Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Nuo asfalto nulipti drąsinantis elektrinis SUV: kaip gamintojai dėlioja šį pasjansą?

Paulius Liškauskas
2024-04-23
Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Pradžia Transportas
Dalintis FacebookDalintis X

Elektromobilių rinkoje jau yra nemažai kompaktiškų visureigių, tačiau šioje kategorijoje dalis modelių išsiskiria iš visų kitų. Tai – mėgėjams drąsiau nusukti į bekelę skirti ir tam pritaikytomis savybėmis pasižymintys automobiliai. Visgi kol kas vairuotojai, mėgstantys laiką leisti gamtoje ar jaučiantys nuolatinį didesnio pravažumo poreikį, turi tik ribotą elektra varomų transporto priemonių pasirinkimą – tinkamus modelius galima suskaičiuoti vienos rankos pirštais. Kodėl taip yra ir kokias alternatyvas siūlo gamintojai?

 

Pasunkėja ir pabrangsta

Kiti straipsniai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

2025-09-24
Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

2025-09-22

 

Automobilių su visų varomųjų ratų sistemomis nėra daug, o elektromobilių – dar mažiau. Ir nors elektrinės pavaros konstrukcija leidžia techniškai paprasčiau sukti abi ašis, nes ant kiekvienos iš jų galima montuoti po atskirą elektros motorą, retas gamintojas veržiasi suteikti tokias galimybes. Visų pirma, tai atsiliepia elektrinių transporto priemonių kainai, kuri ir taip didesnė nei įprastų mašinų. Antroji priežastis – paaugantis ir taip didelis elektromobilių svoris.

 

„Nors visureigių gerbėjai automobilius renkasi konservatyviai, norintys susidraugauti su naujausiomis technologijomis tiesiog turi mažą pasirinkimą. Pirkėjų šiame segmente nėra išskirtinai daug, bet jie ir renkasi savaip“, – sako automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis.

 

KGM Korando e-Motion interjeras (Gamintojo nuotr.)

 

Tačiau didesnis automobilio pravažumas neapsiriboja vien tik keturiais varomaisiais ratais, tad elektromobilių gamintojai ieško ir kitų veiksmingų priemonių, leidžiančių taikyti į specifinį naudotojų ratą. Anot E. Babelio, elektromobiliai teoriškai patikimesni įveikiant brastas, nes vandens poveikis jiems kelia mažiau pavojų nei modeliams su vidaus degimo varikliais. Svarbiausi komponentai – motoras, baterija, kiti aukštos įtampos įrenginiai – yra patikimai izoliuoti nuo aplinkos.

 

„Teoriškai gerai sukalibruota visų varomųjų ratų sistema elektromobilyje gali visai neblogai pasirodyti, bet kalibravimas tampa gerokai sudėtingesniu uždaviniu, kai elektrinės pavaros veikimą reikia pritaikyti prie įvairių paviršių. Sena gera mechanika aiškesnė“, – sako „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys.

 

Dvi kryptys

 

Lyginimo tikslais galima paimti didesnio pravažumo modeliais pagarsėjusių gamintojų produktus. Į pastarąsias gretas visų pirma siūlosi kone vien tik didesnio pravažumo automobilius kuriančios bendrovės, kaip antai KGM ar „Subaru“. Pastarajai markei kompaktiškų SUV elektromobilių segmente atstovauja modelis „Solterra“, o KGM pernai į kelius išleido anksčiau su vidaus degimo varikliais pristatyto „Korando“ elektrinę versiją „e-Motion“.

 

Pietų Korėjos didesnio pravažumo automobilių gamintojas KGM anksčiau veikė „SsangYong“ vardu. Bendrovė pakeitė prekių ženklą po to, kai 2022 metais ją įsigijo pramonės milžinė „KG Group“. Nors rinkoje ji garsėja tokiais klasikiniais visureigiais kaip „Rexton“ ar pikapas „Musso“, į pravažesnių elektromobilių segmentą korėjiečiai įžengė ieškodami aukso viduriuko.

 

 

Todėl „Korando e-Motion“ sumontuotas 209 AG elektros motoras akimirksniu išvystomą 339 Nm sukimo momentą tiekia tik priekinei ašiai. Tačiau drąsiau nulipti nuo asfalto jo vairuotoją gali paskatinti kitos charakteristikos: beveik 20 laipsnių pakilimo ir 25 laipsnių nusileidimo kampai, galimybė įveikti 30 cm gylį siekiančias brastas ir solidi savo segmentui 551 litro talpos bagažinė tampa papildoma paskata planuotis žvejybos ar kito aktyvaus poilsio išvykas į gamtą. Palyginkime: talpumu garsėjančios markės „Volkswagen“ kompaktiškame elektriniame krosoveryje ID.4 telpa 543 litrai bagažo.

 

„Solterra“ modelyje didesnį pravažumą užtikrina tradiciniai japonų markės elementai: simetrinė visų varomųjų ratų pavara ir 21 cm siekianti prošvaisa. Tačiau bagažinė gerokai mažesnė už korėjietišką modelį – 452 litrų.

 

Į akis krenta ir dar vienas skirtumas. „Subaru“ elektromobiliui gamintojai suteikia įprastą penkerių metų garantiją. O KGM pardavėjai „Korando e-Motion“ modeliui taiko net 7 metų arba 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją. Tai yra labai retas elektromobilis, nes jame montuojamos baterijos garantinis laikotarpis (8 metai arba 160 tūkst. km) beveik sutampa su viso automobilio garantiniu terminu.

 

Skiriasi ir kainodara

 

„e-Motion“ montuojama 61,5 kWh talpos baterija viena įkrova leidžia nuvažiuoti iki 340 km. Lietuvos masteliu tokių charakteristikų pakanka iš bet kurio didmiesčio be nerimo leistis į išvyką gamtoje ar į sodybą savaitgaliui ir grįžti namo.

 

Elektromobilį tiesioginės srovės stotelėse galima įkrauti iki 100 kW sparta, o tai leidžia nuo 0 iki 80 proc. energijos atsargų papildyti per 33 minutes. Sieninis kintamosios srovės 7 kW įkroviklis iškrautą bateriją iki maksimumo užpildytų per 11 valandų.

 

„Soltera“ gamintojai montuoja 71,4 kWh talpos akumuliatorių ir leidžia priimti iki 150 kW įkrovimo galią. Taip iki 80 proc. baterijos papildoma per panašų laiką – 30 minučių. Gamintojai skelbia, kad viena įkrova elektromobilis gali įveikti iki 460 km.

 

Prašmatniausioje šio modelio komplektacijoje montuojama tokia įranga, kaip, pavyzdžiui, 20 colių skersmens ratlankiai, odinės šildomos galinės sėdynės, panoraminis stoglangis ar 360 laipsnių panoraminė automobilio apžvalgos sistema. Savo ruožtu, geriausiai sukomplektuotoje „Korando e-Motion“ versijoje gali būti odinės, elektra valdomos, šildomos ir ventiliuojamos priekinės sėdynės, belaidis mobiliųjų telefonų įkroviklis, šilumos siurblys, elektra valdomas bagažinės dangtis ir kita.

 

Skiriasi ir šių modelių kainodara. „Solterra“ kaina Lietuvoje balandžio viduryje prasidėjo nuo 52 900 eurų, o „Korando e-Motion“ kainavo nuo 34 990 eurų.

 

„Į visureigius Lietuvoje labiau žiūrima lyg į darbinius arklius ar nuotykių transporto priemones, o elektromobiliai – vis dar gana nauja tema, kelianti daugybę diskusijų. Manau, kad kone kiekvienas automobilis turi savo pirkėjų ratą, tik vieni pelno daugiau simpatijų, o kiti mažiau“, – reziumuoja E. Babelis.

 

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: KGM

Kiti straipsniai

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus
Apžvalgos

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus

2025-09-20
Gydytojo verdiktas: šalmas paspirtukininkams turi būti privalomas
Aktualijos

Netikėti iššūkiai: 3 iš 4 vairuotojai kelyje sutinka paspirtukus – kaip išvengti nelaimių?

2025-09-16
Jau ir Lietuvoje – nauja „Bolt“ pavėžėjimo kategorija – „Moterys veža moteris“
Kaunas

Jau ir Lietuvoje – nauja „Bolt“ pavėžėjimo kategorija – „Moterys veža moteris“

2025-09-10
Vokiečiai padirbėjo iš peties: įspūdingų parametrų elektrinis „Mercedes-Benz CLA“ – jau Lietuvoje
Lietuva

Vokiečiai padirbėjo iš peties: įspūdingų parametrų elektrinis „Mercedes-Benz CLA“ – jau Lietuvoje

2025-09-04
Auto
Aktualijos

Lietuvos naujų automobilių rinka pirmąjį metų pusmetį augo trečdaliu

2025-08-28
Kas trečias vairuotojas yra patekęs į avarinę situaciją dėl nesaugaus vaikų elgesio kelyje
Aktualijos

Kas trečias vairuotojas yra patekęs į avarinę situaciją dėl nesaugaus vaikų elgesio kelyje

2025-08-28
Motociklo dizainas: papildoma vertė ar antraeilis kriterijus?
Įdomu

Motociklo dizainas: papildoma vertė ar antraeilis kriterijus?

2025-08-26
Viaduko statyba Kaune: mažiau spūsčių ir nauja kryptis pajūrio link
Kaunas

Viaduko statyba Kaune: mažiau spūsčių ir nauja kryptis pajūrio link

2025-08-22
Pasaulinės elektromobilių dienos proga skelbiama apie naujas įkrovimo stoteles
Apžvalgos

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

2025-08-21

Rekomenduojame

K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Xiaomi 15T Pro

„Xiaomi 15T Pro“ pastebėtas FCC duomenų bazėje

2025-07-11
Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

2025-01-22
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

D. Sirvydžio šūvis neišgelbėjo: „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“

Panevėžio „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“

2025-10-20
Filmo „Tron: Ares“ nesėkmingas startas – 60 milijonų dolerių debiutas pasaulio kino teatruose

Filmo „Tron: Ares“ nesėkmingas startas – 60 milijonų dolerių debiutas pasaulio kino teatruose

2025-10-20
Ištrinti neįmanoma: kas nutinka jūsų informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?

Ištrinti neįmanoma: kas nutinka jūsų informacijai, įkeltai į dirbtinio intelekto modelį?

2025-10-20
Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo

Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo

2025-10-20
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

D. Sirvydžio šūvis neišgelbėjo: „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“
Panevėžys

Panevėžio „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“

2025-10-20

Lankoma

K-POP demonų medžiotojos
Kinas

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti