Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Lietuvių pirkimo įpročiai: pasitiki žinomais lietuviškais prekių ženklais

Paulius Liškauskas
2024-08-30
Apžvalgos, Verslas
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Apžvalgos
Dalintis FacebookDalintis X

Pirkėjai Lietuvoje favoritais laiko gerai žinomus lietuviškus prekių ženklus ir yra įsitikinę dėl jų kokybės, rodo maisto produktų vartojimo tendencijų tyrimas. Psichologų teigimu, vartotojai užmezga santykius su prekių ženklais, remdamiesi pasitikėjimu ir emociniu ryšiu.

Pavasarį atliktas „Havas group“ ir „Norstat LT“ vartotojų tendencijų tyrimas atskleidė, kokius maisto produktų prekių ženklus dažniausiai renkasi pirkėjai. Tyrimo metu buvo analizuojami trijų kategorijų – pieno, duonos ir mėsos – produktų prekių ženklai.

Tarp respondentų įvardytų perkamiausių rikiuojasi gerai žinomi Lietuvos gamintojų prekių ženklai – „Dvaro“ pienas ir pieno produktai (39 proc.), „Biovela“ mėsa ir jos gaminiai (37 proc.), „Agotos“ Vilniaus duona (26 proc.).

Kiti straipsniai

Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių

Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių

2025-05-13
Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?

Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?

2025-05-12

Ne tik mėgstami, bet ir reikšmingi vartotojui

Tomo Markūno, „Havas Lithuania“ strategijų vadovo, teigimu, naujausio tyrimo rezultatai koreliuoja ir su kasmet atliekama pasauline studija „Meaningful brands“, tyrinėjančia, kokie prekių ženklai vartotojams yra prasmingiausi.

„Tiek tiriant vartotojų apsipirkimo tendencijas, tiek analizuojant praėjusių metų „Meaningful brands“ rezultatus, galime matyti dominuojančius tuos pačius prekių ženklus pieno ir pieno produktų bei mėsos ir jos gaminių kategorijose“, – sako T. Markūnas.

Atliekant „Meaningful brands“ studiją, yra skaičiuojamas „Meaningfulness Score“, kuris parodo, kiek tam tikras prekių ženklas yra reikšmingas, prasmingas žmogui.

„Galutinį rezultatą parodo rodiklis, kiek vartotojas yra prisirišęs prie prekių ženklo ir kiek jį pažįsta – tai reiškia, kad ne tik žino, bet ir yra labiau su juo susipažinęs, turi susidaręs apie jį tam tikrą nuomonę. Stebint praėjusių metų duomenis, geriausius rezultatus rodo ir vartotojų apsipirkimo tendencijų tyrime lyderiaujančias pozicijas užėmę prekių ženklai, pavyzdžiui „Dvaro“ ar „Biovela“, – sako T. Markūnas.

„Havas Lithuania“ strategijų vadovo teigimu, skirtingos studijos ir tyrimai leidžia geriau suprasti, kaip iš tikrųjų vartotojas mato tam tikrus prekių ženklus.

„Tie prekių ženklai, kurie užima lyderiaujančias pozicijas, gali įsivertinti, ar teisingu keliu eina, ar veikia jų pasirinkta strategija – pozicionavimas, rinkodaros priemonės, reklama ar komunikacija žiniasklaidoje. Kitiems prekių ženklams tai gali tapti pavyzdžiu ar įkvėpimu, tam tikru atspirties tašku planuojant strateginius veiksmus“, – tikina T. Markūnas.

Kaip vartotojai kuria santykį su prekių ženklais

Psichologų teigimu, vartotojai užmezga santykius su prekių ženklais, remdamiesi keliais svarbiais psichologiniais principais: pasitikėjimu, emociniu ryšiu ir tam tikrais mąstymo modeliais.

„Tyrimai rodo, kad žmonės labiau pasitiki prekių ženklais, kurie nuolat atitinka jų lūkesčius ir patenkina poreikius. Dažnai emociniai veiksniai lemia jų lojalumą. Pavyzdžiui, žmonės gali emociškai prisirišti prie prekių ženklų, kurie atitinka jų asmenybę ar vertybes, ir net jei rinkoje yra kitų alternatyvų, jie lieka ištikimi savo pasirinkimui“, – sako psichiatras-psichoterapeutas Mindaugas Jasulaitis.

Psichiatro-psichoterapeuto teigimu, gerai žinomi prekių ženklai vartotojui atrodo patikimesni dėl kelių priežasčių.

„Pirma, kadangi šie prekių ženklai mums yra pažįstami, juos lengviau suprantame ir jais labiau pasitikime. Antra, emocinis prisirišimas prie gerai žinomo prekių ženklo suteikia mums saugumo jausmą. Be to, mes dažnai pasitenkiname tais prekių ženklais, kurie mums yra „pakankamai geri“, remdamiesi ankstesne patirtimi“, – teigia M. Jasulaitis.

„Havas Group“ ir „Norstat LT“ tyrimas parodė, kad vienas iš veiksnių, nulemiančių vartotojo pasirinkimą – produkto kilmės šalis, teikiant prioritetą lietuviškumui. Bent kas antram apklaustajam jis svarbus perkant duoną, batoną, bandeles, šviežią mėsą ir mėsos gaminius, pieną, varškę ir grietinę.

„Pirmenybė lietuviškiems prekių ženklams atsiranda dėl mūsų emocinio ryšio su savo šalimi ir paprastumo. Mes dažnai renkamės tai, kas mums pažįstama, nes tai lengviau suprasti ir vertinti. Be to, emocijos, tokios kaip patriotizmas ar noras palaikyti vietinius gamintojus, skatina mus rinktis lietuviškus produktus. Socialinės normos, pavyzdžiui, artimųjų ar draugų rekomendacijos, taip pat turi įtakos mūsų pasirinkimui“, – sako psichiatras-psichoterapeutas.

Kiekybinio tyrimo lauko darbus „Havas Group“ užsakymu atliko UAB „Norstat LT“ 2024 m. balandžio 26 – gegužės 13 dienomis. Internetu atliktas tyrimas reprezentuoja 18-64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų nuomonę. Apklausoje dalyvavo 1100 respondentų. Apklausos paklaida – iki 3,0 proc.

Kiti straipsniai

Naujas prekės ženklas Lietuvoje: „Avitela“ ir „Elektromarkt“ tampa „Elesen“
Lietuvos naujienos

Naujas prekės ženklas Lietuvoje: „Avitela“ ir „Elektromarkt“ tampa „Elesen“

2025-05-08
Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai
Apžvalgos

Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai

2025-05-07
Telefonas
Pasaulis

„Samsung“ išlaikė pirmąją poziciją pasaulyje pagal išmaniųjų telefonų siuntų apimtis

2025-04-30
Pirmasis „Vulcan Centaur“ paleidimas, kuris 38 kartus skris „Kuiper“ projekto metu.
Technologijos

„Amazon“ paleidžia 27 palydovus, kad pradėtų kurti projekto „Kuiper“ interneto palydovų tinklą

2025-04-30
Lazeris
Aktualijos

„Aktyvus Photonics“ augins gamybos pajėgumus bei naujų, integruotų lazerinių produktų vystymą

2025-04-30
Daugiau

Rekomenduojame

Motinos dienos proga Nijolė Tallat-Kelpšaitė sukūrė dainą

Motinos dienos proga Nijolė Tallat-Kelpšaitė sukūrė dainą

2025-05-01
Galaxy S25 Edge

Paaiškėjo „Samsung Galaxy S25 Edge“ kaina Europoje, atminties ir spalvų pasirinkimai

2025-03-17
Katarsis

„Katarsis“ pristato mini albumą: „Jis – apie vienišumą ir atotrūkį nuo gamtos“

2024-05-24
Šventiškiems Motinos dienos pietums: nei lašišos, nei krevečių dar taip nevalgėte

Šventiškiems Motinos dienos pietums: nei lašišos, nei krevečių dar taip nevalgėte

2025-05-02
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

Nauja „Samsung Vision AI“ televizorių linija – pažangi vaizdo kokybė ir išmanesnės dirbtinio intelekto funkcijos

Nauja „Samsung Vision AI“ televizorių linija – pažangi vaizdo kokybė ir išmanesnės dirbtinio intelekto funkcijos

2025-05-21
Drąsus ir elektrinis: naujasis „Nissan Micra“ suderina stilių ir tvarumą

Drąsus ir elektrinis: naujasis „Nissan Micra“ suderina stilių ir tvarumą

2025-05-21
Sveikos gyvensenos specialistė G. Smičiūtė: „Dabar jaučiuosi ir atrodau geriau nei prieš 10 metų“

Sveikos gyvensenos specialistė G. Smičiūtė: „Dabar jaučiuosi ir atrodau geriau nei prieš 10 metų“

2025-05-21
Sutaupyti vizitams pas odontologą padės tinkama burnos higiena: ar viską atliekate teisingai?

Sutaupyti vizitams pas odontologą padės tinkama burnos higiena: ar viską atliekate teisingai?

2025-05-21
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

Nauja „Samsung Vision AI“ televizorių linija – pažangi vaizdo kokybė ir išmanesnės dirbtinio intelekto funkcijos
Technologijos

Nauja „Samsung Vision AI“ televizorių linija – pažangi vaizdo kokybė ir išmanesnės dirbtinio intelekto funkcijos

2025-05-21

Lankoma

Katarsis
Laisvalaikis

„Katarsis“ pristato mini albumą: „Jis – apie vienišumą ir atotrūkį nuo gamtos“

2024-05-24

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti