

Lietuviai senatvėje tikisi pragyventi iš nekilnojamojo turto: ar tai pasiteisins?

2025-10-08
Nick Cave
Lietuvos naujienos

Nickas Cave’as sugrįžta į Lietuvą: 2026 m. vasarą surengs koncertą Kalnų parke

2025-10-07
Spalį šalies keliuose laukiantys reidai
Lietuva

Spalį šalies keliuose laukiantys reidai

2025-10-02

Rekomenduojame

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29
K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
Ketvirtojo „Raganiaus“ sezone anonse matome Liamą Hemsworthą, perėmusį Geralto iš Rivijos vaidmenį

Ketvirtojo „Raganiaus“ sezone anonse matome Liamą Hemsworthą, perėmusį Geralto iš Rivijos vaidmenį

2025-10-09
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Lietuva pagal pagal naudotų automobilių duomenų klastojimą Europos sąrašo gale

2025-11-07

Pusryčiams, pietums ir vakarienei: 3 išradingi receptai iš bulvių

2025-11-06
Nuo Ganos būgnų iki indiškų rangoli: pajuskite pasaulį Vilniuje du lapkričio savaitgalius

Nuo Ganos būgnų iki indiškų rangoli: pajuskite pasaulį Vilniuje du lapkričio savaitgalius

2025-11-06
VU mokslininkų DI sprendimas padės „pamatyti“ žemę iš kosmoso pro debesis

VU mokslininkų DI sprendimas padės „pamatyti“ žemę iš kosmoso pro debesis

2025-11-06
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Apžvalgos

Lietuva pagal pagal naudotų automobilių duomenų klastojimą Europos sąrašo gale

2025-11-07

Lankoma

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?
Įdomu

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti