Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pabrangusių degalų efektas: vežėjai pilasi užsienyje, o pasienio degalinės skaičiuoja nuostolius

Paulius Liškauskas Paulius Liškauskas
2025-01-29
Aktualijos, Lietuva, Lietuvos naujienos, Transportas, Verslas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Aktualijos
Dalintis FacebookDalintis X

Tarptautinius pervežimus vykdančios Lietuvos transporto kompanijos pigesnių degalų ieško kaimyninėse šalyse. Ekspertai baiminasi, kad ši tendencija gali neigiamai atsiliepti valstybės finansams ir siūlo ieškoti sprendimų. Vienas jų – tartis su kaimyninėmis valstybėmis dėl akcizų tarifų suvienodinimo. 

Dėl dyzelino akcizo padidinimo Lietuvoje degalai nuo metų pradžios kainuoja gerokai daugiau nei Lenkijoje. Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius, teigia, kad daugelis transporto bendrovių nuo sausio yra apsisprendusios degalų Lietuvoje nebesipilti ir tai daro tik neturėdamos kitos išeities.

„Absoliuti dauguma Lietuvoje veikiančių transporto įmonių, kurios vykdo tarptautinius pervežimus, nuo sausio 1 dienos yra sustabdžiusios kuro pylimą Lietuvoje iki minimumo. Šiuo metu daugelis degalus pilasi Lenkijoje arba kitose šalyse. Įmonės, kurios aptarnauja Skandinavijos regioną, Lietuvą jau irgi aplenkia, nes kainos susilygino su skandinaviškomis. Matematiškai labiau apsimoka pilti kurą netgi Švedijoje“, – sako vežėjų atstovas.

Kiti straipsniai

RAM

RAM ir SSD kainos vis dar kyla – į ką verta atkreipti dėmesį

2025-12-19 - Atnaujinta 2025-12-21
Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

2025-12-19

Kainų skirtumai tarp Lietuvos ir kitų regiono valstybių didžiulę įtaką daro transporto įmonėms, kurios savo pervežimų maršrutus optimizuoja taip, kad galėtų degalus piltis ten, kur jie pigiausi. Skaičiuojama, kad pilną baką degalų Lietuvoje šiuo metu užsipylęs vilkiko vairuotojas išleidžia maždaug 100 eurų daugiau nei degalus pildamasis kaimyninėje Lenkijoje.

Ragina tartis su kaimynais

Lietuvos inovatyvios energetikos ir prekybos asociacijos (LIEPA), vienijančios šalies degalinių tinklus, prezidentė Kristina Čeredničenkaitė sako, kad su didžiausiais nuostoliais per pirmąsias tris šių metų savaites susidūrė pasienio degalinės – jų pardavimai sumažėjo net 50 proc.

„Transporto įmonės yra vienas pagrindinių degalinių klientų, tad jų sprendimai nepilti dyzelino Lietuvoje turi skaudžias pasekmes mažmeninės prekybos degalais sektoriui, o tai gali turėti tiesioginę įtaką akcizo surinkimui ir valstybės įsipareigojimų vykdymui – nuo krašto apsaugos iki socialinių reikmių“, – teigė asociacijos vadovė.

K. Čeredničenkaitės nuomone, siekiant spręsti šią problemą būtina kuo greičiau ieškoti kompromisų su kaimyninėmis šalimis ir tartis dėl bendrų sprendimų, kurie padėtų sumažinti konkurenciją tarp valstybių ir apsaugotų šalies ekonomiką.

„Jau dabar turėtume žvelgti į 2026 metus, kurie pagal dabartinius akcizo didinimo planus atneš dar didesnį degalų brangimą. Čia būtinas valstybės vadovų įsikišimas, kad šalys pradėtų derėtis dėl vienodesnių sąlygų bent jau mūsų regione. Dabartinė situacija reikalauja ekonominės diplomatijos. Priešingu atveju ši tendencija gali turėti ilgalaikį poveikį Lietuvos biudžetui”, – teigia K. Čeredničenkaitė.

Jos teigimu, Lietuva galėtų inicijuoti diskusijas su kitomis ES šalimis dėl vienodo iškastinio kuro apmokestinimo visoje ES. „Bent jau būtų naudinga pasiekti susitarimą su Lenkija, kad abi šalys galėtų vykdyti tolygią transporto dekarbonizaciją, nesiremdamos skirtingais mokestiniais principais“, – sako LIEPA vadovė.

Apmokestinimu smarkiai lenkiame kaimynes

Skirtingų ES šalių mokesčių politika dyzelino atžvilgiu skiriasi, tačiau šalyse, su kuriomis Lietuvai tenka konkuruoti, jis apmokestinamas mažiau.

Europos Komisijos (EK) duomenimis, skaičiuojant tai, kiek įsipylus litrą dyzelio iš to gauna valstybės biudžetas, lyderės ES yra Airija ir Danija – po 0,94 Eur nuo litro degalų. Lietuva tarp labiausiai apmokestinančių dyzeliną valstybių šiuo metu kartu su Latvija yra 12–13 vietose – biudžetui nuo kiekvieno nupirkto litro degalų čia tenka 0,79 Eur. Tu tarpu Lenkija pagal šį rodiklį tik 20-oje vietoje – 0,67 Eur, Estija vos 26-oje – 0,63 Eur.

EK sausio 20 d. duomenimis, litras dyzelino Lietuvoje ir Estijoje vidutiniškai kainavo 1,64 euro, kai tuo tarpu Lenkijoje  – 1,48 euro, Latvijoje – 1,65 euro.

P. Drižo teigimu, šiuo metų aljansui priklausančių bendrovių skaičiai yra gąsdinantys –  vežėjai svetur užsipila dešimtis milijonų litrų dyzelino, kurį anksčiau pildavosi Lietuvos degalinėse.

„Mano vertinimu, su sprendimu pakelti akcizą mes ne tik kad nesurinksime tų papildomų 170 mln. eurų, bet ir to, ką surinkdavome iki sausio. Transporto sektorius Lietuvoje yra didžiulis, turime 60 tūkst. vilkikų parką. Koks 15 proc. iš jų degalus pildavosi Lietuvoje, o dabar ta dalis sumažės iki minimumo ir tai pasijus tikrai ne į gerąją pusę“, – teigia vežėjų atstovas.

Vežėjai šalį kerta nestabteldami

Karolis Stasiukynas, Lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas, teigia esantis tikras, kad degalinės pajamų kur kas mažiau gaus ne tik dėl to, kad jose rečiau lankysis gyventojai ir transporto sektoriuje dirbantys vairuotojai, bet ir šalį kertantys užsienio šalių vežėjai.

„Blogiausia yra žmonėms, kurie negali niekur išvažiuoti arba važiuoti turi į Lenkiją. O vežėjai iš kitų šalių, kurie kerta Lietuvą ir orą teršia čia, kelius gadina čia, degalus pilasi kitose šalyse, mokesčiai nukeliauja kitoms valstybėms. Negalime būti brangiausi Europoje. Turime piktą kaimyną, turime galvoti apie ateitį. Lietuva vis tiek bus tranzitinė šalis, tad nepasiimti pinigų ir nepanaudoti jų gynybai, švietimui ar sveikatos apsaugai būtų nelogiška“, – dėsto K. Stasiukynas. Jo teigimu, klientų sumažėjimą pajautė daugelis sąjungai priklausančių degalinių, kai kurių apyvarta taip pat krito net 50 proc.

„Nesurinkti PVM ar akcizo skaičiai labai aiškiai matosi kiekvieną dieną. Kadangi kasos yra sujungtos su Mokesčių inspekcija, nesunku patikrinti, kiek pernai buvo degalų pilamasi tą pačią dieną. Akivaizdu, kad mes planuotų pinigų į biudžetą nesurinksim“, – konstatuoja pašnekovas.

Paulius Liškauskas

Paulius Liškauskas

Kaip PAMATYTI.LT portalo redaktorius, siekiu operatyviai dalytis aktualiomis ir įdomiomis naujienomis su skaitytojais, pasitelkdamas naujausių žiniasklaidos technologijų galimybes.

Kiti straipsniai

Pirotechnikos priemonių naudojimas Lietuvoje: ką privalote žinoti
Aktualijos

Pirotechnikos priemonių naudojimas Lietuvoje: ką privalote žinoti

2025-12-18
Baltijos šalių gyventojų finansiniai lūkesčiai: optimizmą dėl augsiančių atlyginimų skandina infliacijos banga
Aktualijos

Juodieji išpardavimai: dauguma sakė nieko nepirks, bet išleido trečdaliu daugiau nei pernai

2025-12-13
Ar dar pajusime „Formulės-1“ inovacijas tradiciniuose automobiliuose?
Įdomu

Ar dar pajusime „Formulės-1“ inovacijas tradiciniuose automobiliuose?

2025-12-11
Tyrimas: nesulaukus eilės pas gydytoją 4 iš 10 gyventojų yra pablogėjusi sveikata
Apžvalgos

Tyrimas: nesulaukus eilės pas gydytoją 4 iš 10 gyventojų yra pablogėjusi sveikata

2025-12-11
Kalėdos
Aktualijos

Šventinis laikotarpis: kodėl gruodį pavargstame greičiau?

2025-12-10
Sniegas ant medžių
Aktualijos

Intensyvaus snygio dienos – svarbi informacija gyventojams

2025-11-26
Per Lietuvą slenka sniego ciklonas – pietiniuose rajonuose sniego storis siekia 20 cm ir daugiau
Aktualijos

Per Lietuvą slenka sniego ciklonas – pietiniuose rajonuose sniego storis siekia 20 cm ir daugiau

2025-11-26
Dovanojimo psichologija: kaip nesugadinti malonumo dovanoti
Aktualijos

Artėja kuklesnės šventės: trečdalis lietuvių Kalėdoms planuoja išleisti mažiau nei pernai

2025-11-26
Šaulių priesaika
Aktualijos

Apsisprendę tapti šauliais: sukauptą patirtį galime panaudoti Tėvynės labui

2025-11-26

Rekomenduojame

Raganiaus sezonas su Liamu Hemsworthu | Netflix

„Raganiaus“ 4 sezonas prarado daugiau nei 50% žiūrovų po to, kai Henris Cavillas buvo pakeistas Liamu Hemsworthu

2025-11-08
Kaip elektroniniu būdu nutraukti narystę partijoje?

Kaip elektroniniu būdu nutraukti narystę partijoje?

2021-09-30 - Atnaujinta 2024-04-06
Honor Magic 7 Pro

„Honor Magic 8 Pro“ pasirodys su „Snapdragon 8 Elite 2 SoC“ ir triguba galine kamera

2025-04-30
„Avataras: Ugnis ir pelenai“ – pirmosios reakcijos į Jameso Camerono epinę trečiąją dalį jau paskelbtos internete

„Avataras: Ugnis ir pelenai“ – pirmosios reakcijos į Jameso Camerono epinę trečiąją dalį jau paskelbtos internete

2025-12-08 - Atnaujinta 2025-12-09
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Nerealus tinginys jūsų Kalėdoms

Nerealus tinginys jūsų Kalėdoms

2025-12-23
Xiaomi 17 Ultra

„Xiaomi 17 Ultra“ išleidimas jau ne už kalnų – ko tikėtis iš naujojo flagmano

2025-12-22
„Telia Play“ pristato kalėdinį koncertą su Donatu Montvydu

„Telia Play“ pristato kalėdinį koncertą su Donatu Montvydu

2025-12-22
3 mišrainės Kūčių stalui, kurias galima pasigaminti ir iš anksto

3 mišrainės Kūčių stalui, kurias galima pasigaminti ir iš anksto

2025-12-22
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Nerealus tinginys jūsų Kalėdoms
Receptai

Nerealus tinginys jūsų Kalėdoms

2025-12-23

Lankoma

RAM
Aktualijos

RAM ir SSD kainos vis dar kyla – į ką verta atkreipti dėmesį

2025-12-19 - Atnaujinta 2025-12-21

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti