Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Spalvos – kaip nepasiduoti slaptiems rinkodaros triukams ir pirkti atsakingai

Paulius Liškauskas
2025-01-13
Aktualijos, Verslas
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Aktualijos
Dalintis FacebookDalintis X

Ar kada susimąstėte, kodėl nuolaidų etiketės dažniausiai yra raudonos, o kvietimo veiksmui mygtukai (angl. call to action) – oranžinės spalvos? Spalvų psichologija yra veiksminga rinkodaros priemonė, galinti reikšmingai paveikti vartotojų elgesį ir sprendimus. Plačiau apie tai, kokios spalvos galimai labiausiai lengvina piniginę ir skatina impulsyviai pirkti, pasakoja „Luminor“ kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė.

Raudona: išlaidų katalizatorius

Raudona yra viena efektyviausių spalvų, naudojamų siekiant paskatinti žmogų pirkti ir išleisti daugiau, dėl to ši spalva rinkodaroje naudojama kone dažniausiai. Nacionalinio sveikatos instituto duomenimis, raudona aktyvina nervų sistemą, o žmogus, veikiamas stiprios emocinės reakcijos, gali būti mažiau linkęs kritiškai vertinti pirkinius.

Kiti straipsniai

Šeštadienį bus atidarytas eismas Sargėnų estakada

Šeštadienį bus atidarytas eismas Sargėnų estakada

2025-06-27
Po padidinto akcizo mokesčio degalams – milijonai prarastų litrų ir mažiausiai 100 mln. eurų nuostolis valstybės biudžetui

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

2025-06-17

„Būtent dėl šios priežasties raudoną spalvą dažnai galima išvysti nuolaidų etiketėse ir akcijų leidiniuose. Ji ryški, intensyvi, dažnai siejama su skubumu ir būtinybe veikti čia ir dabar. Tai prekes daro patrauklesnes ir skatina pirkėjus manyti, kad jie gauna išskirtinį pasiūlymą, kuriuo turi pasinaudoti nedelsiant, nes kitaip praras puikią galimybe. Tačiau realybėje sutaupyta suma gali būti maža, o įsigyta prekė – nereikalinga, tokiais atvejais išleidžiame daugiau, nei sutaupome“, – pasakoja A. Mincienė.

Geltona: džiaugsmo iliuzija

Geltoną, kaip ir raudoną spalvą, galima dažnai išvysti nuolaidų etiketėse, akcijų leidiniuose ar reklaminėse iškabose. Geltona simbolizuoja džiaugsmą, optimizmą ir laisvumą, todėl reklamos specialistai ja pasinaudoja norėdami sukurti draugišką ir svetingą atmosferą.

„Vis dėlto, šis jausmas gali tapti pagrindu nereikalingiems pirkiniams – geltona spalva gali pagerinti nuotaiką ir sukelti pozityvių emocijų, kurios skatina žmones labiau atsipalaiduoti, palepinti save ar kitus ir taip išleisti daugiau. Todėl dažnas, pamatęs geltoną nuolaidų etiketę ar reklamą, leidžia sau pirkti tai, ko iš tiesų visai nereikia“, – pastebi A. Mincienė.

Oranžinė: energijos ir skubos spalva

Oranžinė dažnai naudojama kvietimo veiksmui mygtukuose ar riboto laiko pasiūlymuose, nes sujungia raudonos „energiją“ ir geltonos „džiaugsmą“. Ji siejama su entuziazmu, skatina veikti greitai ir dažnai – neapgalvotai.

„Rinkodaros specialistai puikiai žino, kad ryškūs oranžiniai elementai parduotuvėse ar reklamose sukelia „pirk dabar arba prarasi“ efektą. Todėl labai svarbu suprasti, kad skubos jausmas yra tyčia sukurtas įrankis, kuris ne visada naudingas vartotojui, ir gali nemenkai patuštinti piniginę“, – aiškina A. Mincienė.

Žalia: tvarumo iliuzija

Žalia spalva siejama su gamta, ekologija ir sveikata, todėl 9 atvejais iš 10 tvarumo entuziastai rinksis produktą, kurio pakuotėje yra šios spalvos, net tais atvejais, kai jis yra brangesnis, lyginant su kitais tos pačios kategorijos produktais.

„Neapsigaukite – ne kiekvienas produktas, kurio etiketėje vyrauja žalia spalva, yra tikrai draugiškas aplinkai, o dalis reklamos specialistų šią spalvą pasitelkia tyčia siekdami suklaidinti vartotojus. Tai vadinama „greenwashing“ – pirkėjas jaučiasi geriau dėl savo pasirinkimo, išlaidaudamas gamtai draugiškesnėms prekėms, nors realybė gali būti visai kitokia“, – perspėja A. Mincienė.

Tam, kad priimtumėte tvarius ir ekonomiškai atsakingus sprendimus, visuomet atidžiai skaitykite prekių etiketes.

Prieš pirkdami pagalvokite

Anot A. Mincienės, rinkodaros triukams atsispirsite lengviau iš anksto nusistatę biudžetą, apsipirkdami sąmoningai ir nepamiršdami savo finansinių tikslų.

„Neretai poreikį pirkti sukelia trumpalaikės emocijos, todėl prieš įsigydami naują daiktą paklauskite savęs, ar jis iš tiesų jums reikalingas. Šitaip išvengsite ne vieno nereikalingo pirkinio, o ilgainiui ir sutaupysite“, – sako A. Mincienė.

Anot banko ekspertės, spalvos gali paveikti mūsų pasirinkimus, tačiau nepamirškime, kad už savo pinigus atsakingi esame tik mes patys. Todėl net maži, bet sąmoningai apsvarstyti žingsniai gali padėti kurti stipresnį finansinį pagrindą ir sumažinti vartotojiškumo įtaką mūsų gyvenimui.

Žymos: Rinkodara

Kiti straipsniai

Kaip tinkamai planuoti ir tvarkyti sklypą, kad išvengtumėte teisinių pažeidimų ir nesutarimų su kaimynais
Aktualijos

Kaip tinkamai planuoti ir tvarkyti sklypą, kad išvengtumėte teisinių pažeidimų ir nesutarimų su kaimynais

2025-06-09
Keičiasi „McDonald’s“ vadovybė: „Premier Capital“ paskyrė naują generalinį direktorių Baltijos šalims
Naujienos

Keičiasi „McDonald’s“ vadovybė: „Premier Capital“ paskyrė naują generalinį direktorių Baltijos šalims

2025-06-05
„Vision Express“ keičia pavadinimą ir investuoja iki pusę milijono eurų į plėtrą
Lietuvos naujienos

„Vision Express“ keičia pavadinimą ir investuoja iki pusę milijono eurų į plėtrą

2025-06-02
Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?
Aktualijos

Kiek pinigų jaunavedžiams dovanoja lietuviai?

2025-05-27
5 dažnos abiturientų klaidos renkantis studijas: ką reikėtų žinoti?
Aktualijos

5 dažnos abiturientų klaidos renkantis studijas: ką reikėtų žinoti?

2025-05-26
Prasideda švenčių sezonas: kaip sutaupyti vestuvėms, krikštynoms ar gimtadieniui?
Aktualijos

Prasideda švenčių sezonas: kaip sutaupyti vestuvėms, krikštynoms ar gimtadieniui?

2025-05-25
Lietuviškas šeimos verslas nustelbia latvių ir estų, bet iki pasaulio milžinų – dar toli
Apžvalgos

Lietuviškas šeimos verslas nustelbia latvių ir estų, bet iki pasaulio milžinų – dar toli

2025-05-24
Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?
Aktualijos

Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?

2025-05-15
Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?
Aktualijos

Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?

2025-05-14

Rekomenduojame

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

Penktadienio 13-oji: iš kur atsirado tiek baimių ir prietarų?

2024-09-12
Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Samsung Galaxy Z Flip 7

Būsimo „Samsung Galaxy Z Flip 7“ rakursai rodo nedidelius dizaino pokyčius

2025-02-27
Kopa: Antroji dalis

„Kopa“ režisierius Denis Villeneuve’as sako, kad trečioji dalis oficialiai „rengiama“

2024-09-10
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

„LTG Link“ mažina kainas šeimoms ir terminuotiems bilietams, keičiasi vienkartinių bilietų kainos

„LTG Link“ mažina kainas šeimoms ir terminuotiems bilietams, keičiasi vienkartinių bilietų kainos

2025-07-02
Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai

NT kaip investicija: kokie ženklai išduoda, kad būsto vertė kils

2025-07-02
Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

2025-07-01
Automatiškai išsaugotas juodraštis

Automatiškai išsaugotas juodraštis

2025-07-01
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

„LTG Link“ mažina kainas šeimoms ir terminuotiems bilietams, keičiasi vienkartinių bilietų kainos
Lietuva

„LTG Link“ mažina kainas šeimoms ir terminuotiems bilietams, keičiasi vienkartinių bilietų kainos

2025-07-02

Lankoma

„Yaga Gathering“ evoliucija – dokumentiniame filme „Twenty Trips Around The Sun“
Kinas

„Yaga Gathering“ evoliucija – dokumentiniame filme „Twenty Trips Around The Sun“

2025-06-30

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti