Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Betono blokų kelio Vilnius–Utena remontas: kiek dar liko?

Paulius Liškauskas
2025-04-08
Lietuvos naujienos, Transportas, Utena, Vilnius
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Lietuvos naujienos
Dalintis FacebookDalintis X

AB „Via Lietuva“ tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius–Utena. Likusius beveik 43 km kelio planuojama baigti tvarkyti 2026 m. Rangovai jau pradėjo darbus – ardoma senoji betoninių plokščių danga, formuojama sankasa. Eismas rekonstruojamose atkarpose reguliuojamas šviesoforais ir vyksta viena juosta.

 Magistralės Vilnius–Utena (kelio numeris – A14) ilgis – 95,6 km. Šis kelias buvo nutiestas dar 1979–1985 metais ir yra vienintelis iš betono blokų pastatytas kelias Lietuvoje. Ilgus metus jis kėlė daug problemų vairuotojams: magistralėje nuolat atsirasdavo pravažų, duobių, skilinėdavo blokus jungiančios siūlės, o vasarą, atėjus karštesniems orams, betono plokštės iškildavo, dėl to susidarydavo nemažos spūstys.

 Kaip teigė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, ši magistralė svarbi visiems gyventojams, patogiam ir saugiam jų susisiekimui su sostine bei tvariam ekonomikos augimui. Kaip tik dėl to projektuojant buvo pasirinkta Europos šalyse išbandyta, nors Lietuvoje retai sutinkama 3 eismo juostų sistema.

Kiti straipsniai

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

2025-08-02
Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje

Koks yra idealus atstumas tarp įkrovimo stotelių patogioms kelionėms elektromobiliu?

2025-07-31

 „Girdime žmonių nuogąstavimus dėl saugumo siekiant atlikti paprastą lenkimą, tad, įvertinę automobilių srautus, radome geriausią sprendimą. Magistralė Vilnius–Utena taps moderniu keliu ne tik patogioms kelionėms į sodybas ar prie ežerų. Tai bus patogi ir saugi regionų gyventojų susisiekimo arterija su sostine“, – pabrėžė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

 Tuo metu „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas džiaugėsi, kad jau pasirašytos visos sutartys su rangovais, o tai leis sklandžiai atlikti darbus. „Šio kelio rekonstravimo laukė daugybė šalies gyventojų. Sutvarkius kelią ne tik patogiai susisieksime su Molėtais, Utena bei kitomis vietovėmis, tačiau tuo pačiu bus stiprinama regioninė bei nacionalinė ekonomika“, – akcentavo M. Gedaminskas.

 Iš viso rekonstruojamas likęs 42,8 kilometro ruožas, kuriame bus atnaujinta kelio danga, sustiprinta konstrukcija ir sankasa, įrengtos vandens pralaidos bei nuovažos. Visame kelyje bus įrengtos ir „2+1“ eismo juostos. Pagal projektą eismo juostos keisis maždaug kas 1,5–2,5 kilometro.

 Ši, Skandinavijoje plačiai naudojama sistema, leidžia optimizuoti eismo srautus ir greičiau važiuojančioms transporto priemonėms saugiai aplenkti lėtesnes. Pagrindinių (dvejų) eismo juostų plotis bus 3,5 metro, o papildomos (+1) – 3,25 metro. Siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, priešpriešines juostas skirs metaliniai atitvarai.

 „Pavyzdžiui, vienu metu vienoje kelio pusėje bus dvi eismo juostos, o važiuojant kita kryptimi bus viena eismo juosta, ir kas 1,5–2,5 km apsikeis. Taip bus sudarytos papildomos galimybės apvažiuoti lėčiau važiuojančius automobilius“, – paaiškino „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius M. Gedaminskas.



 Sprendimas įrengti besikeičiančias juostas priimtas remiantis automobilių srautų duomenimis. Pavyzdžiui, ruože nuo 16 iki 25 kelio kilometrų per  parą pravažiuoja apie 12 000 automobilių, nuo 21,5 iki 28,4 kilometro – 7 600 automobilių, o štai ruože nuo Molėtų iki Utenos – tik 4 300 transporto priemonių.

 Įgyvendinant šį projektą, kelyje bus įrengta daugybė patogumą ir saugumą užtikrinančių infrastruktūros elementų.

 Bus pastatytos penkios požeminės perėjos laukiniams gyvūnams, įrengta 90 kilometrų apsauginės tinklo tvoros. Nuo susidūrimo eismo dalyvius saugos 95,91 kilometro metalinių atitvarų, o nuo automobilių keliamų garsų – 1,6 kilometro triukšmo užtvarų.

 Keliaujantiems viešuoju transportu magistralė taip pat taps kur kas patogesnė – bus pastatyta 20 autobusų sustojimo stotelių su laukimo paviljonais. Automobilių vairuotojai bei keleiviai galės atsipūsti poilsio aikštelėje.

 Be to, sankirtoje su keliu Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža, o per magistralę einantis kelio Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai viadukas bus kapitaliai suremontuotas.

 2023 metais buvo pradėti darbai dviejų kilometrų ilgio ruože Utenos mieste. Rekonstrukcijos metu buvo nutiestas naujas dviejų juostų kelias (1+1), o šalia jo – dviračių ir pėsčiųjų takas.

 Siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą, buvo atnaujinta autobusų stovėjimo aikštelė su peronu, įrengtos nuovažos, rekonstruotos sankryžos, įrengtas naujas apšvietimas. Išskirtinis dėmesys skirtas Kupiškio gatvės sankryžoms su J. Basanavičiaus ir Molėtų gatvėmis. Šios sankryžos buvo pertvarkytos į modernius žiedus, kurie gerokai sumažino spūstis Utenoje ir pagerino eismo saugumo situaciją.

 2024 gruodį atvertas 30 km ilgio ruožas nuo Molėtų žiedo iki Utenos buvo atliktas per itin trumpą laiką – vos per 9 mėnesius. Šioje magistralės atkarpoje sutvarkytos ir įrengtos dvi eismo juostos (1+1), apsauginiai atitvarai, nuo laukinių gyvūnų migracijos apsaugančios tinklo tvoros, autobusų sustojimo aikštelės su paviljonais, pėsčiųjų takai ir modernus apšvietimas. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto priemonių srautus ir atlikus transporto srautų modeliavimą, ruože ties sankryžomis įrengtos papildomos kairiojo posūkio juostos.

 Darbus penkiose atkarpose (bendras ilgis – 42,8 kilometro) vykdys AB „HISK“ ir UAB „Fegda“. Bendra darbų kaina – 98 793 709,80 Eur be PVM. Numatoma darbų pabaiga – 2026 m.

Via Lietuva nuotr.

Žymos: Infrastruktūra

Kiti straipsniai

Defender Dakar D7X-R debiutas Gudvude
Sportas

Naujasis Roko Baciuškos „Defender Dakar D7X-R“ prototipas pristatytas Gudvudo greičio festivalyje

2025-07-31
Kiek pinigų reikia norint varžytis „drifto“ varžybose: sumos prasideda nuo kelių tūkstančių eurų
Įdomu

Kiek pinigų reikia norint varžytis „drifto“ varžybose: sumos prasideda nuo kelių tūkstančių eurų

2025-07-31
Vilniaus geležinkelio stotis keičia veidą – taps nauju traukos centru
Aplinka

Vilniaus geležinkelio stotis keičia veidą – taps nauju traukos centru

2025-07-30
Eksperto patarimai, kokio naudoto automobilio geriau nepirkti
Transportas

Eksperto patarimai, kokio naudoto automobilio geriau nepirkti

2025-07-30
Oro uostai dalijasi esminiais patarimais: padės pasiruošti kelionei ir išvengti streso
Gyvenimas

Oro uostai dalijasi esminiais patarimais: padės pasiruošti kelionei ir išvengti streso

2025-07-30
Trakai taps tarptautinio dėmesio centru – Galvės ežere vyks pasaulio jaunių irklavimo čempionatas
Lietuvos naujienos

Trakai taps tarptautinio dėmesio centru – Galvės ežere vyks pasaulio jaunių irklavimo čempionatas

2025-07-28
Geležinkeliai kare tampa pagrindine logistikos ašimi: ko vystydami „Rail Baltica“ galėtume pasimokyti iš Ukrainos
Krašto apsauga

Geležinkeliai kare tampa pagrindine logistikos ašimi: ko vystydami „Rail Baltica“ galėtume pasimokyti iš Ukrainos

2025-07-28
„Mercedes-Benz“ pristato pirmąjį savo visiškai elektrinį „Shooting Brake“ modelį – CLA
Transportas

„Mercedes-Benz“ pristato pirmąjį savo visiškai elektrinį „Shooting Brake“ modelį – CLA

2025-07-24
Keliauti pajūryje taps saugiau – Palangos aplinkkelyje bus įrengta žiedinė sankryža
Klaipėda

Keliauti pajūryje taps saugiau – Palangos aplinkkelyje bus įrengta žiedinė sankryža

2025-07-22

Rekomenduojame

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Xiaomi 15T Pro

„Xiaomi 15T Pro“ pastebėtas FCC duomenų bazėje

2025-07-11
Festivalis „Mažinam Atstumą“ kvies pasiklausyti „Free Finga“, „Gamka“, „Kyla Vėjas“ ir kitų lietuvių atlikėjų

Festivalis „Mažinam Atstumą“ kvies pasiklausyti „Free Finga“, „Gamka“, „Kyla Vėjas“ ir kitų lietuvių atlikėjų

2025-07-14
3 skanūs ir nebrangūs būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

3 skanūs ir nebrangūs būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

2025-07-25
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos

2025-08-15
Kineziterapeutė paaiškino: kaip mokyklinė kuprinė veikia vaiko laikyseną

Kineziterapeutė paaiškino: kaip mokyklinė kuprinė veikia vaiko laikyseną

2025-08-15
Kodėl kartais vyrai bijo moterų, o moterys – vyrų

Kodėl kartais vyrai bijo moterų, o moterys – vyrų

2025-08-15

Užkandžiai ilgajam savaitgaliui: ką dėtis į iškylų krepšelį?

2025-08-14
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos
Laisvalaikis

Žolinės stalas – visų skoniams: kaip naujai marinuoti šašlykus, kepti lašišą ir ką pasiūlyti nevalgantiems mėsos

2025-08-15

Lankoma

Vilniaus Kūdrų parke – augalinio maisto šventė ir „Baltų varnų“ koncertas
Laisvalaikis

Vilniaus Kūdrų parke – augalinio maisto šventė ir „Baltų varnų“ koncertas

2025-08-13

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti