Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kaip prižiūrėti vieną brangiausių automobilio detalių, kad ji nenusidėvėtų anksčiau laiko?

Paulius Liškauskas
2024-06-05
Aktualijos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Aktualijos
Dalintis FacebookDalintis X

Galbūt kažkam pasirodys keista, bet kėbulas yra viena brangiausių automobilio sudedamųjų dalių. Jei šis per avariją stipriai apgadinamas arba dėl nepriežiūros kiaurai prarūdija, kartais gali tekti visą automobilį tiesiog išmesti į metalo laužą. Bet to, nuo kėbulo būklės didele dalimi priklauso ir transporto priemonės vertė. Kuo jis geresnis, gražesnis, tuo ir transporto priemonė bus brangesnė. Tad, norint automobiliu ilgai džiaugtis, o, nusprendus parduoti, atgauti daugiau pinigų, verta jį saugoti. Kaip tą padaryti?

 

Nepadaryk avarijos

Kiti straipsniai

Sausio mėnesį laukia nemažai reidų (datos)

Policija jau pradėjo blaivumo ir saugaus vairavimo patikras

2025-06-21
Kodėl 10 metų automobilis – „saldžiausias“ pasirinkimas?

Kodėl 10 metų automobilis – „saldžiausias“ pasirinkimas?

2025-06-21

Kėbulas nėra viena tų besisukančių, besitrinančių ar judančių dalių, kurios natūraliai dėvisi ir kurias reikia profilaktiškai keisti: jis turi saugoti visus komponentus ir vežioti keleivius bei jų bagažą visą transporto priemonės gyvavimo laiką. Kėbulas gali būti pažeistas dviem atvejais: mechaniniu būdu arba nukentėti nuo korozijos.

Patarimas išvengti pirmojo pobūdžio pažeidimų gali skambėti neįtikėtinai paprastai: tiesiog nereikia patekti į avarijas. Žinoma, niekas neketina sukelti avarijų, tačiau kartais nelaimės nutinka. Maži eismo įvykiai, kai sugadinamos atskiros detalės, nėra labai reikšmingi, nes buferius ar antvožą galima pakeisti. O didesni nelaimingi įvykiai, per kuriuos iškraipoma kėbulo geometrija, gali būti lemtingi automobiliui.

„Kėbulo tampymas – ne pati geriausia išeitis. Metalas turi atmintį, tad vieną kartą susilanksčiusi smūgio sugėrimo zona kitąkart avarijoje nebesilankstys taip, kaip numatė gamintojas, ir neužtikrins reikiamo saugumo. Įgaliotojų atstovybių servisai dažnai net ir po ne tokių didelių avarijų yra linkę keisti atskirus kėbulo segmentus, nes to reikalauja gamintojas, kad būtų atkurtas pirminis automobilio saugumas.

Deja, tai – velniškai brangu, neretai prilygsta paties automobilio vertei. Draudimo bendrovės gali nenorėti mokėti tokių pinigų, dėl to gali siųsti į paprastus servisus, nes atitampyti mašiną yra pigiau. Didelių eismo įvykių išrašai istorijoje smarkiai mažina jos vertę, nes daužta ir ne įgaliotajame servise sutvarkyta transporto priemonė galimai nebebus tokia saugi, kokia turėtų būti“, – aiškina kėbulų remonto temą ne kartą gvildenęs automobilių žurnalistas Egidijus Babelis.

 

Nenori, kad surūdytų? Plauk

Baltijos šalių klimato sąlygos automobilių kėbulams kenkia itin stipriai. Ne tiek klimato sąlygos, kiek kovos su jomis būdai: ant kelių pilama druska ir kiti chemikalai, keičiantis temperatūrai, tiesiog graužia kėbulą.

Žiema – blogiausias laikas automobiliui, tačiau ir kitais metų tarpsniais jis nesidžiaugia mūsų keliais: pavasarį dar ilgai neišvažinėjamas po žiemos likęs purvas ir ištirpusios druskos, nusėda žiedadulkės, vasarą kėbulą aplimpa dulkės ir vabzdžių liekanos, dažus braižantys akmenukai atveria ertmes korozijai, rudenį visus užsigulėjusius nešvarumus pakelia dažniau pliaupiantis lietus. Todėl norint, kad visus metus automobilio kėbulas būtų ne tik gražus, bet ir sveikas, reikėtų jį reguliariai plauti.

Apsisaugoti nuo mechaninių kėbulo pažeidimų gana sudėtinga, nes jų gali atsirasti pačiu netikėčiausiu metu ir nebūtinai dėl savininko kaltės. Nuo korozijos apsaugoti automobilio kėbulą daug paprasčiau.

 

Kaip dažnai plauti ir kodėl?

„Nuplauti automobilį kartą per mėnesį nepakanka: eksploatuojant transporto priemonę kasdien, tą vertėtų daryti bent sykį per savaitę, o žiemą dar dažniau. Taip pat nereikėtų apsiriboti vien išoriniu kėbulo plovimu: daug druskų, dulkių, šiukšlių ir kitų koroziją skatinančių elementų padengia dažnai rūdijančią vietą – dugną. Gerai jį išplauna retas savarankiškai tuo užsiimantis vairuotojas. Dėl to ir gimsta posakiai: „Plauk neplovęs, vis vien rūdija“, nors to galima išvengti“, – aiškina automobilių švaros ekspertas, „PRO BRO Express“ Kauno regiono tunelinių plovyklų vadovas Tautvydas Žioba.

Kai kurie savarankiškai savo transporto priemones plaunantys vairuotojai aukštu slėgiu praplauna ratų arkas, o po dugnu nepalenda beveik niekas. Dėl to rekomenduojama bent jau blogiausiomis oro sąlygomis apsilankyti specializuotose plovyklose, nes jose galima pasirinkti plovimo programas, kurios padės palaikyti švarų ir kokybiškai apsaugotą automobilio dugną.

„PRO BRO“ ekspertas pažymi, kad dažniau plauti reikia automobilius, jau turinčius nedidelių mechaninių pažeidimų, pavyzdžiui, akmenukų įdaužų. Tose vietose gali būti pažeisti dažų ar lako sluoksniai, kurie saugo transporto priemonės kėbulą nuo kenksmingų cheminių junginių, taip pat užtikrina estetišką išvaizdą.

„Rekomenduotina rinktis plovimo programas, kuriose yra naudojamas vaškas. Automobilio kėbulo nupurškimas vašku yra ne tik geras būdas užtikrinti, kad nešvarumai ilgiau neprilips, bet ir tinkama prevencinė priemonė kovojant su kėbulo spalvos blukimu ar tos pačios korozijos atsiradimu“, –  pataria T. Žioba.

Savo pavyzdžiu jis prisipažįsta, kad į tunelines plovyklas nuosavu automobiliu pakeliui į namus užsuka reguliariai, dažniau nei kartą per savaitę. Tai leidžia mėgautis tvarkingu automobiliu, o kokybiškam plovimui tunelinėje plovykloje pakanka ir vos keleto minučių.

Žymos: AutoPatarimai

Kiti straipsniai

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?
Įdomu

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?

2025-06-18
Ar tikrai renkantis motociklą kartais tenka mokėti už vardą?
Apžvalgos

Ar tikrai renkantis motociklą kartais tenka mokėti už vardą?

2025-06-18
Po padidinto akcizo mokesčio degalams – milijonai prarastų litrų ir mažiausiai 100 mln. eurų nuostolis valstybės biudžetui
Aktualijos

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

2025-06-17
Lietuvos biudžetas kasmet nepasipildo dešimtimis milijonų už automobilių ridos klastojimą
Lietuva

Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu

2025-06-10
Kaip tinkamai planuoti ir tvarkyti sklypą, kad išvengtumėte teisinių pažeidimų ir nesutarimų su kaimynais
Aktualijos

Kaip tinkamai planuoti ir tvarkyti sklypą, kad išvengtumėte teisinių pažeidimų ir nesutarimų su kaimynais

2025-06-09
Policijos reidai šalies keliuose birželio mėnesį
Lietuvos naujienos

Policijos reidai šalies keliuose birželio mėnesį

2025-06-02
Lietuva

Tilto per Dubysą rekonstravimas artėja prie pabaigos – eismą planuojama atverti birželį

2025-05-28
Kiek lietuviai išleidžia už automobilių stovėjimą: vilniečių nuo liepos laukia reikšmingi pokyčiai
Kaunas

Kiek lietuviai išleidžia už automobilių stovėjimą: vilniečių nuo liepos laukia reikšmingi pokyčiai

2025-05-28
Transportas

Policija apie važiavimą tarp juostų motociklu: jei tai daroma kultūringai – jokių problemų

2025-05-28

Rekomenduojame

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12
Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Kopa: Antroji dalis

„Kopa“ režisierius Denis Villeneuve’as sako, kad trečioji dalis oficialiai „rengiama“

2024-09-10
Katarsis

„Katarsis“ pristato mini albumą: „Jis – apie vienišumą ir atotrūkį nuo gamtos“

2024-05-24
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

2025-07-01
Automatiškai išsaugotas juodraštis

Automatiškai išsaugotas juodraštis

2025-07-01
„Žalgirio“ priekinę liniją stiprina atletiškasis M.Wrightas

„Žalgirio“ priekinę liniją stiprina atletiškasis M.Wrightas

2025-06-30
„Yaga Gathering“ evoliucija – dokumentiniame filme „Twenty Trips Around The Sun“

„Yaga Gathering“ evoliucija – dokumentiniame filme „Twenty Trips Around The Sun“

2025-06-30
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus
Receptai

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

2025-07-01

Lankoma

Pristatytas "Xiaomi Mix Flip 2"
Technologijos

Pristatytas „Xiaomi Mix Flip 2” su „Snapdragon 8 Elite SoC” ir 50 W belaidžiu įkrovimu – kaina ir specifikacijos

2025-06-27

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti