Perkant vidutinės ar žemesnės nei vidutinės kainos automobilį, ko gero susidursime su mums gerai pažįstamomis markėmis – Škoda, Opel, Mazda, Peugeot ir Kia. Išties marga kompanija – visi gamintojai yra iš skirtingų šalių, taigi ši apžvalga bus lyg Olimpinės varžybos. Pažiūrėkime kuri iš šių markių suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį, kurie modeliai patys patikimiausi, kurių varikliais galima labiausiai pasitikėti. Pabandykime atsakyti į šiuos klausimus remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi ir palyginkime šių penkių markių tos pačios klasės automobilius.
Remsimės ne apklausomis, o šių automobilių savininkų vertinimais, kuriuos galite rasti atsiliepimų svetainėje Autoasas.lt. Kadangi Lietuvoje įregistruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 9-10 metų, o savininką pakeitusių naudotų automobilių vidutinis amžius siekia 14 metų, tai paimsime panašaus senumo automobilius. Palyginsime analogiškus šių penkių markių modelius, pažiūrėsime kaip atrodo kiekvieno modelio vertinimas palyginti su visais jo konkurentais t.y. su visais panašių metų tos pačios klasės automobiliais. Tokių panašių konkurentinių automobilių paprastai yra apie 20 automobilių. Vertinimai yra pateikti penkių balų sistemoje ir pagal šiuos kriterijus:
– Patikimumas
– Variklio vertinimas
– Interjero kokybė
– Valdymo savybės
Kompaktiniai automobiliai
Skoda Fabia, (5J) 2007 – 2014 Viso įvertinimų: 7
Opel Astra, (J) 2009 – 2015 Viso įvertinimų: 5
Mazda 3, (BL) 2009 – 2013 Viso įvertinimų: 4
Peugeot 308, (T7) 2007 – 2013 Viso įvertinimų: 5
Kia Ceed, (ED) 2006 – 2012 Viso įvertinimų: 10
Geriausiai patikimumas vertinamas pas Kia, Škoda ir Mazda automobilius – atitinkamai 4.2, 4.1 ir 4 balai ir tai yra tik vidutiniški vertinimai palyginus su šios kompaktinės klasės vidurkiu. Ženkliai prastesnis patikimumas pas Opel – 3.6 balo, o pas Peugeot įvertinimas yra stebėtinai prastas – tik 2.4 balo. Tai yra net 42 % prastesnis vertinimas nei klasės vidurkis. Variklių vertinimuose į lyderius stipriai įsiveržia Mazda – jie įvertinti net 4.7 balo, toliau rikiuojasi Kia ir Škoda – 4.1 balo. Opel variklių vertinimas yra tik 3.4 balo ir tai yra ženkliai prastesnis vertinimas nei vidurkis. Peugeot vertinimas vėlgi yra itin prastas – tik 2.8 balo. Nieko nuostabaus, kad šioje klasėje interjero kokybės vertinimai nėra labai aukšti. Pats aukščiausias įvertinimas yra pas Mazda automobilį – 4 balai, toliau rikiuojasi Škoda – 3.5 balo, Peugeot – 3.4 balo, prasčiausiai įvertinti Opel ir Kia interjerai – tik 3.2 balo. Valdymo savybės pasirodo yra itin geros pas Mazda automobilį, jos įvertintos idealiai – 5 balais. Kartu su Subaru Impreza, tai yra pats geriausias valdymo savybių įvertinimas šioje klasėje. Neblogai vertinamas ir Opel valdymas – 4.4 balo, Škoda ir Kia yra žemesnis nei klasės vidurkis – 4 ir 3.9 balai, o Peugeot vertinimas vėlgi labai prastas – tik 3.6 balo.
Verdiktas: geriausiai vertinamas Mazda 3 automobilis, ypač gerai vertinami šio automobilio varikliai ir valdymo savybės. Antrą vietą skiriame Kia Ceed ir Škoda Fabia automobiliams – jie vertinami beveik identiškai. Toliau eina Opel Astra, kuri nuo šių dviejų atsilieka patikimumo ir variklių srityse, tačiau yra kiek geresnis valdymo srityje. Peugeot 308, deja, yra visais atžvilgiais prastesnis automobilis. Kaip geriausias šio automobilio savybes galima pažymėti tik interjero kokybę ir komfortą. Tai atsispindi ir rekomendacijose – jeigu pirmus keturis rekomenduoja beveik visi savininkai, tai Peugeot nerekomenduoja net 60 % savininkų – tai bene prasčiausias rezultatas visoje klasėje.
Vidutiniai automobiliai
Skoda Octavia, (5E) 2012 – 2020 Viso įvertinimų: 22
Opel Insignia, (A) 2008 – 2017 Viso įvertinimų: 21
Mazda 6, (GJ1/G) 2012 – dabar Viso įvertinimų: 12
Peugeot 508, 2011 – 2018 Viso įvertinimų: 10
Kia Optima, (TF) 2010 – 2015 Viso įvertinimų: 3
Škoda ir Kia automobilių patikimumas įvertintas puikiai – net 4.6 balo, nedaug nuo jų atsilieka Mazda su 4.5 balais, o štai Opel ir Peugeot patikimumai įvertinti gerokai žemiau klasės vidurkio – atitinkamai 3.5 ir 3.3 balo. Varikliai geriausiai įvertinti pas Mazda – 4.4 balo, kiek prastesnis pas Škoda – 4.2 ir pas Kia – 4 balai. Vėlgi gerokai prastesni vertinimai yra pas Opel ir Peugeot automobilius. Peugeot 3.6 balo, o Opel varikliai įvertinti itin prastai – tik 3 balai, kas yra net 27 % prasčiau nei šios klasės automobilių vidurkis. Interjero kokybė nėra stiprioji šių automobilių pusė, todėl Škoda, Opel, Kia ir Peugeot interjerai įvertinti vidutiniškai – nuo 4 iki 4.2 balo. Mazda šioje srityje atsilieka kiek labiau – jos interjeras įvertintas tik 3.7 balo. Su valdymo savybėmis situacija panaši – visų automobilių valdymas atitinka šios klasės vidurkį ir įvertintas nuo 4 iki 4.2 balo, tik Škoda įvertintas kiek geriau – 4.4 balais.
Verdiktas. „Geriausiai vertinamas yra Škoda Octavia automobilis – jis neturi jokių ženklesnių trūkumų. Bet Mazda 6 ir Kia Optima atsilieka labai nedaug, tik interjero kokybė pas japoną yra prastesnė, bet visi kiti parametrai yra labai panašūs. Visus tris automobilius rekomenduoja beveik visi savininkai. Nuo lyderių, Opel Insignia ir Peugeot 508 atsilieka ženkliai, ypač svarbiausiose – patikimumo ir variklių srityse. Tai atsispindi ir rekomendacijų skaičiuose – abiejų automobilių nerekomenduoja kas trečias savininkas. Nors Opel Insignia ir Peugeot 508 vertinami panašiai, tačiau reikia pažymėti, kad Opel varikliai vertinami labai prastai“, – sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Kompaktiniai krosoveriai
Opel Mokka, (J13) 2012 – 2019 Viso įvertinimų: 5
Mazda CX-3, 2015 – dabar Viso įvertinimų: 9
Peugeot 2008, (A94) 2013 – 2019 Viso įvertinimų: 4
Kia Niro, (DE) 2016 – 2022 Viso įvertinimų: 6
Labai įdomi situacija patikimumo srityje, kadangi visų šių automobilių patikimumas vertinamas vienodai ir nepaprastai gerai – 4.7 arba 4.8 balais, nėra ką daugiau pridurti. Variklių vertinimai visiškai kitokie – čia netikėtai geriausiai vertinami Peugeot varikliai su 4.2 balo, kiek prastesni Opel – 4 balai. Kitas netikėtumas – Mazda varikliai įvertinti tik 3.7 balais, o Kia varikliai vos 3.3 balais. Interjero kokybė nėra stipriausioji kompaktinių krosoverių pusė, tačiau Opel interjeras įvertintas net 4.6 balais – tai ko gero pats geriausias įvertinimas šioje klasėje! Kia Niro interjeras vertinamas gerai – 4 balais, o Mazda ir Peugeot šioje srityje atsilieka – tik 3.4 ir 3.5 balo. Nors reikia pažymėti pastarieji vertinimai atitinka klasės vidurkį. Valdymo savybėmis vėl stebina Opel – jis lyderiauja su 4.6 balais, vos vos atsilieka Mazda ir Peugeot – 4.5 balai, o štai Kia nustebina labai prastu įvertinimu – tik 3.8 balai.
Verdiktas: išvados gaunasi kiek netikėtos, galbūt dėl nedidelio savininkų įvertinimų skaičiaus. Pats geriausias pasirodo yra Opel Mokka automobilis – jis neturi jokių silpnųjų pusių. Antroje vietoje irgi kiek netikėta matome Peugeot 2008 – jo vertinimai yra puikūs, tik interjeras įvertintas silpniau. Abu šiuos automobilius rekomenduoja visi savininkai be išimties. O štai konkurentai iš Azijos atsilieka pagal daugelį parametrų, išskyrus patikimumą. Šioks toks paradoksas yra tas, kad Mazda CX-3 ir Kia Niro patikimumas vertinamas gerai, bet varikliai prastai. Šiuos du automobilius rekomenduoja ne visi savininkai – yra vienas kitas, kuris nerekomenduoja.
Vidutiniai visureigiai
Skoda Yeti, 2009 – 2017 Viso įvertinimų: 9
Opel Antara, 2006 – 2015 Viso įvertinimų: 6
Kia Sportage, (SL) 2010 – 2016 Viso įvertinimų: 17
Mazda CX-5, (KE) 2012 – 2017 Viso įvertinimų: 6
Geriausiai įvertintas Škoda patikimumas – 4.3 balo, Mazda – 4.1 balo, Kia – 4 balai, Opel – 3.8 balo. Įdomu tai, kad visi šie vertinimai yra žemiau klasės vidurkio. Varikliai taip pat geriausiai įvertinti pas Škoda visureigį – 4.2 balai, čia pat Kia – 4 balai. O štai Mazda stipriai atsilieka – vos 3.3 balo, Opel įvertintas irgi panašus – tik 3.5 balai. Interjero kokybė pas visus šiuos automobilius vertinama kukliai – geriausiai su 4 balais pasirodo Mazda, visų kitų interjerai yra vidutiniški arba kiek žemiau klasės vidurkio – nuo 3.5 iki 3.8 balo. Valdymo savybėmis šie visureigiai atitinka klasės vidurkį – visų varijuoja nuo 4.1 iki 4.3 balo, tik Opel Antara pasirodo prasčiau – jo valdymo savybės įvertintos 3.5 balo.
Verdiktas: „Geriausiai šioje Olimpinėje vidutinių visureigių rungtyje pasirodo visureigis iš Čekijos – tai labai neblogas automobilis tik su prastoku interjeru. Visai šalia yra Mazda CX-5 visureigis, tačiau šis turi didelį trūkumą – prastus dyzelinius variklius. Tai atsispindi ir rekomendacijose, kadangi jo nerekomenduoja kas trečias vairuotojas. Tuo tarpu Škoda Yeti ir Kia Sportage rekomenduoja dauguma vairuotojų. Kia Sportage visureigis irgi labai neblogas – tik šiek tiek prasčiau įvertintas nei antroje vietoje esanti Mazda CX-5. O štai Opel yra tiesiog visapusiškai prastesnis automobilis, jo nerekomenduoja trečdalis vairuotojų“, – sako Nerijus.
#SkodaFabia5J #OpelAstraJ #Mazda3 #Peugeot308 #KiaCeed #SkodaOctavia5E #OpelInsignia #Mazda6 #Peugeot508 #KiaOptimaTF #OpelMokkaJ13 #MazdaCX3 #Peugeot2008 #KiaNiro #SkodaYeti #OpelAntara #KiaSportage #MazdaCX5