Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kaip prižiūrėti vieną brangiausių automobilio detalių, kad ji nenusidėvėtų anksčiau laiko?

Paulius Liškauskas
2024-06-05
Aktualijos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Aktualijos
Dalintis FacebookDalintis X

Galbūt kažkam pasirodys keista, bet kėbulas yra viena brangiausių automobilio sudedamųjų dalių. Jei šis per avariją stipriai apgadinamas arba dėl nepriežiūros kiaurai prarūdija, kartais gali tekti visą automobilį tiesiog išmesti į metalo laužą. Bet to, nuo kėbulo būklės didele dalimi priklauso ir transporto priemonės vertė. Kuo jis geresnis, gražesnis, tuo ir transporto priemonė bus brangesnė. Tad, norint automobiliu ilgai džiaugtis, o, nusprendus parduoti, atgauti daugiau pinigų, verta jį saugoti. Kaip tą padaryti?

 

Nepadaryk avarijos

Kiti straipsniai

Statistika neramina: rudenį dėl didelio greičio daugėja avarijų ir sužalojimų

Statistika neramina: rudenį dėl didelio greičio daugėja avarijų ir sužalojimų

2025-11-18
E komercija

AI SEO mažmeninėje prekyboje: kaip dirbtinis intelektas keičia pirkėjų elgseną ir prekybininkų matomumą

2025-11-17

Kėbulas nėra viena tų besisukančių, besitrinančių ar judančių dalių, kurios natūraliai dėvisi ir kurias reikia profilaktiškai keisti: jis turi saugoti visus komponentus ir vežioti keleivius bei jų bagažą visą transporto priemonės gyvavimo laiką. Kėbulas gali būti pažeistas dviem atvejais: mechaniniu būdu arba nukentėti nuo korozijos.

Patarimas išvengti pirmojo pobūdžio pažeidimų gali skambėti neįtikėtinai paprastai: tiesiog nereikia patekti į avarijas. Žinoma, niekas neketina sukelti avarijų, tačiau kartais nelaimės nutinka. Maži eismo įvykiai, kai sugadinamos atskiros detalės, nėra labai reikšmingi, nes buferius ar antvožą galima pakeisti. O didesni nelaimingi įvykiai, per kuriuos iškraipoma kėbulo geometrija, gali būti lemtingi automobiliui.

„Kėbulo tampymas – ne pati geriausia išeitis. Metalas turi atmintį, tad vieną kartą susilanksčiusi smūgio sugėrimo zona kitąkart avarijoje nebesilankstys taip, kaip numatė gamintojas, ir neužtikrins reikiamo saugumo. Įgaliotojų atstovybių servisai dažnai net ir po ne tokių didelių avarijų yra linkę keisti atskirus kėbulo segmentus, nes to reikalauja gamintojas, kad būtų atkurtas pirminis automobilio saugumas.

Deja, tai – velniškai brangu, neretai prilygsta paties automobilio vertei. Draudimo bendrovės gali nenorėti mokėti tokių pinigų, dėl to gali siųsti į paprastus servisus, nes atitampyti mašiną yra pigiau. Didelių eismo įvykių išrašai istorijoje smarkiai mažina jos vertę, nes daužta ir ne įgaliotajame servise sutvarkyta transporto priemonė galimai nebebus tokia saugi, kokia turėtų būti“, – aiškina kėbulų remonto temą ne kartą gvildenęs automobilių žurnalistas Egidijus Babelis.

 

Nenori, kad surūdytų? Plauk

Baltijos šalių klimato sąlygos automobilių kėbulams kenkia itin stipriai. Ne tiek klimato sąlygos, kiek kovos su jomis būdai: ant kelių pilama druska ir kiti chemikalai, keičiantis temperatūrai, tiesiog graužia kėbulą.

Žiema – blogiausias laikas automobiliui, tačiau ir kitais metų tarpsniais jis nesidžiaugia mūsų keliais: pavasarį dar ilgai neišvažinėjamas po žiemos likęs purvas ir ištirpusios druskos, nusėda žiedadulkės, vasarą kėbulą aplimpa dulkės ir vabzdžių liekanos, dažus braižantys akmenukai atveria ertmes korozijai, rudenį visus užsigulėjusius nešvarumus pakelia dažniau pliaupiantis lietus. Todėl norint, kad visus metus automobilio kėbulas būtų ne tik gražus, bet ir sveikas, reikėtų jį reguliariai plauti.

Apsisaugoti nuo mechaninių kėbulo pažeidimų gana sudėtinga, nes jų gali atsirasti pačiu netikėčiausiu metu ir nebūtinai dėl savininko kaltės. Nuo korozijos apsaugoti automobilio kėbulą daug paprasčiau.

 

Kaip dažnai plauti ir kodėl?

„Nuplauti automobilį kartą per mėnesį nepakanka: eksploatuojant transporto priemonę kasdien, tą vertėtų daryti bent sykį per savaitę, o žiemą dar dažniau. Taip pat nereikėtų apsiriboti vien išoriniu kėbulo plovimu: daug druskų, dulkių, šiukšlių ir kitų koroziją skatinančių elementų padengia dažnai rūdijančią vietą – dugną. Gerai jį išplauna retas savarankiškai tuo užsiimantis vairuotojas. Dėl to ir gimsta posakiai: „Plauk neplovęs, vis vien rūdija“, nors to galima išvengti“, – aiškina automobilių švaros ekspertas, „PRO BRO Express“ Kauno regiono tunelinių plovyklų vadovas Tautvydas Žioba.

Kai kurie savarankiškai savo transporto priemones plaunantys vairuotojai aukštu slėgiu praplauna ratų arkas, o po dugnu nepalenda beveik niekas. Dėl to rekomenduojama bent jau blogiausiomis oro sąlygomis apsilankyti specializuotose plovyklose, nes jose galima pasirinkti plovimo programas, kurios padės palaikyti švarų ir kokybiškai apsaugotą automobilio dugną.

„PRO BRO“ ekspertas pažymi, kad dažniau plauti reikia automobilius, jau turinčius nedidelių mechaninių pažeidimų, pavyzdžiui, akmenukų įdaužų. Tose vietose gali būti pažeisti dažų ar lako sluoksniai, kurie saugo transporto priemonės kėbulą nuo kenksmingų cheminių junginių, taip pat užtikrina estetišką išvaizdą.

„Rekomenduotina rinktis plovimo programas, kuriose yra naudojamas vaškas. Automobilio kėbulo nupurškimas vašku yra ne tik geras būdas užtikrinti, kad nešvarumai ilgiau neprilips, bet ir tinkama prevencinė priemonė kovojant su kėbulo spalvos blukimu ar tos pačios korozijos atsiradimu“, –  pataria T. Žioba.

Savo pavyzdžiu jis prisipažįsta, kad į tunelines plovyklas nuosavu automobiliu pakeliui į namus užsuka reguliariai, dažniau nei kartą per savaitę. Tai leidžia mėgautis tvarkingu automobiliu, o kokybiškam plovimui tunelinėje plovykloje pakanka ir vos keleto minučių.

Žymos: AutoPatarimai

Kiti straipsniai

Apžvalgos

Lietuva pagal pagal naudotų automobilių duomenų klastojimą Europos sąrašo gale

2025-11-07
„Pigus“ dopaminas mūsų kasdienybėje: kaip socialiniai tinklai „apdovanoja“ smegenis?
Aktualijos

Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių

2025-11-06
Automobilis
Aktualijos

Vėl metas keisti padangas: kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai

2025-11-03
Policijos reidai keliuose lapkričio mėnesį
Lietuva

Policijos reidai keliuose lapkričio mėnesį

2025-11-03
Būkite kantrūs – Vėlinių savaitgalį kelyje bus ir ypač retai vairuojantys
Aktualijos

Būkite kantrūs – Vėlinių savaitgalį kelyje bus ir ypač retai vairuojantys

2025-10-30
Ištrinti neįmanoma: kas nutinka jūsų informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?
Aktualijos

Ištrinti neįmanoma: kas nutinka jūsų informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?

2025-10-20
Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo
Aktualijos

Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo

2025-10-20
Aušra Širvinskienė
Aktualijos

Priklausomybė nuo narkotikų, alkoholio, lošimų, interneto: kurias žmonės vertina kaip žalingiausias ir ką sako specialistai?

2025-10-15
Vaikui depresija ar tik bloga nuotaika: kaip atpažinti ir padėti?
Aktualijos

Jaunimas darbo rinkoje: nepasirengę dirbti, o pradėję – nepasirengę likti

2025-10-14

Rekomenduojame

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

Iš kur kilo tas Helovinas ir kaip jis atėjo į Lietuvą?

2024-10-29
K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Honor Magic 7 Pro

„Honor Magic 8 Pro“ pasirodys su „Snapdragon 8 Elite 2 SoC“ ir triguba galine kamera

2025-04-30
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Grynųjų laikas baigėsi? 90 proc. lietuvių atsiskaityto kortele

2025-11-20
Kelionių kainos: ko tikėtis Lietuvos keliautojams 2026 m.?

Kelionių kainos: ko tikėtis Lietuvos keliautojams 2026 m.?

2025-11-18
Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas

Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas

2025-11-17
Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

2025-11-17
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Apžvalgos

Grynųjų laikas baigėsi? 90 proc. lietuvių atsiskaityto kortele

2025-11-20

Lankoma

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais
Technologijos

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti