Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Technologijos ar mechanika: kas svarbiau šiuolaikiniams vairuotojams?

Paulius Liškauskas
2025-03-06
Apžvalgos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Apžvalgos
Dalintis FacebookDalintis X

Dabartiniame amžiuje mechaninės inovacijos automobilių pramonėje matomos gerokai rečiau nei praėjusiame šimtmetyje, jas į paraštes nustūmė milžiniškas technologinis proveržis. Gerai tiems vairuotojams, kurie gali turėti viską, o jei riboja biudžetas, reikia dėliotis prioritetus. Vis dėlto negi mechaniniai automobilių komponentai tapo nebesvarbūs?

 

Technologijos paėmė viršų

Kiti straipsniai

7 finansiniai asmenybės tipai: ar žinote, kuris esate jūs?

7 finansiniai asmenybės tipai: ar žinote, kuris esate jūs?

2025-08-08
Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes

Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes

2025-08-07

 

Ne veltui dauguma vadinamųjų benzingalvių yra gimę ir augę dar praėjusiame amžiuje, nes tai buvo iš tiesų įdomus laikmetis: gamintojai kūrė naujo tipo variklius, jų komponentus, atsirado visų varančiųjų ratų sistemos ir pan. Viskas, ką dabar laikome įprastais kasdienio automobilio elementais, praeitame amžiuje atrodė tarsi didžiausios inovacijos.

 

Dabar, žiūrint iš mechaninės pusės, automobiliai didžiąja dalimi vienodi, visos naujovės apsiriboja technologiniais produktais: dideliais ekranais, dirbtinio intelekto įskiepiais, išplėstinėmis vairuotojo pagalbos sistemomis. „Premium“ segmente yra daugiau komfortą ir vairavimo malonumą užtikrinančių mechaninių elementų, juos papildo tos pačios technologijos, tačiau ekonominėje ir vidutinėje klasėje tenka rinktis.

 

Didžiuma gamintojų eina technologijų kryptimi: siūlo gana paprastus mechaninius komponentus, mažus variklius, tačiau koncentruojasi į didelius ekranus, junglumą. Gamintojų, kurie vis dar didelį dėmesį skirtų mechaninei pažangai, – mažuma, čia galima išskirti japonų įmonę „Suzuki“, kuri į visą savo modelių gamą, net ir pačius mažiausius modelius, montuoja visų varančiųjų ratų pavarą, ar į visus savo krosoverius tokią pat pavarą montuojančią „Subaru“.

 

Pavyzdžiui, žiūrėdami į populiarų kompaktiškų krosoverių segmentą, tokios pavaros nerasime nei „Volkswagen T-Cross“, nei „Ford Puma“, nei „Renault Captur“ modeliuose, o, pavyzdžiui, „Suzuki“ ją montuoja net miesto mažylyje „Swift“. Šį hečbeką galima įsigyti už gerokai mažesnę kainą – 21 tūkst. eurų.

 

Tiesą sakant, daugumą B segmento krosoverių pagal kainą galima lyginti su didesniu „Suzuki“ C segmento „Vitara“ modeliu, kuris turi gausią įrangą, hibridinį variklį, automatinę pavarų dėžę ir visus varančiuosius ratus, bet taip pat nekainuoja nė 30 tūkst. eurų.

 

Automobilius dažniau perka vartotojai, o ne vairuotojai

 

Bet visgi, kas šiandien svarbiau: didelis ekranas, plati pagalbinių vairavimo sistemų gama ar patikimi mechaniniai komponentai?

 

„Kiekvieno pirkėjo lūkesčiai yra skirtingi. Vienam gali būti visiškai neįdomu, koks automobilio variklis, kokie ratai varomi, nes jis – ne vairuotojas, o paprastas eilinis automobilio vartotojas, jį jaudina tik šiuolaikinės tendencijos. Svarbiausia, kad būtų galima prisijungti telefoną.

 

Kitiems rūpi automobilio techniniai parametrai ir galimybės, tad rinkdamasis sau mašiną jis eis į kompromisą, spjaus į didelį ekraną ir ims tą modelį, kuris turi visus varančiuosius ratus, nes jam reikia važiuoti per miškelį, kur joks ekranas neišgelbės“, – du vairuotojų tipus išskiria televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas.

 

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius taip pat išskiria du tuos pačius pirkėjų tipus, tačiau iš patirties sako, kad automobilių vartotojų yra daugiau.

 

„Man asmeniškai ekranai nedaro jokio įspūdžio, o pypsintys pagalbininkai gal net labiau nervuoja. Kai kurios technologijos, kaip antai kruizo kontrolė ar statymo davikliai, iš tiesų padeda gyventi, o kitos erzina.

 

Tačiau didesnei daliai žmonių ekranai daro didesnį įspūdį nei mechanika ir nesvarbu, reikia visų funkcijų ar ne, jie renkasi technologijas. Tenka pasikalbėti su mersedesų pirkėjais: jie pripažįsta, kad keleivio ekranas nėra reikalingas, bet jie jo nori ir nieko čia nepadarysi“, – tikina ekspertas.

Suzuki Vitara (Gamintojo nuotr.)
Suzuki Vitara interjeras (Gamintojo nuotr.)
Suzuki Swift (Gamintojo nuotr.)
Atnaujintas Suzuki Swift (Gamintojo nuotr.)

„Plikų“ automobilių rinkoje nebeliko

 

Žinoma, dideli ekranai ir pažangios technologijos leidžia parduoti daugiau automobilių, tad didieji gamintojai būtent į tai ir orientuojasi. Tiesa, dėl pažangos dabar technologijos yra pigios, todėl nereikia nuvertinti jokių gamintojų. Ar BMW, ar „Opel“, ar „Toyota“, ar „Suzuki“ – visi jie net į mažiausius ir pigiausius automobilius montuoja adaptyviąsias kruizo kontroles ir kelio ženklų atpažinimo sistemas, ekranus, kuriuose „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ naudojantys įrenginiai prijungiami belaidžiu būdu.

 

Dauguma modernių saugumo technologijų Europos Sąjungos įpareigojimu yra privalomos visuose naujuose automobiliuose, o kitos diegiamos dėl konkurencinės aplinkos: šiuolaikinis vairuotojas nekreips dėmesio į automobilį, kuriame nėra galimybės prijungti telefoną. Ekspertai sako, kad gana gausia technologijų baze ir išties reikalingu komfortu pasižymi visi dabar parduodami automobiliai, skiriasi tik jų pateikimas. Vieni investuoja į platesnius ekranus, didesnes junglumo galimybes, kiti – į mechaniką. O ką rinktis – priklauso nuo paties pirkėjo.

 

„Ne visiems ir ne visuomet tų visų varančiųjų ratų reikia. Man, pavyzdžiui, nėra būtinybės vairuoti tokį automobilį, bet dažniausiai tai padeda. Aišku, jeigu vairuotojas nusprendžia su viena varančiąja ašimi važiuoti ten, kur visų varančiųjų ratų iš tiesų reikia, čia jau jo, o ne automobilio problema“, – paaiškina V. Milius.

 

Populiarumą lemia ir sąlygos

 

Vakarų Europoje populiariausi yra vokiški ir prancūziški automobiliai, tik retas ekonominės klasės modelis turi visus varančiuosius ratus, nes jų geruose keliuose beveik nereikia.

 

Pavyzdžiui, tokie gamintojai kaip „Subaru“, garsūs nuolatine visų varančiųjų ratų pavara, Vakarų Europoje beveik nežinomi, tačiau Šiaurės Europoje ir Baltijos šalyse yra populiarūs, nes oro sąlygos ir atšiaurios žiemos reikalauja ne butaforinio, o iš tiesų didesnio pravažumo. O štai keturiais ratais varomi „Suzuki“ modeliai populiarūs Alpių kalnuose. Tad tai, kas svarbu vairuotojams, atspindi ir geografinė padėtis, o Lietuvoje ji lemia ir prastesnės būklės kelius.

 

„Jeigu važinėjama užmiestyje, kur žiemą kiek sudėtingiau vairuoti, vertėtų nusistatyti prioritetus ir nuspręsti, ar tikrai reikia ekranų? Manau, visi varantieji ratai gali būti svarbiau. Taip pat yra skirtumas, kaip planuoji naudoti automobilį: ar būsi vartotojas, kuris po 3–5 metų jį perleis į kitas rankas, ar ketini juo naudotis ilgiau? Be to, reikėtų atkreipti dėmesį ir į mechaninius komponentus, jų patikimumą, nes tai bus svarbu ilgą laiką, o technologijos greitai pasens“, – sako V. Kudarauskas.

 

 

Žymos: Automobiliai

Kiti straipsniai

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?
Apžvalgos

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

2025-08-02
Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje
Aktualijos

Koks yra idealus atstumas tarp įkrovimo stotelių patogioms kelionėms elektromobiliu?

2025-07-31
Defender Dakar D7X-R debiutas Gudvude
Sportas

Naujasis Roko Baciuškos „Defender Dakar D7X-R“ prototipas pristatytas Gudvudo greičio festivalyje

2025-07-31
Kiek pinigų reikia norint varžytis „drifto“ varžybose: sumos prasideda nuo kelių tūkstančių eurų
Įdomu

Kiek pinigų reikia norint varžytis „drifto“ varžybose: sumos prasideda nuo kelių tūkstančių eurų

2025-07-31
Z karta keliauja kitaip: kaip ji keičia turizmo pasaulį?
Apžvalgos

Z karta keliauja kitaip: kaip ji keičia turizmo pasaulį?

2025-07-31
Vilniaus geležinkelio stotis keičia veidą – taps nauju traukos centru
Aplinka

Vilniaus geležinkelio stotis keičia veidą – taps nauju traukos centru

2025-07-30
Eksperto patarimai, kokio naudoto automobilio geriau nepirkti
Transportas

Eksperto patarimai, kokio naudoto automobilio geriau nepirkti

2025-07-30
Oro uostai dalijasi esminiais patarimais: padės pasiruošti kelionei ir išvengti streso
Gyvenimas

Oro uostai dalijasi esminiais patarimais: padės pasiruošti kelionei ir išvengti streso

2025-07-30
Geležinkeliai kare tampa pagrindine logistikos ašimi: ko vystydami „Rail Baltica“ galėtume pasimokyti iš Ukrainos
Krašto apsauga

Geležinkeliai kare tampa pagrindine logistikos ašimi: ko vystydami „Rail Baltica“ galėtume pasimokyti iš Ukrainos

2025-07-28

Rekomenduojame

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Xiaomi 15T Pro

„Xiaomi 15T Pro“ pastebėtas FCC duomenų bazėje

2025-07-11
Festivalis „Mažinam Atstumą“ kvies pasiklausyti „Free Finga“, „Gamka“, „Kyla Vėjas“ ir kitų lietuvių atlikėjų

Festivalis „Mažinam Atstumą“ kvies pasiklausyti „Free Finga“, „Gamka“, „Kyla Vėjas“ ir kitų lietuvių atlikėjų

2025-07-14
3 skanūs ir nebrangūs būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

3 skanūs ir nebrangūs būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

2025-07-25
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos

2025-08-15
Kineziterapeutė paaiškino: kaip mokyklinė kuprinė veikia vaiko laikyseną

Kineziterapeutė paaiškino: kaip mokyklinė kuprinė veikia vaiko laikyseną

2025-08-15
Kodėl kartais vyrai bijo moterų, o moterys – vyrų

Kodėl kartais vyrai bijo moterų, o moterys – vyrų

2025-08-15

Užkandžiai ilgajam savaitgaliui: ką dėtis į iškylų krepšelį?

2025-08-14
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos
Laisvalaikis

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos

2025-08-15

Lankoma

Vilniaus Kūdrų parke – augalinio maisto šventė ir „Baltų varnų“ koncertas
Laisvalaikis

Vilniaus Kūdrų parke – augalinio maisto šventė ir „Baltų varnų“ koncertas

2025-08-13

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti