Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Ką bendro automobilių gamintojai turi su festivaliais, sportu, mada?

Paulius Liškauskas
2024-08-12
Įdomu, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Įdomu
Dalintis FacebookDalintis X

Vasaros pradžioje žiūrėjote Europos futbolo čempionatą? Tikriausiai matėte daug kiniškos markės BYD automobilių reklamų. Lankėtės Paryžiaus ar Milano mados savaitėje? Tikriausiai atkreipėte dėmesį į prabangius ten pozicionuojamus automobilius. Nereikia nė į užsienį keliauti: vykote į „Midsummer Vilnius“ festivalį klausyti muzikos? Ko gero, jame akį užkabino naujasis „Mazda CX-60“. Ką bendro automobilių gamintojai turi su sportu, mada, festivaliais ir kodėl jie tampa su automobiliais nesusijusių renginių rėmėjais?

Visureigis Mazda CX-60 (Gamintojo nuotr.)

Automobiliai mene?

Naujausi „Ford“ modeliai, vedantys sportinius automobilius į startą „Ring Challenge“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate, arba „Kia“ automobiliai, atliekantys saugos automobilių funkciją „Aurum 1006 km“ lenktynėse, – suprantamas dalykas. Tai – automobilių sporto renginiai, pritraukiantys technika besidominčią auditoriją, tad juos visuomet remia transporto gamintojai.

Kiti straipsniai

Grupės „Karališka erdvė“ koncerto akimirka_Organizatorių nuotr.

Legendinė grupė „Karališka erdvė“ pasidavė prašymams – grįžta koncertui „Žalgirio“ arenoje

2025-10-16
Lietuvių dizainerės pripažinimas Japonijoje – sukurtos geriausios gidų aprangos

Lietuvių dizainerės pripažinimas Japonijoje – sukurtos geriausios gidų aprangos

2025-10-13

Tačiau eksponuojamų automobilių dažnai galima aptikti ten, kur jų mažai būtų galima tikėtis. Naujausias pavyzdys iš Lietuvos: „Midsummer Vilnius“ festivalyje, nuo 2016-ųjų kiekvieną vidurvasarį koncertais pažadinančiame Valdovų rūmų didįjį kiemą, puikavosi „Mazda CX-60“ modelis. Savo mėgstamų atlikėjų vykę pasiklausyti žiūrovai laisvomis akimirkomis prieš koncertus ar po jų galėjo susipažinti su išskirtiniu ir elegantišku dizainu pasižyminčiu japonišku SUV.

Tai nėra nauja praktika. Pasaulyje vienų ir kitų gamintojų modelių galima išvysti daugelyje mados, meno, muzikos ir sporto renginių. Ką jie ten veikia?

SUV modelis Mazda CX-60 (Gamintojo nuotr.)

Transporto gamintojai ten nesiekia nieko parduoti. Tai – pjedestalas reklamuotis ir puikus būdas kurti savo įvaizdį, siejantis su menu, muzika ar sportu. Pavyzdžiui, daugumą prabangių automobilių gamintojų galima matyti dalyvaujant įvairiose mados savaitėse.

Tarkime, Niujorko mados savaitės organizatoriai patys renkasi, koks automobilių gamintojas taps rėmėju, nes ten būti nori dauguma. Ne vienerius metus svečius vežiojo „Mercedes-Benz“ bei „Lexus“, šiemet čia savo kūrinius demonstruos BMW, o viename iš atskirų renginių – ir „Cadillac“.

„Mada yra to, kas vyksta mūsų kultūroje, refleksija. Mados žmonės vertina meną, dizainą, kultūrą, tad nemažai automobilių gamintojų būtent tai pozicionuoja“, – mados portalui „Fashionista.com“ yra kalbėjusi IMG agentūros, rengiančios mados savaites visame pasaulyje, viceprezidentė Leslie Russo.

Mazda CX-60 interjeras (Gamintojo nuotr.)

Žmonės nori daugiau

Kalbant paprastai – transportavimo reikmėms žmonėms visiškai pakaktų „Dacia“ automobilių, kurie tiesiog atlieka savo funkciją. Tačiau žmonės pasaulį daro pažangesnį ir patogesnį, stengiasi dirbti, kad geriau gyventų, įgyvendintų svajones ir patirtų emocijų.

Prabangūs automobiliai – vienas iš sėkmingo gyvenimo apdovanojimų. Automobilių rinkoje milžiniška konkurencija, todėl kiekvienas gamintojas stengiasi save kažkaip pozicionuoti. Vieni – ištaigos kupinuose renginiuose, kiti – mene.

Grįžkime prie lietuviško pavyzdžio: „Mazda“ yra iš dalies nišinė, aukštesnės klasės automobilių gamintoja, besiorientuojanti į vairuotojo gerovę per elegantišką dizainą bei išskirtinės kokybės salonus, kuriuose atspindi Japonijos meistrų tradicijas. Natūralu, kad „Mazda“ pirkėjai bus visai kitokie nei „Volkswagen“ ar BMW modelių mėgėjai.

Japoniškus kūrinius labiau vertina meniškos sielos asmenybės –  jie populiarūs tarp kultūros atstovų. Taigi gamintojų atstovai Lietuvoje rinkosi vieną stipriausių meno ir kultūros festivalių „Midsummer Vilnius“ CX-60 automobiliui pristatyti.

Daugelį rinkodaros pasaulio žmonių 2015-aisiais nustebino „Mercedes-Benz“ rėmėjo statusas „Rock in Rio“ muzikos festivalyje, vykusiame Las Vegase. Anksčiau ši vokiečių prabangių automobilių įmonė dalyvaudavo mados savaitėse ir kituose ištaiginguose renginiuose, o ne jaunimo muzikos festivaliuose. Čia jie turėjo ir didžiulę vardinę sceną.

Tuometinis įmonės atstovas Rafaelis Lazarini sakė, kad tas festivalis atitiko markės filosofiją, nes sutraukdavo rinktinę, kokybišką auditoriją. „Rock in Rio“ – po skirtingus abiejų Amerikų miestus keliaujantis festivalis. Tais metais jame grojo tiek Taylor Swift, tiek „Metallica“, o kadangi jis vyko Las Vegase, priviliojo aukštesnės klasės muzikos mėgėjus.

Mazda CX-60 (Gamintojo nuotr.)

Sportas – gera aplinka rodyti automobilius

Vis dėlto daugiausia automobilių prekių ženklų galima išvysti sporte, ir nebūtinai – automobilių. Įvairių markių atstovai remia krepšinį, futbolą, kitas populiarias sporto šakas, čempionatus, komandas, pavienius atletus.

„Tokioje aplinkoje mes nesistengiame nieko parduoti, žmonės čia ateina žiūrėti žaidimo. Tačiau toje masėje tikrai ne vienas atkreips dėmesį į automobilį ir ištars: „O, nežinojau, kad „Honda“ tokius gamina“, – sakė buvęs „Honda“ Šiaurės Amerikos operacijų prezidentas Deivas Gardeneris portalui „Theglobeandmai.com“, kalbėdamas apie renginių rėmimą.

Tos pačios taisyklės taikomos tiek sporto, tiek ir kultūros renginiams. Tik vieni, labiau nišiniai, į tam tikrą auditoriją nusitaikę gamintojai renkasi mažesnius kultūros renginius, pavyzdžiui, „Mazda“ dalyvauja „Midsummer Vilnius“, o masiniai gamintojai reklamuojasi masiniuose renginiuose, kuriuose viešpatauja sportas.

„Sportas pritraukia daugybę žmonių, renginiuose jie jaučiasi atsipalaidavę. Dėl rėmimo išskirtinumo toje aplinkoje demonstruojama tik viena markė, nes tai padeda pelnyti prekių ženklo pripažinimą tiek sąmoningu, tiek nesąmoningu lygiu“, – tam pačiam leidiniui teigė sporto rinkodaros ekspertė Cheri Bradish.

Štai šiemet pagrindiniu Europos futbolo čempionato rėmėju tapo kinų automobilių gamintojas BYD: 300 kiniškų automobilių vežiojo VIP svečius, kiekvienų varžybų arenose publikai buvo demonstruojami BYD modeliai. Remiantis čempionato metu atlikta apklausa, 36 proc. žiūrovų svarstytų įsigyti kinų markės automobilius. O prieš čempionatą šis skaičius siekė vos 10 proc.

 

Žymos: Automobiliai

Kiti straipsniai

Šuo
Aplinka

Nuo „puppuccino“ iki gimtadienio tortų: kur slypi balansas tarp naujų tendencijų ir šuns gerovės?

2025-10-09
Spalį šalies keliuose laukiantys reidai
Lietuva

Spalį šalies keliuose laukiantys reidai

2025-10-02
Aklosios vilkikų zonos veikia visai kitaip nei lengvuosiuose automobiliuose, kaip saugotis?
Transportas

Aklosios vilkikų zonos veikia visai kitaip nei lengvuosiuose automobiliuose, kaip saugotis?

2025-09-30
Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę
Transportas

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

2025-09-24
Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?
Aktualijos

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

2025-09-22
Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus
Apžvalgos

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus

2025-09-20
Vestuvės
Gyvenimas

Vestuvių metinių pavadinimai – nuo popierinių iki deimantinių

2025-09-18
Gydytojo verdiktas: šalmas paspirtukininkams turi būti privalomas
Aktualijos

Netikėti iššūkiai: 3 iš 4 vairuotojai kelyje sutinka paspirtukus – kaip išvengti nelaimių?

2025-09-16
Atsitiktinumas ar strategija: kaip gimsta viral turinys?
Įdomu

Atsitiktinumas ar strategija: kaip gimsta viral turinys?

2025-09-10

Rekomenduojame

K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29
Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

2025-01-22
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Per Vėlinės nepamirškime pagerbti ir Lietuvos Laisvės kovotojų

Per Vėlinės nepamirškime pagerbti ir Lietuvos Laisvės kovotojų

2025-10-31
Paskutinės minutės idėjos Helovinui: sukurkite šiurpią atmosferą ir pasilepinkite skanėstais

Paskutinės minutės idėjos Helovinui: sukurkite šiurpią atmosferą ir pasilepinkite skanėstais

2025-10-31
Futbolas

A lygos turo apžvalga: „Sūduva“ ir „Žalgiris“ kovoja dėl bronzos

2025-10-31
Rudens sezonas: ką verta žinoti apie grožio rutiną ir makiažo tendencijas

Rudens sezonas: ką verta žinoti apie grožio rutiną ir makiažo tendencijas

2025-10-31
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Per Vėlinės nepamirškime pagerbti ir Lietuvos Laisvės kovotojų
Lietuva

Per Vėlinės nepamirškime pagerbti ir Lietuvos Laisvės kovotojų

2025-10-31

Lankoma

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?
Įdomu

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti