Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Realiomis sąlygomis išbandyti „Renault“ autonominiai mikroautobusai įkvėpia ateičiai

Paulius Liškauskas
2025-03-14
Technologijos, Transportas
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Technologijos
Dalintis FacebookDalintis X
  • „Renault Group“ mano, kad viešojo transporto autonominės transporto priemonės atliks lemiamą vaidmenį valstybės įstaigoms ir operatoriams ruošiantis judumo ateičiai.
  • Bendradarbiaudama su „WeRide“, „Renault Group“ intensyvina bandymus visoje Europoje, kad pademonstruotų autonominių technologijų brandą ir siūlomų elektrinių mikroautobusų praktiškumą.
  • Autonominiai mikroautobusai suteikia realią galimybę pakeisti viešojo transporto struktūrą, padaryti jį prieinamesnį, efektyvesnį ir tvaresnį – tiek miestų centruose, tiek priemiesčiuose, tiek sudėtingoje aplinkoje.

Bulonė-Bijankūras, 2025 m. kovo 11 d.

2024 m. gegužę „Renault Group“ atskleidė savo autonominių transporto priemonių strategiją ir kartu su partnere „WeRide“ pradėjo precedento neturintį eksperimentą atviruose keliuose Europoje. Šiame bandyme dalyvavo du autonominiai mikroautobusai, vežioję žmones per „Roland-Garros“ teniso turnyrą.

Šis pirmasis plataus masto bandymas, kurio metu nuvažiuota 1 000 km ir pervežta beveik 700 žmonių, parodė technologijos brandą ir šio keleivių vežimo sprendimo aktualumą.

Kiti straipsniai

VU mokslininkų DI sprendimas padės „pamatyti“ žemę iš kosmoso pro debesis

VU mokslininkų DI sprendimas padės „pamatyti“ žemę iš kosmoso pro debesis

2025-11-06
„Pigus“ dopaminas mūsų kasdienybėje: kaip socialiniai tinklai „apdovanoja“ smegenis?

Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių

2025-11-06

Po šio sėkmingo eksperimento daugelis judumo rinkos dalyvių (vietos valdžios institucijos, transporto operatoriai, privačių objektų valdytojai ir t. t.) išreiškė susidomėjimą šiuo sprendimu savo teritorijoje. Europoje, pavyzdžiui, Ciuriche (Šveicarija), Valensijoje (Prancūzija) ir Barselonoje (Ispanija), jau vykdomi nauji eksperimentai. Netrukus bus paskelbta apie dar kelis.

Barselona (Ispanija): didžiulio Europos miesto širdyje

Kovo 10–14 d. „Renault Group“ ir „WeRide“ suteikia visuomenei galimybę susipažinti su ateities judumu mieste – du autonominiai elektriniai mikroautobusai važiuos 2,2 km ilgio atviru keliu pačiame Barselonos centre.

Eksperimentas, kurio metu kuriami autonominiai maršrutiniai autobusai tankiai apgyvendintoje ir sudėtingoje miesto aplinkoje, parodo naujų technologijų, skirtų automatizuotoms viešojo transporto paslaugoms, brandą.

Kartu atskleidžiama „Renault Group“ Europos viešojo transporto ateities vizija: autonominės transporto priemonės pagerins gyvenimą mieste, padidins prieinamumą ir užtikrins efektyvesnį bei tvaresnį judumą.

Autonominio vairavimo lygiai

Valansas (Prancūzija): lengvesnis judumas priemiesčiuose

Po kovo 10 d.–balandžio 19 d. vykusio eksperimento planuojama nuo 2025 m. liepos pradėti teikti komercines 4 lygio automatizuotų maršrutinių taksi paslaugas.

„beti“ (Prancūzijos privatus viešojo transporto operatorius), „Macif“ (transporto priemonių draudikas ir „beti“ partneris), „WeRide“ ir „Renault Group“ diegia pirmąjį aukšto lygio automatizuotą judumo tinklą Valanse (Prancūzija), kad sujungtų TGV geležinkelio stotį su didžiąja dalimi ją supančio 162 ha ploto verslo parko.

3,3 km ilgio atviras dviejų maršrutinių autobusų maršrutas atitinka konkrečius Valanso TGV stoties naudotojų, taip pat 150 įmonių ir 3 tūkstančių jų darbuotojų poreikius, nes sujungia stotį, atokiau esančią ilgalaikio automobilių stovėjimo aikštelę ir verslo parko maitinimo centrą.

Šis beprecedentis keturių didelių partnerių bendradarbiavimas įgyvendina bendrą prieinamo automatizuoto judumo viziją, kuri atveria kaimo ir priemiestines vietoves, spartina ekologinę pertvarką ir palengvinti gerina galimybes pasiekti darbą, naudotis sveikatos priežiūros, švietimo ir laisvalaikio paslaugomis…

Ciuricho oro uostas (Šveicarija): privati teritorija su aukštais saugumo reikalavimais

Ciuricho oro uoste (Šveicarija) nuo 2025 m. sausio vykdomu „WeRide“ eksperimentu siekiama palengvinti darbuotojų keliavimą tarp terminalų. Ši iniciatyva rodo, kaip autonominės technologijos gali veiksmingai veikti sudėtingoje aplinkoje, kurioje taikomi aukšti saugumo standartai, pavyzdžiui, tokie, kokių reikalaujama oro uostuose.

WeRide Renault Group – Valence

„Renault Group“ ir autonominė transporto priemonė

„Renault Group“ laikosi pragmatiško ir diferencijuoto požiūrio į autonomines transporto priemones, iš pradžių atskirdama individualių transporto priemonių ir viešojo transporto poreikius.

Dabartinėmis rinkos sąlygomis individualių transporto priemonių atveju grupė daugiausia dėmesio skiria rinkoje pirmaujančioms pažangioms pagalbos vairuotojui sistemoms (angl. „Advanced Driver Assistance Systems“, ADAS), tokioms kaip adaptyvioji greičio palaikymo sistema ar eismo juostos išlaikymo sistema. Šios L2 ar net L2+ lygio pagalbinės sistemos didina saugumą ir komfortą, o vairuotojui belieka rūpintis vairavimu.

Tačiau „Renault Group“ prioritetu laiko judrumą ir toliau atidžiai stebi pokyčius, ypač susijusius su išlaidomis ir taisyklėmis, todėl, susiklosčius tinkamoms rinkos sąlygoms, galės pasiūlyti individualiems automobiliams skirtus aukštesnio lygio autonomijos sprendimus.

Viešojo transporto srityje „Renault Group“ artimiausiu metu ketina pasiūlyti 4 lygio autonomines transporto priemones, galinčias valdyti savo vairavimo užduotis eksploatacinio projektavimo srityje, su nuotoline priežiūra, bet be operatoriaus transporto priemonėje. Plečiantis mažos taršos zonoms, miestai ir valdžios institucijos susidurs su naujais viešojo transporto iššūkiais. Apskaičiuota, kad per ateinantį dešimtmetį reikės kelių tūkstančių autonominių elektrinių mikroautobusų. Įvairiais bandymais įrodyta, kad šie autonominiai elektriniai mikroautobusai, galintys savarankiškai valdyti vairavimo užduotis eksploatacinio projektavimo srityje, yra veiksmingi ir siūlo lanksčią, saugią ir tvarią alternatyvą be anglies dioksido.

Būdama judumo be anglies dioksido technologijų pradininkė, „Renault Group“ svarsto galimybę iki 2030 m. pasiūlyti robotizuotą elektrinių mikroautobusų platformą, į kurią būtų galima integruoti specializuotų partnerių automatizavimo sprendimus.

Žymos: ElektromobiliaiRenault Group

Kiti straipsniai

Pasiruoškite, netrukus „Facebook“ užtvindys DI generuotas turinys
Technologijos

Pasiruoškite, netrukus „Facebook“ užtvindys DI generuotas turinys

2025-11-05
Automobilis
Aktualijos

Vėl metas keisti padangas: kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai

2025-11-03
Policijos reidai keliuose lapkričio mėnesį
Lietuva

Policijos reidai keliuose lapkričio mėnesį

2025-11-03
Būkite kantrūs – Vėlinių savaitgalį kelyje bus ir ypač retai vairuojantys
Aktualijos

Būkite kantrūs – Vėlinių savaitgalį kelyje bus ir ypač retai vairuojantys

2025-10-30
Ištrinti neįmanoma: kas nutinka jūsų informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?
Aktualijos

Ištrinti neįmanoma: kas nutinka jūsų informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?

2025-10-20
Vienatvė ryšio amžiuje: tyrimai atskleidžia, kas gali padėti vyresniems šeimos nariams
Gyvenimas

Vienatvė ryšio amžiuje: tyrimai atskleidžia, kas gali padėti vyresniems šeimos nariams

2025-10-07
Spalį šalies keliuose laukiantys reidai
Lietuva

Spalį šalies keliuose laukiantys reidai

2025-10-02
Aklosios vilkikų zonos veikia visai kitaip nei lengvuosiuose automobiliuose, kaip saugotis?
Transportas

Aklosios vilkikų zonos veikia visai kitaip nei lengvuosiuose automobiliuose, kaip saugotis?

2025-09-30
Už kiek parduotumėte savo „Facebook“ paskyrą? Programišiai tai daro už mažiau nei 1 eurą
Technologijos

Už kiek parduotumėte savo „Facebook“ paskyrą? Programišiai tai daro už mažiau nei 1 eurą

2025-09-26

Rekomenduojame

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29
K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Honor Magic 7 Pro

„Honor Magic 8 Pro“ pasirodys su „Snapdragon 8 Elite 2 SoC“ ir triguba galine kamera

2025-04-30
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas

Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas

2025-11-17
Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

2025-11-17
Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“

Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“

2025-11-17
Kauno Kalėdų eglutės kelionė į Rotušės aikštę: įžiebimas po savaitės

Kauno Kalėdų eglutės kelionė į Rotušės aikštę: įžiebimas po savaitės

2025-11-15
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas
Kinas

Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas

2025-11-17

Lankoma

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais
Technologijos

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti