Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Tyrimas: dauguma lietuvių ištikimi vienam socialiniam tinklui, o trečdalis susivilioja matomomis reklamomis

Paulius Liškauskas
2024-05-23
Technologijos
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Technologijos
Dalintis FacebookDalintis X

Nors kiekvieną dieną lietuviai dažniausiai naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“, jo bendrą populiarumą nurungė „YouTube“ – pastaruoju naudojasi net 97 proc. šalies gyventojų. Tokias tendencijas atskleidė mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ užsakymu Lietuvoje atliktas tyrimas. Be to, pasak Justinos Antropik, „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovės, lygiai trečdalis respondentų atskleidė susivilioję prekėmis, pamatytomis socialinių tinklų reklamose.

Visų mylimiausias – „YouTube“

„Tele2“ atliktas tyrimas* parodė, kad 94 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi socialiniu tinklu „Facebook“, o 93 proc. respondentų naudoja ir jo susirašinėjimo platformą „Messenger“. Abi šias platformas Lietuvos gyventojai naudoja dažniausiai – bent vieną ar kelis kartus per dieną.

Kiti straipsniai

Už kiek parduotumėte savo „Facebook“ paskyrą? Programišiai tai daro už mažiau nei 1 eurą

Už kiek parduotumėte savo „Facebook“ paskyrą? Programišiai tai daro už mažiau nei 1 eurą

2025-09-26
„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniuosius telefonus – į rinką žengia „T15“ serijos flagmanai

„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniuosius telefonus – į rinką žengia „T15“ serijos flagmanai

2025-09-25

Tiesa, labiausiai paplitusia ir respondentų mėgstamiausia socialine platforma tapo „YouTube“ – ja Lietuvoje įvairiu dažnumu naudojasi net 97 proc. gyventojų.

„Galima pastebėti, kad „Facebook“ ir toliau išlieka daugiausiai ir dažniausiai naudojamas socialinis tinklas. Tuo tarpu „YouTube“ kanalas yra naudojamas plačiausiai, nes tik 3 proc. apklaustųjų nenaudoja šios platformos iš viso – tokio rezultato neparodė joks kitas socialinis tinklas“, – sako „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.

Pasak J. Antropik, „YouTube“ fenomeną lemia itin praktiški jo panaudojimo būdai: „Čia ieškoma visko – nuo instrukcijų, edukacijos, muzikos, smagaus ir lengvo turinio, iki filmukų vaikams, tad jis pritaikomas daugybėje gyvenimiškų situacijų. Turbūt galima teigti, kad „YouTube“ daugybei gyventojų net atstoja televiziją.“

Remiantis tyrimo duomenimis, 47 proc. apklaustųjų įvairiu dažnumu taip pat naudoja „Instagram“, dar 35 proc. – „TikTok“ platformą. Profesinis socialinis tinklas „Linkedin“ Lietuvoje naudojamas rečiau – dažniausiai atveriamas kartą per savaitę.

Lėtai šalyje prigyja ir neseniai pasirodęs socialinis tinklas „Threads“ – jo dar visiškai nenaudoja 92 proc. gyventojų. Prieš kelis metus pasirodęs ir didelio populiarumo sulaukęs „BeReal“, panašu, tapo nebeaktualus – jį vis dar naudoja vos 4 proc. respondentų.

Apsiperka paskatinti reklamų

Tyrimas parodė ir tai, kad socialiniuose tinkluose matomos reklamos paskatina žmones įsigyti prekes ir paslaugas. Anot J. Antropik, trečdalis (33 proc.) apklaustųjų teigia, kad pirko prekę ar paslaugą pagal soc. tinkluose matytą reklamą 1–2 kartus ar dar dažniau.

„Tai reiškia, kad trečdalis žmonių net sąmoningai pripažįsta, kad reklama padarė įtaką jų sprendimui pirkti paslaugą ar prekę. Įdomu ir tai, kad žmonės dažnu atveju neskiria, kuriame konkrečiai socialiniame tinkle matė reklamą. Galima daryti išvadą, kad socialiniai tinklai nėra labai atskiriami vienas nuo kito“, – pastebi „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė.

Ekspertė priduria, kad tai, jog žmonės neatsimena, kuriame socialiniame tinkle pamatė prekės ar paslaugos reklamą, parodo, kad teikti prioritetą tik vienam kanalui neatneša naudos verslui.

„Kadangi žmonės reklamų nepriskiria išskirtinai kažkuriam kanalui, sunku prognozuoti potencialių pirkėjų elgesį viename ar kitame socialiniame tinkle. Dėl to tiems, kurie reklamuojasi internete, didžiausią naudą atneša platformų įvairovė – Lietuvos gyventojai aktyvūs daugybėje skirtingų soc. tinklų“, – sako J. Antropik.

 

*Tyrimą „Socialinių tinklų vertinimas“ bendrovės „Tele2“ užsakymu atliko UAB „Norstat“ 2024 m. balandžio 18–25 d. Tyrimas reprezentuoja 16–70 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, kurie kasdien naudojasi bent vienu socialinių tinklu, nuomonę. Tyrimo metu apklausta 600 respondentų.

Žymos: Socialiniai tinklai

Kiti straipsniai

Šiemet tūkstančiu daugiau abiturientų įstojo į profesines mokyklas, populiariausios – inžinerinės profesijos
Mokslas ir studijos

Studentai masiškai naudoja dirbtinį intelektą: ką daryti, kad studijų metai nepasibaigtų vos prasidėję

2025-09-23
Baltijos šalyse itin populiarūs naujieji „Samsung“ sulenkiami telefonai: „Galaxy Fold7“ pardavimai šoktelėjo 69 proc.
Apžvalgos

Baltijos šalyse itin populiarūs naujieji „Samsung“ sulenkiami telefonai: „Galaxy Fold7“ pardavimai šoktelėjo 69 proc.

2025-09-22
„iPhone 17“ išankstinių pardavimų statistika: populiarumo viršūnėje – prabangūs modeliai
Apžvalgos

„iPhone 17“ išankstinių pardavimų statistika: populiarumo viršūnėje – prabangūs modeliai

2025-09-16
Programuotojų era baigėsi, dabar reikalingi DI specialistai, atlyginimai siekia iki 10 tūkst. Eur
Lietuva

Programuotojų era baigėsi, dabar reikalingi DI specialistai, atlyginimai siekia iki 10 tūkst. Eur

2025-09-05
Pristatytas „Galaxy S25 FE“ išmanusis telefonas: flagmanų privalumai už prieinamą kainą
Technologijos

Pristatytas „Galaxy S25 FE“ išmanusis telefonas: flagmanų privalumai už prieinamą kainą

2025-09-04
Galaxy Tab S10 Lite
Technologijos

„Samsung“ pristatė „Galaxy Tab S10 Lite“

2025-08-27
Kaip išsirinkti televizorių? Technologijų ekspertas įvardijo 5 pagrindinius žingsnius
Apžvalgos

Kaip išsirinkti televizorių? Technologijų ekspertas įvardijo 5 pagrindinius žingsnius

2025-08-26
Dirbtinis intelektas medicinoje: proveržis su pavojais?
Aktualijos

Dirbtinis intelektas medicinoje: proveržis su pavojais?

2025-08-26
„Samsung“ pristatomos „Galaxy Buds3 FE“: geresnis garsas ir DI funkcijos
Technologijos

„Samsung“ pristatomos „Galaxy Buds3 FE“: geresnis garsas ir DI funkcijos

2025-08-20

Rekomenduojame

K-POP demonų medžiotojos

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25
Xiaomi 15T Pro

„Xiaomi 15T Pro“ pastebėtas FCC duomenų bazėje

2025-07-11
5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

2025-01-22
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

D. Sirvydžio šūvis neišgelbėjo: „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“

Panevėžio „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“

2025-10-20
Filmo „Tron: Ares“ nesėkmingas startas – 60 milijonų dolerių debiutas pasaulio kino teatruose

Filmo „Tron: Ares“ nesėkmingas startas – 60 milijonų dolerių debiutas pasaulio kino teatruose

2025-10-20
Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo

Kaip ir kasmet: vos prasidėjo šildymo sezonas – gaisrų vėl padaugėjo

2025-10-20
Stingo turas

Stingas sugrįžta į Lietuvą – lietuvaičių laukia koncertas Vilniaus Kalnų parke

2025-10-17
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

D. Sirvydžio šūvis neišgelbėjo: „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“
Panevėžys

Panevėžio „Lietkabelis“ triumfavo prieš „Žalgirį“

2025-10-20

Lankoma

K-POP demonų medžiotojos
Kinas

Kaip „K-Pop demonų medžiotojos“ tapo žiūrimiausiu filmu „Netflix“ istorijoje

2025-09-25

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti