Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Ar tikrai renkantis motociklą kartais tenka mokėti už vardą?

Paulius Liškauskas
2025-06-18
Apžvalgos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Apžvalgos
Dalintis FacebookDalintis X

Kalbant apie bet kokius brangius prekių ženklus dažnai galima išgirsti, neva perkant jais pažymėtus gaminius mokama už vardą. Nors norėtųsi, kad būtų kitaip, tai yra visiška tiesa. Juk „Rolex“ ar „Patek Philippe“ laikrodžiai yra dešimtis ir šimtus kartų brangesni už „Apple Watch“ ar net „Casio“. Pastarieji laiką rodo gerokai tiksliau, tačiau nesuteikia tokio prestižo ir statuso, kaip anksčiau paminėti. Taigi, dalis kainos yra mokestis už vardą.

 

O kaip yra technikos pasaulyje – ar perkant brangesnį motociklą dalį pinigų tenka išleisti prestižui, o gal pigesnis gali būti net geresnis, kaip ir tiksliau rodantys laikrodžiai?

Kiti straipsniai

Vietinis turizmas: lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai, tačiau jaunimas formuoja naują kelionių kultūrą

Vietinis turizmas: lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai, tačiau jaunimas formuoja naują kelionių kultūrą

2025-06-11
Lietuvos biudžetas kasmet nepasipildo dešimtimis milijonų už automobilių ridos klastojimą

Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu

2025-06-10

 

Didesnė kaina gali būti pagrįsta

 

Žvelgiant į vidutinės klasės kelioninių motociklų rinką, joje galima rasti labai plačius kainų rėžius: nuo 11–12 tūkstančių eurų kainuojančių „CFMoto 800MT“ ar „Honda Transalp“ iki „BMW F900GS“, kurio kaina prasideda nuo daugiau nei 15 tūkstančių eurų.

 

Iš pirmo žvilgsnio tai skirtingos lygos, tačiau, pažiūrėjus į techninius parametrus, skirtumai gerokai mažesni nei kainų lentelėje. Netgi priešingai – kartais pigesnis modelis turi visko daugiau.

Konkurso „Lietuvos metų motociklas“ komisijos narys ir skirtingais modeliais dešimtis tūkstančių kilometrų po Europą, Afriką ir Aziją prisukęs motociklininkas Aidas Bubinas sako, kad dažnai didesnę kainą sudaro daug nematomo darbo, kuris atsispindi motociklo teikiamoje emocijoje.

 

„Dažnu atveju motociklų, o ir kitos technikos gamybos lyderių produkcijos kaina sudaryta ne vien iš jos pagaminimo, bet ir nemaža dalimi iš  tobulinimo, inovacijų kūrimo ir pritaikymo kaštų. Daugybė žmonių dirba mums nematomą darbą, kad motociklas, ant kurio mes atsisėdame, atrodytų ir veiktų nepriekaištingai ir keltų tik pačias geriausias emocijas. Tad galima teigti, kad bet kuriuo atveju mes mokame daugiau ne už vardą, o už emociją“, – sako A. Bubinas.

Aidas Bubinas (Vytauto Pilkausko nuotr.)

Šie žodžiai gali būti puikiai pagrįsti ir finansų skyriuje, nes įmonės prestižas buhalterijoje įrašomas kaip nematerialusis turtas. Tai reiškia, kad vardas kainuoja. Kuo garsesnis vardas, tuo didesnė jo vertė. O nauji žaidėjai dažnai ryžtasi sąmoningai praleisti šią buhalterinę eilutę vien tam, kad įsitvirtintų rinkoje, ir klientams siūlo daugiau už mažiau.

 

Štai kad ir minėtas „CFMoto 800MT“, kainuojantis mažiau nei 12 tūkstančių eurų, jau standartinėje komplektacijoje parduodamas su KYB amortizatoriais, „Michelin“ padangomis ir retai šioje klasėje aptinkamomis funkcijomis, tokiomis kaip „Apple CarPlay“ sąsaja, aklosios zonos, juostų palaikymo bei galinio susidūrimo perspėjimo sistemomis.

 

Šių funkcijų neturi nei toje pačioje kainų kategorijoje esanti „Honda“, nei gerokai brangesnis „BMW F900GS“. Panašų funkcionalumą galima rasti gerokai aukštesnės klasės „BMW F1300GS“ – tiesa, jo kaina prasideda nuo daugiau nei 21 tūkstančio eurų.

O gal didesnė kaina mokama už patikimumą?

 

Žinoma, motociklų gerumas matuojamas toli gražu ne funkcijų sąrašuose – jie turi būti patogūs, teikti malonių pojūčių ir būti patikimi pagalbininkai ilgose kelionėse. Jau minėti BMW ar „Honda“ motociklai, atrodytų, niekam nekelia klausimų šiuo aspektu – dažnas keliautojas atokiuose kampeliuose bus būtent su vieno ar kito gamintojo modeliais.

 

Žinoma, yra ir kita medalio pusė – yra ir brangių, bet tautos lūpose nebūtinai su patikimumu siejamų motociklų, ir čia turbūt daugelio akys krypsta į Italiją, kurioje gimsta tokie modeliai kaip „Ducati“, bet Alpių viršūnėse jų išvysti retai pavyks.

 

Rinkdamasis motociklus savo ilgiausioms kelionėms, A. Bubinas prioritetą teikia patikimumui, žinoma, nepamiršta ir patogumo. Prieš dešimtmetį tuomet nauju „Honda Crosstourer“ modeliu jis pasiekė ne vieną rekordą ir kadaise net buvo vienas pirmųjų pasaulyje, susidūrusių su motociklo gedimu. Įdomu, kad po kurio laiko šis gedimas kartojosi ir gamintojas kvietė visus to modelio savininkus atvykti į įgaliotuosius servisus ištaisyti defektą dar prieš motociklui sugendant.

 

Tiesa, naujausiai savo ilgų atstumų kelionei motociklininkas pasirinko „CFMoto 800MT“ – praėjusiais metais Europos žemyne jis apvažiavo Ukrainos kontūrą 1:1 masteliu. Iš viso kelionė truko kiek ilgiau nei savaitę, o po jos A. Bubinas padarė savo išvadas apie šį modelį.

 

„Nėra vieno paties geriausio modelio jau vien dėl to, kad motociklų paskirtis labai įvairi, mūsų poreikiai labai įvairūs, bet drąsiai galiu teigti, kad „CFMoto 800MT“ yra vienas iš savo klasės lyderių. Svarbiausias klausimas lietuviams – kaip bus su patikimumu? Į jį pabandžiau atsakyti pernai važiuodamas Ukrainos sienų kontūrą Europoje. Įveikiau 10 000 kilometrų po to, kai juo jau tiek pat buvo nuvažiavęs kitas keliautojas Karolis Mieliauskas, ir neturėjau nė menkiausios problemos“, – savo įspūdžius dėsto pašnekovas.

Kiekviena kaina savaip apskaičiuojama

 

Tad kainos ir vardo klausimas visgi lieka labai daugialypis. Brangesni motociklai dažnai kainuoja daugiau ne be reikalo – į šią kainą įskaičiuota tūkstančiai valandų, praleistų tobulinimo ir tyrimų centruose, taip pat tikrais keliais sukarti milijonai kilometrų. Kita dalis brangių motociklų gali tiek kainuoti tik todėl, kad už jų vardo slepiasi ilga istorija, o vien šio ženklelio atsiradimas garaže leidžia aukščiau iškelti nosį.

 

Tačiau patirtis byloja, jog pigesni modeliai gali būti tokie pat geri ar net pranašesni – santykinai jaunos kompanijos, kurios dar tvirtai nestovi ant kojų rinkoje, bet yra pakankamai brandžios, kad gebėtų gaminti kokybiškus ir patikimus produktus, į kainą neįtraukia mokesčio už prestižą.

 

Taip pat dažnai leidžia sau dirbti ir mažesnėmis maržomis, nes tai tiesiog įprasta praktika bet kurioje verslo šakoje. „Casio“ laikrodis niekada nebus prestižiškesnis už „Rolex“, tačiau, nors ir kaip žiūrėtum, laiką jis rodo gerokai tiksliau nei mechaniniai dėl prestižo ir statuso nešiojami gaminiai.

 

 

Žymos: Motociklai

Kiti straipsniai

Policijos reidai šalies keliuose birželio mėnesį
Lietuvos naujienos

Policijos reidai šalies keliuose birželio mėnesį

2025-06-02
Lietuva

Tilto per Dubysą rekonstravimas artėja prie pabaigos – eismą planuojama atverti birželį

2025-05-28
Kiek lietuviai išleidžia už automobilių stovėjimą: vilniečių nuo liepos laukia reikšmingi pokyčiai
Kaunas

Kiek lietuviai išleidžia už automobilių stovėjimą: vilniečių nuo liepos laukia reikšmingi pokyčiai

2025-05-28
Transportas

Policija apie važiavimą tarp juostų motociklu: jei tai daroma kultūringai – jokių problemų

2025-05-28
Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?
Aktualijos

Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?

2025-05-27
Kaip išsirinkti patogią, saugią ir stilingą motociklininko aprangą?
Gyvenimas

Kaip išsirinkti patogią, saugią ir stilingą motociklininko aprangą?

2025-05-27
Giminingos sielos, bet skirtingi veidai: kas pabrėžia automobilių charakterį?
Transportas

Giminingos sielos, bet skirtingi veidai: kas pabrėžia automobilių charakterį?

2025-05-24
Drąsus ir elektrinis: naujasis „Nissan Micra“ suderina stilių ir tvarumą
Transportas

Drąsus ir elektrinis: naujasis „Nissan Micra“ suderina stilių ir tvarumą

2025-05-21
Lietuviai mažiau apsiperka Lenkijoje, daugiau išleidžia pramogoms
Apžvalgos

Psichologė perspėja dėl impulsyvių pirkinių: suteikia tik trumpalaikį džiaugsmą, o pasekmės jaučiamos dar ilgai

2025-05-18

Rekomenduojame

Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12
Kopa: Antroji dalis

„Kopa“ režisierius Denis Villeneuve’as sako, kad trečioji dalis oficialiai „rengiama“

2024-09-10
Katarsis

„Katarsis“ pristato mini albumą: „Jis – apie vienišumą ir atotrūkį nuo gamtos“

2024-05-24
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Naujas iššūkis keliautojams: kas pirmasis surinks Kauno magnetukus?

Naujas iššūkis keliautojams: kas pirmasis surinks Kauno magnetukus?

2025-06-19
Kurortas – savame kieme: 11 daiktų, kurie neatpažįstamai pakeis kiekvieną lauko erdvę

Kurortas – savame kieme: 11 daiktų, kurie neatpažįstamai pakeis kiekvieną lauko erdvę

2025-06-19
Ar Riri Williams taps naujuoju Tony Starku?

Ar Riri Williams taps naujuoju Tony Starku?

2025-06-18
Naują albumą ruošiantys „Lilas ir Innomine“ pristato pirmąjį kūrinį

Naują albumą ruošiantys „Lilas ir Innomine“ pristato pirmąjį kūrinį

2025-06-18
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Naujas iššūkis keliautojams: kas pirmasis surinks Kauno magnetukus?
Kaunas

Naujas iššūkis keliautojams: kas pirmasis surinks Kauno magnetukus?

2025-06-19

Lankoma

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?
Įdomu

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti