Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Lietuvių pirkimo įpročiai: pasitiki žinomais lietuviškais prekių ženklais

Paulius Liškauskas
2024-08-30
Apžvalgos, Verslas
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Apžvalgos
Dalintis FacebookDalintis X

Pirkėjai Lietuvoje favoritais laiko gerai žinomus lietuviškus prekių ženklus ir yra įsitikinę dėl jų kokybės, rodo maisto produktų vartojimo tendencijų tyrimas. Psichologų teigimu, vartotojai užmezga santykius su prekių ženklais, remdamiesi pasitikėjimu ir emociniu ryšiu.

Pavasarį atliktas „Havas group“ ir „Norstat LT“ vartotojų tendencijų tyrimas atskleidė, kokius maisto produktų prekių ženklus dažniausiai renkasi pirkėjai. Tyrimo metu buvo analizuojami trijų kategorijų – pieno, duonos ir mėsos – produktų prekių ženklai.

Tarp respondentų įvardytų perkamiausių rikiuojasi gerai žinomi Lietuvos gamintojų prekių ženklai – „Dvaro“ pienas ir pieno produktai (39 proc.), „Biovela“ mėsa ir jos gaminiai (37 proc.), „Agotos“ Vilniaus duona (26 proc.).

Kiti straipsniai

Vietinis turizmas: lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai, tačiau jaunimas formuoja naują kelionių kultūrą

Vietinis turizmas: lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai, tačiau jaunimas formuoja naują kelionių kultūrą

2025-06-11
Keičiasi „McDonald’s“ vadovybė: „Premier Capital“ paskyrė naują generalinį direktorių Baltijos šalims

Keičiasi „McDonald’s“ vadovybė: „Premier Capital“ paskyrė naują generalinį direktorių Baltijos šalims

2025-06-05

Ne tik mėgstami, bet ir reikšmingi vartotojui

Tomo Markūno, „Havas Lithuania“ strategijų vadovo, teigimu, naujausio tyrimo rezultatai koreliuoja ir su kasmet atliekama pasauline studija „Meaningful brands“, tyrinėjančia, kokie prekių ženklai vartotojams yra prasmingiausi.

„Tiek tiriant vartotojų apsipirkimo tendencijas, tiek analizuojant praėjusių metų „Meaningful brands“ rezultatus, galime matyti dominuojančius tuos pačius prekių ženklus pieno ir pieno produktų bei mėsos ir jos gaminių kategorijose“, – sako T. Markūnas.

Atliekant „Meaningful brands“ studiją, yra skaičiuojamas „Meaningfulness Score“, kuris parodo, kiek tam tikras prekių ženklas yra reikšmingas, prasmingas žmogui.

„Galutinį rezultatą parodo rodiklis, kiek vartotojas yra prisirišęs prie prekių ženklo ir kiek jį pažįsta – tai reiškia, kad ne tik žino, bet ir yra labiau su juo susipažinęs, turi susidaręs apie jį tam tikrą nuomonę. Stebint praėjusių metų duomenis, geriausius rezultatus rodo ir vartotojų apsipirkimo tendencijų tyrime lyderiaujančias pozicijas užėmę prekių ženklai, pavyzdžiui „Dvaro“ ar „Biovela“, – sako T. Markūnas.

„Havas Lithuania“ strategijų vadovo teigimu, skirtingos studijos ir tyrimai leidžia geriau suprasti, kaip iš tikrųjų vartotojas mato tam tikrus prekių ženklus.

„Tie prekių ženklai, kurie užima lyderiaujančias pozicijas, gali įsivertinti, ar teisingu keliu eina, ar veikia jų pasirinkta strategija – pozicionavimas, rinkodaros priemonės, reklama ar komunikacija žiniasklaidoje. Kitiems prekių ženklams tai gali tapti pavyzdžiu ar įkvėpimu, tam tikru atspirties tašku planuojant strateginius veiksmus“, – tikina T. Markūnas.

Kaip vartotojai kuria santykį su prekių ženklais

Psichologų teigimu, vartotojai užmezga santykius su prekių ženklais, remdamiesi keliais svarbiais psichologiniais principais: pasitikėjimu, emociniu ryšiu ir tam tikrais mąstymo modeliais.

„Tyrimai rodo, kad žmonės labiau pasitiki prekių ženklais, kurie nuolat atitinka jų lūkesčius ir patenkina poreikius. Dažnai emociniai veiksniai lemia jų lojalumą. Pavyzdžiui, žmonės gali emociškai prisirišti prie prekių ženklų, kurie atitinka jų asmenybę ar vertybes, ir net jei rinkoje yra kitų alternatyvų, jie lieka ištikimi savo pasirinkimui“, – sako psichiatras-psichoterapeutas Mindaugas Jasulaitis.

Psichiatro-psichoterapeuto teigimu, gerai žinomi prekių ženklai vartotojui atrodo patikimesni dėl kelių priežasčių.

„Pirma, kadangi šie prekių ženklai mums yra pažįstami, juos lengviau suprantame ir jais labiau pasitikime. Antra, emocinis prisirišimas prie gerai žinomo prekių ženklo suteikia mums saugumo jausmą. Be to, mes dažnai pasitenkiname tais prekių ženklais, kurie mums yra „pakankamai geri“, remdamiesi ankstesne patirtimi“, – teigia M. Jasulaitis.

„Havas Group“ ir „Norstat LT“ tyrimas parodė, kad vienas iš veiksnių, nulemiančių vartotojo pasirinkimą – produkto kilmės šalis, teikiant prioritetą lietuviškumui. Bent kas antram apklaustajam jis svarbus perkant duoną, batoną, bandeles, šviežią mėsą ir mėsos gaminius, pieną, varškę ir grietinę.

„Pirmenybė lietuviškiems prekių ženklams atsiranda dėl mūsų emocinio ryšio su savo šalimi ir paprastumo. Mes dažnai renkamės tai, kas mums pažįstama, nes tai lengviau suprasti ir vertinti. Be to, emocijos, tokios kaip patriotizmas ar noras palaikyti vietinius gamintojus, skatina mus rinktis lietuviškus produktus. Socialinės normos, pavyzdžiui, artimųjų ar draugų rekomendacijos, taip pat turi įtakos mūsų pasirinkimui“, – sako psichiatras-psichoterapeutas.

Kiekybinio tyrimo lauko darbus „Havas Group“ užsakymu atliko UAB „Norstat LT“ 2024 m. balandžio 26 – gegužės 13 dienomis. Internetu atliktas tyrimas reprezentuoja 18-64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų nuomonę. Apklausoje dalyvavo 1100 respondentų. Apklausos paklaida – iki 3,0 proc.

Kiti straipsniai

„Vision Express“ keičia pavadinimą ir investuoja iki pusę milijono eurų į plėtrą
Lietuvos naujienos

„Vision Express“ keičia pavadinimą ir investuoja iki pusę milijono eurų į plėtrą

2025-06-02
Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?
Aktualijos

Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?

2025-05-27
Lietuviai mažiau apsiperka Lenkijoje, daugiau išleidžia pramogoms
Apžvalgos

Psichologė perspėja dėl impulsyvių pirkinių: suteikia tik trumpalaikį džiaugsmą, o pasekmės jaučiamos dar ilgai

2025-05-18
Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?
Aktualijos

Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?

2025-05-15
Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių
Apžvalgos

Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių

2025-05-13
Daugiau

Rekomenduojame

Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Katarsis

„Katarsis“ pristato mini albumą: „Jis – apie vienišumą ir atotrūkį nuo gamtos“

2024-05-24
Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12
Kopa: Antroji dalis

„Kopa“ režisierius Denis Villeneuve’as sako, kad trečioji dalis oficialiai „rengiama“

2024-09-10
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Ar Riri Williams taps naujuoju Tony Starku?

Ar Riri Williams taps naujuoju Tony Starku?

2025-06-18
Naują albumą ruošiantys „Lilas ir Innomine“ pristato pirmąjį kūrinį

Naują albumą ruošiantys „Lilas ir Innomine“ pristato pirmąjį kūrinį

2025-06-18
Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?

2025-06-18
Į gamtą šiltą vasaros dieną: restorano šefė Goda Juknaitė dalijasi pigiais receptais, kurie pavyks iš pirmo karto

Į gamtą šiltą vasaros dieną: restorano šefė Goda Juknaitė dalijasi pigiais receptais, kurie pavyks iš pirmo karto

2025-06-18
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Ar Riri Williams taps naujuoju Tony Starku?
Kinas

Ar Riri Williams taps naujuoju Tony Starku?

2025-06-18

Lankoma

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?
Įdomu

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti