Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

Paulius Liškauskas
2025-05-15
Grožis, Įdomu
Laikas: 4 min skaitymo
Pradžia Grožis
Dalintis FacebookDalintis X

Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai kuriami greitai, tendencingai, pagal šablonus – su konkrečiais lūkesčiais, kam jis skirtas ir kaip turi kvepėti. Tokiame fone išsiskirti – nelengva užduotis, bet kartu ir puiki galimybė kurti kažką savito. Būtent šią kryptį pasirinko du kūrėjai iš Lietuvos – Viktoras Mostovojus  ir Paulius Kosovas. Vienas – atsakingas už verslo strategiją, plėtrą ir rinkodarą, kitas – chemikas, kuriantis kvapus nuo nulio. Jų bendras darbas virto prekių ženklu „MosKos“, kurio pavadinime susijungė jų pavardės, o filosofijoje – bendras požiūris: nekurti masėms, o kurti žmonėms, ieškantiems kažko autentiško.

Nuo pokalbio prie židinio iki nuosavo prekių ženklo

Idėja kurti kvepalus gimė tamsų ir šaltą rudens vakarą, nedideliame kambaryje prie židinio. Paulius su Viktoru tuo metu kalbėjosi apie norą sukurti kažką naujo ir unikalaus bei aptarė, ką kiekvienas gali atnešti į bendrą projektą. Vienas turėjo ilgametę patirtį prekybos ir komunikacijos srityse, kitas – žinias apie chemiją, ingredientų poveikį ir gamybos procesus. Abu jautėsi pavargę nuo samdomo darbo apribojimų, o svarbiausia – turėjo stiprų norą kurti savo taisyklėmis.

Kiti straipsniai

Ko gero, pasiektas rekordas: tapytoja Eglė Kurlianskaitė kartu su 56 bendraautoriais nutapė „Ateities miestą“

2025-05-06
Trečiajame mėsainių valgymo čempionate triumfavo vilnietis

Trečiajame mėsainių valgymo čempionate triumfavo vilnietis

2025-05-05

„Su draugu, o dabar jau ir verslo partneriu, turėjome sukaupę įvairios patirties. Žinojome, kad ji gali virsti produktu, o sukurtas produktas galėtų tapti pajamų šaltiniu, jei sujungtume jėgas. Viktoras praeityje dirbo didelėse įmonėse ir buvo atsakingas už gamybą. Taip jau sutapo, kad visos darbovietės, kuriose jam teko dirbti, turėjo bent dalelę to, ko reikėjo kuriant kvepalus. Ar tai būtų maišymo procesas, pilstymo procesas, ar kvapų pažinimas. Aš jau prieš 8 metus turėjau savo verslą ir puikiai pažinojau elektronines parduotuves, reklamos galimybes „Facebook’e“ ir kitose platformose. Abu labai nemėgome, kai mums aiškina ką ir kaip reikia daryti, nepatiko didelių kompanijų KPI’sų kėlimai ir begalinis godumas uždirbti kuo daugiau pinigų. Norėjome kurti sau ir, sėkmės atveju, turėti šiek tiek laiko ir laisvės, jei pavyktų viską kuo labiau automatizuoti“, – pasakoja P. Kosovas.

Kai vadovėlių nėra – lieka intuicija

Kūrėjai neslepia, kad norint pradėti kažką nuo nulio, visuomet tenka susidurti su nežinomybe. Kai ta sritis – nišinė parfumerija, kur nėra aiškaus kelio, mokyklos ar vadovėlio, iššūkių neišvengsi. Pasak Viktoro ir Pauliaus, pirmieji metai buvo skirti mokymuisi: nuo žaliavų paieškos, pirmųjų bandymų su kvapų kompozicijomis iki tinkamo buteliuko. Informacijos nebuvo gausu, tad didelė dalis patirties – praktinė, mokantis iš savo klaidų.

„Pirmaisiais metais vyko gilinimasis – ko gi tiksliai reikia norint pagaminti kvepalus. Nėra parfumerijos universiteto, nėra ir „Google“ labai daug informacijos, kuri padėtų greitai pagaminti kvepalus, tad didžiausia bėda buvo informacijos radimas. Antraisiais metais jau atsirado pirmi kvapai, tačiau jie toli gražu dar nebuvo tokie, kad galėtume pardavinėti. Bet matėme, kad viskas eina tinkama linkme ir galime pradėti ieškoti buteliukų, atomaizerių, įrangos ir kitų reikmenų patogesniam darbui. Trečiaisiais metais mus į priekį varė tikėjimas ir atsiliepimai iš artimų žmonių, kad pavyko sukurti tikrai gerus kvapus. Tuomet prasidėjo patalpų ieškojimas, įsirengimas, pakuočių kūrimas, elektroninės parduotuvės reikalai.  Na, o dabar jau galime viešai parodyti, ką pavyko sukurti. Žinojome, kad didžiausia mūsų problema sklaidai ir pardavimams bus būtent ta, kad neįmanoma kvapo perteikti aprašymu – jį reikia fiziškai užuosti. Žinodami tai, pabandėme sukurti mėginukų rinkinį, kuriame būtų visi mūsų sukurti kvepalai. Paleidome į prekybą šį rinkinį už labai simbolinį mokestį, kad žmonės galėtų drąsiai išbandyti ir patirti tik minimalias rizikas, jei nei vienas kvapas nepatiks“, – apie iššūkius pasakoja kūrėjai.

Viskas prasideda nuo emocijos

„MosKos“ kvapai – uniseksiniai, stiprios koncentracijos, nišiniai, kuriami be išankstinio plano. Pasak kūrėjų, kvepalų idėja dažnai gimsta nuo emocijos ar vizijos. Kartais tai įsivaizduojamas žmogus, kartais – prisiminimas ar net kvapas, užuostas mieste ar gamtoje.

„Viskas prasideda nuo minties, koks kvapas bus, kokie akordai jame dominuos. Pagrindinis darbas, kuriant kvepalus, yra skiedimas, skiedimas ir dar kartą skiedimas. Tik tada prasideda akordų „vestuvės“, kuomet iš dviejų akordų gaunamas naujas. Padeda įsivaizdavimas, kaip atrodys žmogus, kuris kvėpinsis – tuomet kvepalai kuriami tam įsivaizduojamam asmeniui. Gal tai mergina, apsirengusi raudona vasariška suknele, kurios plaukus velia vėjas, o gal tai šėtoniškas džentelmenas, juodu kostiumu, kurį idealiai savo vaidyba įkūnija Al Pacino“, – kūrybiniu procesu dalijasi V. Mostovojus.

Viktoras priduria, kad kartais vienas kvapas gatvėje, kavinėje ar gamtoje gali išprovokuoti naują parfumerinę idėją – būtent taip ir gimsta dauguma „MosKos“ kompozicijų.

„Kvepalai – kaip gyvenimas, kur visos emocijos susipina į vieną. Juk kiekvieną dieną išgyvename ir truputį liūdesio, ir truputį džiaugsmo, ir truputį pykčio ar kandumo, kas galiausiai padaro mūsų dienas nuostabiomis. Naujiems kvapams įkvepia aplinka – kai susikoncentruoji į kvapus, supranti, kad jų aplink yra daug ir įvairių, jie visur! Įsivaizduokime, kad ir ofisą – praeiname pro spausdintuvą ir užuodžiame šilto popieriaus ir spausdintuvo skleidžiamą kvapą, kažkur netoliese kolega geria kavą, o koridoriuje jaučiasi žavios bendradarbės kvepalų šleifas, lyg pakalnutės ar lelijos. Tuomet pagalvoju, visai įdomu, kaip galėtų atrodyti kvepalai su pakalnute, kava ir šilto popieriaus kvapu. Iš tiesų dažniausiai nauji kvapai gimsta, kai vaikštai po parką, mišką, sodą, kur susipina, gamtos ir civilizacijos kvapai, kai netyčia mintys akimirkai nugrimzta į prisiminimus“, –  pasakoja Viktoras.

Kai svarbu ne tik kvapas, bet ir tai, kas už jo stovi

Kaip teigia P. Moskovas, „MosKos“ nekuria kvapų, kurie šiuo metu yra „ant bangos” – būtent tai juos ir skiria nuo didžiųjų gamintojų, kuriems dažnai svarbu tik pelno eilutės.

„Bandydami rasti geriausią kainą mūsų kvepalams norime pakovoti ir su daugybe „gamintojų“, kurių Lietuvoje kaip grybų po lietaus pridygo. Jie nei kiek nesigėdydami pardavinėja originalių kvepalų kopijas, yra ir tokių, kurie teigia, kad patys tas kopijas ir gamina. Tačiau realybė tokia, kad tiesiog vežasi kanistrais, pilsto į tragiškos kokybės buteliukus ir bando visiems įteigti, kad tai, ką daro, yra gerai ir kad nereikia mokėti didesnių sumų už originalus. Tačiau tokie kvapai retai kada atitinka originalus, o ir koncentracijos skiriasi kartais, kvapai išlieka trumpai ir bandoma pasipinigauti kitų gamintojų ilgų metų darbu“, – teigia P. Kosovas.

Pauliui antrinantis Viktoras priduria, kad dauguma kvapų gimsta pagal rinkos užsakymus ir šablonus, tačiau „MosKos“ sąmoningai renkasi lėtą, rankų darbu pagrįstą procesą.

„Masinės gamybos kvepalai yra kuriami daugumai, kūrėjas būna įspaustas į užsakovo rėmus, tradicines doktrinas. Yra žinoma, kokie kvapai dažniausiai patinka vyrams, kokie moterims, viskas kuriama standartiniais šablonais. Mes norime pasiūlyti drąsesnius sprendimus, nebijantiems eksperimentuoti. Čia kiekvienas buteliukas pereina per mūsų rankas, yra rankiniu būdu supilstomas, uždaromas, kiekvienas kruopščiai supakuojamas ir išsiunčiamas klientui“, – teigia Viktoras.

Nuo ryžių kvapo iki šedevro

Viktoras atskleidžia, kad naujo kvapo kūrimo procesas trunka ilgai – jį lydi tūkstančiai bandymų.

„Tai begalinis procesas, kuris neturi galo, nes visuomet norisi padaryti geriau, kažką pataisyti, kažką pridėti, kažką atimti. Kvepalų kūrimas – tai tūkstančiai bandymų, kol randama auksinė medžiagų koncentracija. Paradoksalu, bet sumaišius dvi skaniai kvepiančias medžiagas, nebūtinai gaunasi malonus aromatas“, – sako V. Mostovojus.

Viktoras atvirai pasakoja, kad kvapų kūrimo kelią sudaro 99 proc. nesėkmių – kai kurios kompozicijos, į kurias buvo dėta daug lūkesčių, nustebina itin nemaloniais aromatais.

„99 proc. viso kvepalų kūrimo proceso yra nesėkmės. Kuri, tikiesi gauti įsivaizduojamą aromatą, o gaunasi virtų ryžių kvapas, kartais ir dar blogiau“, – juokiasi Viktoras.

Ambicija – būti pripažintiems tarptautiniu mastu

Šiandien „MosKos“ toliau auga ir nori parodyti, kad kokybiškas, išskirtinis produktas gali būti sukurtas čia, Lietuvoje. Ne kopijuotas, ne importuotas, o nuo pradžios iki pabaigos –  kurtas mūsų pačių.

„Tikimės, kad ateityje apie mūsų kurtus kvepalus kalbės ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Norime, kad žmonės įsitikintų, jog ne tik prancūzai gali gerus kvepalus pagaminti“, – viliasi kūrėjai.

Kiti straipsniai

Gyvenimas

Kurie zodiako ženklai apdovanoti puikia sveikata, o kuriems ne taip pasisekė?

2025-04-29
Tirpioji kava yra tikra kava: ekspertės siūlo geriau pažinti šį gėrimą
Gyvenimas

Tirpioji kava yra tikra kava: ekspertės siūlo geriau pažinti šį gėrimą

2025-04-28
Masiškai žydi tulpės Kauno botanikos sode
Įdomu

Masiškai žydi tulpės Kauno botanikos sode

2025-04-23
Rygoje vyko didžiausia Baltijos šalyse motociklų paroda: stebino dalyviai iš Lietuvos
Įdomu

Rygoje vyko didžiausia Baltijos šalyse motociklų paroda: stebino dalyviai iš Lietuvos

2025-04-18
Kavos ūkiuose Hondūre pluša ir bitės – kuo ypatingas toks medus?
Įdomu

Kavos ūkiuose Hondūre pluša ir bitės – kuo ypatingas toks medus?

2025-04-17
Daugiau

Rekomenduojame

Motinos dienos proga Nijolė Tallat-Kelpšaitė sukūrė dainą

Motinos dienos proga Nijolė Tallat-Kelpšaitė sukūrė dainą

2025-05-01
D. Filmanavičiūtės Velykų stalo hitas: netikras zuikis

D. Filmanavičiūtės Velykų stalo hitas: netikras zuikis

2025-04-16

Dizainerė atskleidė, kokį dažną lietuvių interjero sprendimą pakeistų

2025-04-18
Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Andrius Mamontovas, Jazzu ir kiti žymūs atlikėjai kviečia į „Laimingo jaunimo dieną“ – emocinės sveikatos festivalį Vilniuje

Andrius Mamontovas, Jazzu ir kiti žymūs atlikėjai kviečia į „Laimingo jaunimo dieną“ – emocinės sveikatos festivalį Vilniuje

2025-05-15
Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

2025-05-15
„Žalgirio“ pergalių kelias tęsiasi – krito ir „vilkai“

„Žalgirio“ pergalių kelias tęsiasi – krito ir „vilkai“

2025-05-15
Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?

Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?

2025-05-15
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Andrius Mamontovas, Jazzu ir kiti žymūs atlikėjai kviečia į „Laimingo jaunimo dieną“ – emocinės sveikatos festivalį Vilniuje
Laisvalaikis

Andrius Mamontovas, Jazzu ir kiti žymūs atlikėjai kviečia į „Laimingo jaunimo dieną“ – emocinės sveikatos festivalį Vilniuje

2025-05-15

Lankoma

Galaxy S25 Edge
Pasaulis

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti