Pabūgę stiprios 2024 m. lietuviškos Eurovizijos atrankos, šiais metais lietuvių atlikėjai šio konkurso gerbėjų tokiais įspūdingais pasirodymais nebelepina. Po trijų atrankų į finalą patekę dalyviai sunkiai „tempia“ iki praeitų metų pirmojo penketuko (Silvester Belt, Roop, Shower, VB Gang, Monika Marija). Belieka tikėti R. Zilnio žodžiais, kad ketvirtojoje atrankoje laukia įdomių dalykų.

Aišku, užkietėjusiems Eurovizijos gerbėjams vien kūrinio atlikimo kokybė nėra svarbiausias dalykas – ne ką mažiau įdomu yra ir nepavykę bandymai. Kiekvienais metais su draugais stebiu konkurso atrankas, kurios tampa įdomesnės dėka spalvingesnių asmenybių ar drąsių bandymų žengti į sceną. Tuo tarpu finale daugiausiai lieka dainos, atrinktos pagal vieną kurpalių, kanoną ar atitinkančios mitinį Eurovizijos standartą.
Šį šeštadienį atranką stebintys žiūrovai, bent jau dalis jų, pasijuto panašiai kaip po 2023 m. Rutos MUR įvertinimo ar po pernykščio Joost Klein išmetimo iš Eurovizijos. Grupė „Black Biceps“, surinkusi daugiau žiūrovų balsų nei abu ankstesni atrankų laimėtojai kartu sudėjus, būdama visai reali finalinio trejetuko kandidatė, komisijos sprendimu liko už Eurovizijos borto.
Džiugu, kad LRT į komisiją kviečia daugiau žmonių ir girdime įvairesnių nuomonių, komisijos narių pagyrimai, kritika ar pastabos tikrai prideda smagių prieskonių pačiam šou.
Gaila, kad atrankos komisijos dabartinis darbo stilius nėra tinkamai sureguliuotas LRT konkurso taisyklėse, kas iš dalies ir lemia didelį Eurovizijos gerbėjų pyktį po pastarosios atrankos. Komisijos nariai patys neslepia, kad vertina subjektyviai – patinka ar nepatinka, pagal savo mėgstamą stilių. Jų komentarų metu dažnai girdėjome, kokia svarbi yra žiūrovų nuomonė. Visa tai būtų gerai, jei komisija neturėtų tokio svorio balsuojant – LRT nepasimokė iš savo klaidos Rutos Mur atveju 2023 m. ir vėl užlipo ant to pačio grėblio.
Komisijos vertinimo „profesionalumą“ galima kuo puikiausiai matyti iš jos balsavimo, kad ir 2024 m. Eurovizijos finale (nuotr. žemiau).

Kaip matome, komisijos nariai balsuoja ne tik už savo mėgstamus muzikantus, bet ir galimai bando pakišti koją potencialiems konkurentams (vienos komisijos narys „Silvester Belt“ skyrė 6 vietą, kitas narys grupei „Shower“ – 9 vietą). Tad iš viso kyla klausimas – ar reikia komisijos balsų, ar užtenka jų komentarų, kurie padeda žiūrovams apsispręsti.
LRT 2023 m. finalo fiasko nuleido patyliukais, o jau 2024 m. Eurovizijos atrankoje vyriausiasis prodiuseris Audrius Giržadas pristatė, kad „pagal naujas taisykles, finale trys daugiausiai žiūrovų ir komisijos balų surinkę dalyviai pasirodys dar kartą – iš jų nacionalinės atrankos laimėtojas bus nulemtas tik publikos balsų. Tikimės, jog šis pokytis bus įvertintas gausaus nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos gerbėjų būrio.” Po šią savaitę kilusios pasipiktinimo bangos, gausus gerbėjų būrys tikrai įvertino tokius kosmetinius pakeitimus.
Nepaisant to, LRT su A. Giržadu kol kas jaučiasi kaip „fainas storas bičas“ ir, kaip sako R. Zilnys,- „kas ten žino, ateityje taisyklės gal pasikeis“.
Tuo tarpu, pasirodė pirmasis grupės „Black Biceps“ komentaras, kuriame nemažai kalbėta ir apie šeštadienio pasirodymą.