Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kur gamintojai pešasi, pirkėjai laimi: elektromobiliai savo kaina jau konkuruoja su įprastais modeliais

Paulius Liškauskas
2024-07-22
Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Transportas
Dalintis FacebookDalintis X

Elektromobilis nebėra vien turtingųjų privilegija. Taip galima drąsiai tarti 2024-aisiais, kai į konkurencinius karus įsivėlę gamintojai naujus pirkėjus ėmė vilioti vis patrauklesnėmis kainomis. Išsitraukti skaičiuotuvus pirkėjus skatina ir valstybinės subsidijos. Tad į ką dabar gali dairytis apie taršos neišskiriančius modelius galvojantys vairuotojai?

Pardavimas auga, konkurencija – taip pat

Tarptautinė energetikos agentūra (IEA) skaičiuoja, kad 2023 metais elektromobilių pardavimas gerino naujus rekordus ir globaliai pasiekė 13,7 mln. parduotų naujų modelių (iš jų Europoje – 3,2 mln.). Elektra varomų automobilių rinkos dalis nuo 2020 metų išaugo nuo maždaug 4 iki 18 proc.

Kiti straipsniai

Sausio mėnesį laukia nemažai reidų (datos)

Policija jau pradėjo blaivumo ir saugaus vairavimo patikras

2025-06-21
Kodėl 10 metų automobilis – „saldžiausias“ pasirinkimas?

Kodėl 10 metų automobilis – „saldžiausias“ pasirinkimas?

2025-06-21

IEA vertina, kad elektromobilių pardavimo augimas nesustos ir šiemet – prognozuojama, kad visame pasaulyje bus parduota apie 16,6 mln. naujų elektra varomų modelių, iš jų Europoje – 3,4 mln. Agentūros skaičiavimu, vien per pirmąjį 2024 m. ketvirtį pasaulyje parduota per 3 mln. elektromobilių, o tai yra penktadaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Tiesa, šis augimas jau nuosaikesnis nei prieš keletą metų rinkas drebinęs bumas. Iš dalies jį lėmė pačių gamintojų pastangos – elektromobilius pamažu pristato visos bendrovės, o augant pasirinkimui vartotojai dairosi ir palankesnių kainų.

KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

Konkurencija verčia peržiūrėti kainas net ir didžiausius žaidėjus. Bene aktyviausiai į paklausos dinamiką reaguoja JAV gamintoja „Tesla“: kainodarą jau koregavusi 2023-aisiais, „Reuters“ duomenimis, pavasarį bendrovė įvairiose rinkose vėl sumažino savo populiariausių modelių kainas apie 1 500-2 000 eurų.

Kaip ir „Tesla“, itin jautriai su agresyvia Kinijos gamintojų konkurencija susiduria „Volkswagen“ bei kiti ambicijų elektromobilių segmente neslepiantys gamintojai. Analitikai pažymi, kad jų konkurentai iš Kinijos, kaip antai BYD ar „Nio“, vieną po kito pristato naujus pigesnius elektromobilius ir drąsiai skverbiasi į Europą.

Senajame žemyne papildomą spaudimą kelia ir daugybė kitų žaidėjų: nuo mažus elektromobilius rinkai ruošiančių „Stellantis“ prekių ženklų iki populiariausių SUV modelių gamintojų. Vienu tokių tapo ir Pietų Korėjos įmonė KGM. Anksčiau „SsangYong“ pavadinimu žinota bendrovė į mūsų regioną atvežė jau žinomo modelio su vidaus degimo varikliais elektrinę versiją „Torres EVX“.

Gausia įranga pasižymintis vieno paklausiausių kompaktinių krosoverių segmento atstovas su 462 km viena įkrova nuvažiuoti leidžiančia 73,4 kWh talpos baterija kainuoja nuo 39,9 tūkst. eurų.

Nė 40 tūkst. nekainuojantis elektrinis SUV

Vos prieš keletą metų šio segmento elektromobilių kainos nenusileisdavo žemiau 50 tūkst. eurų. Tačiau didėjant pasiūlai gamintojams ir pardavėjams teko peržiūrėti kainodarą, be to, atsirado ir kitų paskatų.

Nuo 2023 metų pradžios įmonėms ir gyventojams, kurie yra PVM mokėtojai, Lietuvoje taikoma lengvata lengviesiems elektromobiliams ir įkraunamiesiems hibridams įsigyti. Išsirinkus norimą minėtų tipų automobilį, kurio kaina neviršija 50 tūkst. eurų su PVM, šį mokestį galima atskaityti.

Be to, naujus elektromobilius įsigijusios įmonės iki 2026 metų pabaigos gali pretenduoti į 4 000 eurų Aplinkos projektų valdymo agentūros kompensaciją, teikiamą pagal Susisiekimo ministerijos pažangos priemonę „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“, o fiziniai asmenys – į analogišką 5 000 eurų išmoką. Dėl visų šių paskatų elektromobilių kainos mūsų šalyje tampa dar prieinamesnės.

„Daugelį pirkėjų paprastai atbaidydavo elektromobilių kainos. Įmonės skaičiuoja kiek kitaip – joms svarbi visa bendra automobilio nuosavybės kaštų suma per tą laiką, per kurį transporto priemonė bus naudojama. O elektromobilių eksploataciniai kaštai yra pastebimai mažesni nei modelių su vidaus degimo varikliais. Tačiau akivaizdu, kad fiziniam pirkėjui pirmasis psichologinis slenkstis yra įsigijimo kaina – ar tikrai apsimoka mokėti daugiau nei už paprastą automobilį?“ – pirkėjų abejones paaiškina automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis.

Štai minėtojo „Torres EVX“ kaina po subsidijos fiziniam asmeniui prasideda nuo 34,9 tūkst. eurų, o įmonei nebesiektų ir 30 tūkst. Tiek atsieitų erdvus 4,7 m ilgio elektrinis SUV su 703 litrus siekiančia bagažine, 152 kW galios elektros motoru, net 7 metų arba 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantija (baterijai taikoma 10 metų arba 1 mln. km garantija), automatiniais LED žibintais, šildomu odiniu vairu, dviejų zonų klimato kontrolės sistema, visomis šildomomis sėdynėmis (priekinės – taip pat valdomos elektra ir ventiliuojamos) ir plačiu pagalbos vairuotojui sistemų paketu.

Palyginkime: panašaus dydžio ir komplektacijos hibridinio SUV „Honda CR-V“ su 587 litrų tūrio bagažine kaina prasideda nuo 45 tūkst., benzininio visais ratais varomo universalo „Subaru Outback“ su 561 litro bagažine – nuo 37,5 tūkst., o hibridinio „Toyota RAV4“ visureigio su 580 litrų bagažo erdve – nuo 36,6 tūkst. eurų. Tad tokiomis sąlygomis elektromobiliai kainomis ima konkuruoti ir su vidaus degimo jėgaines turinčiais modeliais.

KGM Torres EVX elektromobilis (Gamintojo nuotr.)

Laimės vairuotojai

Babelis atkreipia dėmesį, jog netrukus konkurencija dar labiau išaugs mažiausiųjų modelių segmente. Nors mūsų šalyje tokie mažyliai, kaip koncerno „Stellantis“ valdomų prekių ženklų modeliai „Citroën C3“ ar „Fiat Panda“, nėra labai populiarūs, gamintojai žada, kad jų elektrinės versijos kainuos iki 25 tūkst. eurų.

„Įvertinus ir subsidijas, ateityje dar labiau plėsis savo kainomis su vidaus degimo analogais galinčių konkuruoti elektrinių modelių pasiūla. Prabangių automobilių segmente šis reiškinys pastebimas jau ne vienerius metus, o dabar pamažu skverbiasi ir į vidutinę klasę. Vairuotojams tai – geras ženklas, nes atsiras dar daugiau galimybių rinktis: likti prie vidaus degimo varikliais varomų modelių, persėsti į elektrinius ar ieškoti tarpinių variantų“, – apibendrina apžvalgininkas.

Žymos: Automobiliai Elektromobiliai

Kiti straipsniai

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?
Įdomu

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?

2025-06-18
Ar tikrai renkantis motociklą kartais tenka mokėti už vardą?
Apžvalgos

Ar tikrai renkantis motociklą kartais tenka mokėti už vardą?

2025-06-18
Po padidinto akcizo mokesčio degalams – milijonai prarastų litrų ir mažiausiai 100 mln. eurų nuostolis valstybės biudžetui
Aktualijos

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

2025-06-17
Lietuvos biudžetas kasmet nepasipildo dešimtimis milijonų už automobilių ridos klastojimą
Lietuva

Automobilį su suklastota rida Lietuvoje įsigiję vairuotojai vidutiniškai permoka už jį penktadaliu

2025-06-10
Policijos reidai šalies keliuose birželio mėnesį
Lietuvos naujienos

Policijos reidai šalies keliuose birželio mėnesį

2025-06-02
Lietuva

Tilto per Dubysą rekonstravimas artėja prie pabaigos – eismą planuojama atverti birželį

2025-05-28
Kiek lietuviai išleidžia už automobilių stovėjimą: vilniečių nuo liepos laukia reikšmingi pokyčiai
Kaunas

Kiek lietuviai išleidžia už automobilių stovėjimą: vilniečių nuo liepos laukia reikšmingi pokyčiai

2025-05-28
Transportas

Policija apie važiavimą tarp juostų motociklu: jei tai daroma kultūringai – jokių problemų

2025-05-28
Kaip išsirinkti patogią, saugią ir stilingą motociklininko aprangą?
Gyvenimas

Kaip išsirinkti patogią, saugią ir stilingą motociklininko aprangą?

2025-05-27

Rekomenduojame

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12
Samsung Galaxy Z Flip 7

Būsimo „Samsung Galaxy Z Flip 7“ rakursai rodo nedidelius dizaino pokyčius

2025-02-27
Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Katarsis

„Katarsis“ pristato mini albumą: „Jis – apie vienišumą ir atotrūkį nuo gamtos“

2024-05-24
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Nuotraukų autorius Matas Laužadis

Vasara su aviacija: renginiai, patirtys ir atostogų nuotykiai visai šeimai

2025-07-10
Galaxy Z Fold 7 | samsung.com

„Samsung Unpacked 2025“: „Galaxy Z Fold 7“ su „Snapdragon 8 Elite“ lustu ir 8 colių vidiniu ekranu pristatytas Lietuvoje

2025-07-09
Futbolas

A lygos turo apžvalga: pirmasis trejetas – rezultatyvus ir pergalingas

2025-07-09
Išmokos vaikams nuo 2025 m.: kas priklauso?

Kelionės su vaikais – išsiruošti sunku, bet įspūdžiai atperka viską

2025-07-09
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Nuotraukų autorius Matas Laužadis
Įdomu

Vasara su aviacija: renginiai, patirtys ir atostogų nuotykiai visai šeimai

2025-07-10

Lankoma

Samsung Galaxy Z Flip 7
Technologijos

Būsimo „Samsung Galaxy Z Flip 7“ rakursai rodo nedidelius dizaino pokyčius

2025-02-27

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti