Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, antradienį Taline susitikęs su Estijos infrastruktūros ministru Vladimiru Svetu, pažymėjo, kad Lietuvai labai svarbus bendradarbiavimas su Estija įgyvendinant bendrus transporto ir karinio mobilumo projektus.
Aptardami dvišalį bendradarbiavimą ir regiono aktualijas, Lietuvos ir Estijos susisiekimo ministrai pabrėžė, kad „Rail Baltica“ yra svarbus regioninės gynybos ir karinio mobilumo stiprinimo projektas, todėl būtina užtikrinti sklandų jo įgyvendinimą ir reikalingą Europos Sąjungos (ES) finansavimą.
„Šiuo metu visa Europa susiduria su vis naujais iššūkiais, į kuriuos galime atsakyti tik susitelkę. Šiame kontekste išskirtinį dėmesį skiriame europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ projektui, kuris abiejose šalyse pereina į aktyvių statybų etapą. Ieškome būdų, kaip užtikrinti šio ir kitų strateginių susisiekimo projektų europinį finansavimą ir kuo spartesnį jų įgyvendinimą. Mums, Baltijos šalims, svarbu palaikyti glaudžius ryšius ir veikti išvien“, – sakė susisiekimo ministras E. Sabutis.
Ministro teigimu, papildomos ES investicijos prioritetiniams karinio mobilumo ir dvejopos paskirties – civilinio ir karinio – transporto infrastruktūros projektams yra būtinos siekiant didinti Europos transporto koridorių pralaidumą ir užtikrinti, kad mūsų sąjungininkai galėtų naudotis efektyvia logistikos sistema, pritaikyta jų poreikiams ir atitinkančia NATO standartus.
Pasak E. Sabučio, artėjantis Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai 2027 m. gali tapti reikšmingu postūmiu, stiprinant Baltijos šalių balsą derybose dėl ES biudžeto.
Taip pat pažymėta, kad Lietuvos ir Estijos geležinkeliai atveria naujų bendradarbiavimo galimybių plėtoti keleivių ir krovinių vežimą. Aptarta galimybė nuo 2027 m. paleisti keleivinį traukinį maršrutu Vilnius–Ryga–Tartu, taip užtikrinant patogesnį persėdimą link Talino.
Šiuo metu Lietuvoje vyksta 46,3 km „Rail Balticos“ pagrindinės linijos sankasos ir inžinerinių statinių statybos atkarpoje nuo Kauno iki Panevėžio. Planuojama, kad statybos darbai šių metų pabaigoje plėsis iki 114 km.
„Rail Balticos“ projektą numatyta užbaigti 2030 m. Tada kelionė tarp Vilniaus ir Talino turėtų trukti mažiau nei 4 valandas.
LR Susisiekimo ministerija