Pamatyti
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
PAMATYTI.LT
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Sportas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Auto
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pamatyti.lt
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Spalvos – kaip nepasiduoti slaptiems rinkodaros triukams ir pirkti atsakingai

Paulius Liškauskas
2025-01-13
Aktualijos, Verslas
Laikas: 2 min skaitymo
Pradžia Aktualijos
Dalintis FacebookDalintis X

Ar kada susimąstėte, kodėl nuolaidų etiketės dažniausiai yra raudonos, o kvietimo veiksmui mygtukai (angl. call to action) – oranžinės spalvos? Spalvų psichologija yra veiksminga rinkodaros priemonė, galinti reikšmingai paveikti vartotojų elgesį ir sprendimus. Plačiau apie tai, kokios spalvos galimai labiausiai lengvina piniginę ir skatina impulsyviai pirkti, pasakoja „Luminor“ kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė.

Raudona: išlaidų katalizatorius

Raudona yra viena efektyviausių spalvų, naudojamų siekiant paskatinti žmogų pirkti ir išleisti daugiau, dėl to ši spalva rinkodaroje naudojama kone dažniausiai. Nacionalinio sveikatos instituto duomenimis, raudona aktyvina nervų sistemą, o žmogus, veikiamas stiprios emocinės reakcijos, gali būti mažiau linkęs kritiškai vertinti pirkinius.

Kiti straipsniai

Nauja santykių realybė: ar meile su DI yra saugi?

Nauja santykių realybė: ar meile su DI yra saugi?

2025-08-12
Sukčiai tampa gudresni, o aukos – vis dar tyli: kas ketvirtas nukentėjęs lietuvis jaustų gėdą

Sukčiai tampa gudresni, o aukos – vis dar tyli: kas ketvirtas nukentėjęs lietuvis jaustų gėdą

2025-08-11

„Būtent dėl šios priežasties raudoną spalvą dažnai galima išvysti nuolaidų etiketėse ir akcijų leidiniuose. Ji ryški, intensyvi, dažnai siejama su skubumu ir būtinybe veikti čia ir dabar. Tai prekes daro patrauklesnes ir skatina pirkėjus manyti, kad jie gauna išskirtinį pasiūlymą, kuriuo turi pasinaudoti nedelsiant, nes kitaip praras puikią galimybe. Tačiau realybėje sutaupyta suma gali būti maža, o įsigyta prekė – nereikalinga, tokiais atvejais išleidžiame daugiau, nei sutaupome“, – pasakoja A. Mincienė.

Geltona: džiaugsmo iliuzija

Geltoną, kaip ir raudoną spalvą, galima dažnai išvysti nuolaidų etiketėse, akcijų leidiniuose ar reklaminėse iškabose. Geltona simbolizuoja džiaugsmą, optimizmą ir laisvumą, todėl reklamos specialistai ja pasinaudoja norėdami sukurti draugišką ir svetingą atmosferą.

„Vis dėlto, šis jausmas gali tapti pagrindu nereikalingiems pirkiniams – geltona spalva gali pagerinti nuotaiką ir sukelti pozityvių emocijų, kurios skatina žmones labiau atsipalaiduoti, palepinti save ar kitus ir taip išleisti daugiau. Todėl dažnas, pamatęs geltoną nuolaidų etiketę ar reklamą, leidžia sau pirkti tai, ko iš tiesų visai nereikia“, – pastebi A. Mincienė.

Oranžinė: energijos ir skubos spalva

Oranžinė dažnai naudojama kvietimo veiksmui mygtukuose ar riboto laiko pasiūlymuose, nes sujungia raudonos „energiją“ ir geltonos „džiaugsmą“. Ji siejama su entuziazmu, skatina veikti greitai ir dažnai – neapgalvotai.

„Rinkodaros specialistai puikiai žino, kad ryškūs oranžiniai elementai parduotuvėse ar reklamose sukelia „pirk dabar arba prarasi“ efektą. Todėl labai svarbu suprasti, kad skubos jausmas yra tyčia sukurtas įrankis, kuris ne visada naudingas vartotojui, ir gali nemenkai patuštinti piniginę“, – aiškina A. Mincienė.

Žalia: tvarumo iliuzija

Žalia spalva siejama su gamta, ekologija ir sveikata, todėl 9 atvejais iš 10 tvarumo entuziastai rinksis produktą, kurio pakuotėje yra šios spalvos, net tais atvejais, kai jis yra brangesnis, lyginant su kitais tos pačios kategorijos produktais.

„Neapsigaukite – ne kiekvienas produktas, kurio etiketėje vyrauja žalia spalva, yra tikrai draugiškas aplinkai, o dalis reklamos specialistų šią spalvą pasitelkia tyčia siekdami suklaidinti vartotojus. Tai vadinama „greenwashing“ – pirkėjas jaučiasi geriau dėl savo pasirinkimo, išlaidaudamas gamtai draugiškesnėms prekėms, nors realybė gali būti visai kitokia“, – perspėja A. Mincienė.

Tam, kad priimtumėte tvarius ir ekonomiškai atsakingus sprendimus, visuomet atidžiai skaitykite prekių etiketes.

Prieš pirkdami pagalvokite

Anot A. Mincienės, rinkodaros triukams atsispirsite lengviau iš anksto nusistatę biudžetą, apsipirkdami sąmoningai ir nepamiršdami savo finansinių tikslų.

„Neretai poreikį pirkti sukelia trumpalaikės emocijos, todėl prieš įsigydami naują daiktą paklauskite savęs, ar jis iš tiesų jums reikalingas. Šitaip išvengsite ne vieno nereikalingo pirkinio, o ilgainiui ir sutaupysite“, – sako A. Mincienė.

Anot banko ekspertės, spalvos gali paveikti mūsų pasirinkimus, tačiau nepamirškime, kad už savo pinigus atsakingi esame tik mes patys. Todėl net maži, bet sąmoningai apsvarstyti žingsniai gali padėti kurti stipresnį finansinį pagrindą ir sumažinti vartotojiškumo įtaką mūsų gyvenimui.

Žymos: Rinkodara

Kiti straipsniai

Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes
Aktualijos

Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes

2025-08-07
Vis rečiau klausiame Google? Ekspertai paaiškino, kaip pakliūti į dirbtinio intelekto robotų atsakymus
Technologijos

Vis rečiau klausiame Google? Ekspertai paaiškino, kaip pakliūti į dirbtinio intelekto robotų atsakymus

2025-08-07
Nuo Marijampolės iki Amsterdamo: „Mantinga“ plečiasi į Vakarų Europą
Lietuva

Nuo Marijampolės iki Amsterdamo: „Mantinga“ plečiasi į Vakarų Europą

2025-08-01
Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje
Aktualijos

Koks yra idealus atstumas tarp įkrovimo stotelių patogioms kelionėms elektromobiliu?

2025-07-31
Who-Fi: dirbtinio intelekto pagalba veikianti Wi-Fi technologija, kuri gali identifikuoti ir sekti asmenis be kamerų
Aktualijos

Who-Fi: dirbtinio intelekto pagalba veikianti Wi-Fi technologija, kuri gali identifikuoti ir sekti asmenis be kamerų

2025-07-26
Kaip apsisaugoti perkant bilietus iš perpardavinėtojų?
Aktualijos

Kaip apsisaugoti perkant bilietus iš perpardavinėtojų?

2025-07-22
Lietuvą merkia liūtys: kokio dydžio nuostolius patiria gyventojai?
Aktualijos

Lietuvą merkia liūtys: kokio dydžio nuostolius patiria gyventojai?

2025-07-17
Nauja verslo realybė: darbas be biuro, be sandėlio ir… be žmonių?
Verslas

Nauja verslo realybė: darbas be biuro, be sandėlio ir… be žmonių?

2025-07-16
Telefonas
Pasaulis

„Google Discover“ kai kuriems vartotojams rodo naujienų straipsnių santraukas, parengtas naudojant dirbtinį intelektą

2025-07-16

Rekomenduojame

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

5 populiariausi telefonų modeliai Lietuvoje 2025-aisiais

2025-06-02
Xiaomi 15T Pro

„Xiaomi 15T Pro“ pastebėtas FCC duomenų bazėje

2025-07-11
3 skanūs ir nebrangūs būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

3 skanūs ir nebrangūs būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

2025-07-25
Kopa: Antroji dalis

„Kopa“ režisierius Denis Villeneuve’as sako, kad trečioji dalis oficialiai „rengiama“

2024-09-10
Proneta Proneta Proneta

Naujienos

„Samsung“ pristatomos „Galaxy Buds3 FE“: geresnis garsas ir DI funkcijos

„Samsung“ pristatomos „Galaxy Buds3 FE“: geresnis garsas ir DI funkcijos

2025-08-20
Jaučiate nemalonius simptomus? Gali būti, kad dėl to kaltas sėdimas darbas

Jaučiate nemalonius simptomus? Gali būti, kad dėl to kaltas sėdimas darbas

2025-08-20
Suomija rodo pavyzdį Europai: vaikų telefonus pamokose keis laikrodžiai

Suomija rodo pavyzdį Europai: vaikų telefonus pamokose keis laikrodžiai

2025-08-20
Šeštadienio vakaras „Vilniaus dienose“: latviško folkloro burtai ir lietuviško roko legenda

Šeštadienio vakaras „Vilniaus dienose“: latviško folkloro burtai ir lietuviško roko legenda

2025-08-19
Verta pamatyti

Naujienos, žinios, įdomybės, patarimai ir apžvalgos iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Nauja

„Samsung“ pristatomos „Galaxy Buds3 FE“: geresnis garsas ir DI funkcijos
Technologijos

„Samsung“ pristatomos „Galaxy Buds3 FE“: geresnis garsas ir DI funkcijos

2025-08-20

Lankoma

Xiaomi 15T Pro
Technologijos

„Xiaomi 15T Pro“ pastebėtas FCC duomenų bazėje

2025-07-11

Reklama

Proneta Proneta Proneta
  • Rašyti redakcijai
  • Naudojimosi taisyklės
  • Akcininkai
  • Privatumo politika
  • Kontaktai

© 2024 Pamatyti

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Kinas
  • Technologijos
  • Receptai
  • Sveikata
  • Auto

© 2024 Pamatyti