Jau daugiau nei šimtmetį vieno žinomiausių pasaulio žurnalų „Vogue“ puslapiuose gausu mados, elegancijos ir stiliaus. Visi yra girdėję apie „Vogue“, net jei nėra jo vartę. Sakoma, kad „Voque“ yra pats stilius.
Mados mylėtojai galės išvysti naujausią šešių dalių serialą „Voque: 90-ieji“ (angl. „In Voque: The 90s“), kuriame apie kvapą gniaužiančias šio audringo ir permainingo dešimtmečio mados ir popkultūros akimirkas pasakoja legendinio mados žurnalo „Vogue“ redaktoriai bei garsiausi mados, kino, muzikos ir politikos pasaulio atstovai.
90-ieji: podiumo žavesys
Tai laikas, kai aukštoji mada iš podiumo persikėlė į populiariąją kultūrą, podiumuose dominavo supermodeliai, grunge buvo ne tik išvaizda, bet ir gyvenimo būdas, amerikietiška mada užvaldė pasaulį, hiphopas tapo naująja aukštąja mada, suspindo Tomo Fordo „Gucci“ žavesys, o „Met Gala“ renginys tapo kultiniu. Serialas „Vogue”: 90-ieji“ atspindi šią transformacijos dvasią ir parodo, kaip tokios tendencijos kaip grunge ir raudonojo kilimo spindesys daro įtaką tam, ką dėvime šiandien.
Serialas „Voque: 90-ieji“
Be abejo, įdomiausia išgirsti istoriją ir netikėčiausias to meto akimirkas iš žmonių, kurie tuo metu kūrė aukštąją madą, lūpų.
Kaip „Voque“ šventė madą „Disney+“ kanalu nuo rugsėjo 13 d. pasakoja tokios mados ikonos ir kino, muzikos ir politikos žvaigždės, kaip Sarah Jessica Parker, Naomi Campbell, Victoria Beckham, Nicole Kidman, Miuccia Prada, Kim Kardashian, Gwyneth Paltrow, Claudia Schiffer, Markas Jacobsas, Missy Elliott, Mary J Blige, Elizabeth Hurley, Hillary Clinton, Linda Evangelista, Jenny Shimizu, Tomas Fordas, Tysonas Beckfordas, Johnas Galliano, June Ambrose, Kate Moss, Linda Evangelista, Stella McCartney, Tommis Hilfigeris, Vera Wang ir kiti.
O apie populiarias tendencijas ir kaip jos pasireiškė žurnale, kaip buvo kuriamas „Voque“, kaip renkami viršeliai ir kuriamos beprotiškiausių mados akimirkų istorijos pasakoja „Vogue“ redaktoriai Hamishas Bowlesas, Edwardas Enninfulas, Tonne Goodmanas ir Anna Wintour.
Keletas įdomiausių faktų apie „Voque“
Žurnalas buvo įkurtas JAV mieste dar 1892 m. kaip „visuomenės laikraštis“, skirtas aukštuomenei, tačiau tik apie 1910 m., kai jį įsigijo Condé Nast grupė, „Vogue“ tapo autoritetingiausiu mados žurnalu pasaulyje, o jo tiražas septintojo dešimtmečio pabaigoje pasiekė milijoną egzempliorių. Dabar tai vienas populiariausių žurnalų pasaulyje, kurio 27 skirtingi tarptautiniai leidiniai išleisti neįtikėtinu 11 milijonų egzempliorių tiražu.
„Vogue“ ne tik simbolizuoja turtus ir stilių, bet ir yra įdomus novatoriškais darbais dizaino srityje, pavyzdžiui, jau praeito amžiaus pradžioje naudojo menines fotosesijas, kurios greitai pakeitė iliustracijas, ir sukūrė ikoninius viršelius, kurių maketas beveik nesikeitė mažiausiai šimtmetį.
- Kiekvienas viršelis yra ikoniškas. Kaip Bizantijos ikonos ar Renesanso laikų portretai, „Vogue“ viršeliuose moterys vaizduojamos neįprastomis pozomis, o žavios išraiškos, rankos, šukuosenos ir spalvos kartu sukuria rafinuotus statulos elegancijos įvaizdžius.
- Žurnalas „Vogue“ turi vienus geriausių mados fotografų pasaulyje ir dažnai savo fotosesijoms samdo itin garsias moteris.
- Kita įdomi detalė – viršelio žvaigždė visada žiūri į kamerą, taigi ir į skaitytoją.
- Viršelio atvaizdas įkomponuotas po žurnalo antrašte, kuri parašyta 18 a. dizaino „Didot“ šriftu, primenančiu trapumą ir eleganciją, o kiekviename numeryje šrifto spalva atitinka nuotraukos atspalvius.
- Žurnalo grafika paprasta, nes fotografija yra svarbiausia. Nuo pat pirmųjų numerių žurnalas išsiskyrė labai didelėmis, centruotomis antraštėmis ir dviejų, trijų ir keturių stulpelių puslapių įvairove. Puslapių išdėstymas paprastai būna asimetriškas, kad skaitytojai neprarastų energijos ir nenuobodžiautų vartydami daugybę modelių nuotraukų.
- Nuotraukų fotosesijos nesiskiria nuo daugybės viso puslapio reklamų, kurios kai kuriuose leidiniuose, pavyzdžiui, amerikiečių ir prancūzų, gali užimti net du trečdalius žurnalo.
- Nuotraukos gali užimti visą gretimo puslapio stulpelį, o tai įrodo, kad „Vogue“ yra į vaizdą orientuotas žurnalas, kuriame tekstas visada atlieka pagalbinį vaidmenį šalia fotografijų.
Bėgant metams „Vogue“ prestižas nuolat augo. Net ir grynai grafinio dizaino požiūriu žurnalas tam tikrais atžvilgiais diktavo aukštosios mados pasaulio stilių. Klasikinio 18 a. šrifto ir mados fotografijų derinys tapo pavyzdžiu bet kokiam leidiniui, norinčiam aptarti eleganciją ir stilių. Kaip ir kodėl „Vogue“ tapo aukštosios mados biblija, žiūrėkite seriale „Voque: 90-ieji“ nuo rugsėjo 13 d. „Disney+“ kanalu.